Per metus Lietuvos gyventojai nepakeitė nuomonės, kuriais verslo sektoriais pasitiki labiausiai – lyderių trejetuką sudaro informacinių technologijų, telekomunikacijų ir transporto bei pervežimų bendrovės. Mažiausiai šalies gyventojų pasitikėjimo sulaukia energetikos ir gamtinių išteklių įmonės – jomis pasitiki vos 1 proc. gyventojų. Lyginant su 2012 m., šalies gyventojai tapo nepakantesni informacijai apie atlyginimus „vokeliuose“ ir mokesčių nemokėjimą – teigiančiųjų, jog sužinoję tokią informaciją nustotų pirkti įmonės prekes ar paslaugas, dalis išaugo 10 procentinių punktų.
„Vertinant Lietuvos gyventojų pasitikėjimą verslo sektoriais, reikšmingiausia tendencija, kaip ir prieš metus, yra vyraujantis bendras nepasitikėjimas – net 37 proc. žmonių teigia, kad nepasitiki nė vieno sektoriaus įmonėmis“, – sako ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas.
Pasak A. Katausko, visuomenės pasitikėjimas verslui svarbus ne tik dėl bendro įvaizdžio – jis turi didelės įtakos kilus krizėms, ieškant naujų darbuotojų ar plečiant verslą.
Lyginant su 2012 m. rezultatais, informacinių technologijų įmonės sulaukė 5 proc. punktais didesnio pasitikėjimo, o pasitikėjimas bankais ir draudimo įmonėmis augo apie 2 proc. punktus. „Įvertinant bendrą nepasitikėjimą visais sektoriais, net ir toks, iš pirmo žvilgsnio nedidelis, pokytis gali būti reikšmingas verslo rezultatams. Kuo vartotojai labiau nepasitiki verslu, tuo labiau jį gali bausti atsisakydami pirkti ar aktyviai reikšdami neigiamą nuomonę viešojoje erdvėje“, – teigia A. Katauskas.
Tyrimo rezultatai taip pat atskleidė, kad per metus padidėjo šalies gyventojų netolerancija blogajai praktikai versle. Lyginant su 2012 m., 10 proc. punktų daugiau žmonių, sužinoję, kad įmonė moka atlyginimus vokeliuose, nustotų pirkti jos prekes ar paslaugas, o 12 proc. punktų sumažėjo tokių, kurie ir toliau pirktų prekes ar paslaugas. Sužinoję, kad įmonė įtariama nemokanti mokesčių, 30 proc. žmonių (2012 m. – 19 proc.) nustotų pirkti prekes ar paslaugas, o 46 proc. (2012 m. – 56 proc.) ir toliau pirktų.
„Aiškiai galima matyti, kad viešojoje erdvėje pasirodanti informacija apie įmones ir jų veiklą gali turėti tiesioginės įtakos vartotojų elgesiui ir apsisprendimui. Tad siekiant ilgalaikių verslo rezultatų, svarbu ne tik atsakingas verslo organizavimas, tačiau ir tai, kaip svarbūs įvykiai nušviečiami viešoje erdvėje“, – teigia A. Katauskas.
Pasitikėjimo verslo sektoriais ir vartotojų elgesio nuomonės tyrimą viešųjų ryšių agentūros „Nova media“ užsakymu atliko tyrimų tyrimų bendrovė „RAIT“. Tyrimo metu „Omnibus“ metodu buvo apklausta 1005 Lietuvos gyventojai.
Naujausi komentarai