„Šiandien nėra, bet yra aktyviai dominasi, žinom tikrai, kad yra domimasi ir tikimės, kad vis dėlto ateis nauji (vežėjai – BNS) koks ir buvo reformos tikslas: rinkos atvėrimas, kad galėtų ateiti nauji“, – BNS sakė G. Lukošius, trečiadienį šiuos klausimus aptaręs su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu.
„Ministras išsakė lūkestį, kad mūsų vykdomos visos pertvarkos būtų kuo patogesnės keleiviui, kad būtų pasiekiamumas didesnis, kad būtų daugiau reisų“, – teigė G. Lukošius.
Pasak LTSA vadovo, liepą įsigaliojus Kelių transporto kodekso pataisoms tarpmiestinių maršrutų nesumažėjo: „Pats tinklas tikrai yra labai panašus išlikęs, pasiekiamumas yra panašus“.
Vis dėlto, G. Lukošiaus teigimu, iš rinkos jau pasitraukė keli senbuviai, tačiau jų maršrutais važiuoja kitų bendrovių autobusai.
„Iš tikrųjų buvo keletas (pasitraukusių – BNS), bet vis tiek tie reisai dubliuojasi, tuo pačiu maršrutu veža kitu laiku. (...) Visi turbūt planuoja, tas pereinamasis laikotarpis kurį laiką sprendžia, bet vėliau vis tiek tektų tuos reikalavimus atitikti, tai turbūt ir skaičiuoja visi tuos kaštus, kurie lauks: tai ir naujų autobusų įsigijimas, ir taip toliau“, – kalbėjo G. Lukošius.
LTSA anksčiau skelbė, kad birželio pabaigoje didžioji dalis vežėjų buvo apsisprendę tęsti veiklą pagal naują tvarką ir pasirašė su administracija tai numatančias sutartis.
Tarp esminių reformos permainų yra reikalavimai, kad vežėjų autobusai būtų ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų jų amžius turės būti iki 10 metų.
Į maršrutų aptarnavimą pretenduojančios įmonės privalės turėti metus galiojančią banko ar draudimo bendrovės garantiją, kurios dydis bus apskaičiuojamas maršruto atstumą kilometrais padauginus iš pusės metinių reisų skaičiaus. Nesilaikant leidimo sąlygų vežėjas privalės mokėti 10 proc. garantijos sumos.
Reforma numato, kad nuo liepos į tarpmiestinių autobusų rinką ateinantys keleivių vežėjai šiuos reikalavimus turės atitikti iš karto, tuo tarpu senbuviams prisitaikyti prie keičiamų sąlygų suteikiamas 18 mėnesių pereinamasis laikotarpis.
LTSA duomenimis, praėjusių metų pabaigoje Lietuvoje buvo 260 tolimojo susisiekimo maršrutų, kuriuos aptarnavo 35 įmonės, su jomis kas penkerius metus būdavo pratęsiamos sutartys. Tvarką keičiančios kodekso pataisos inicijuotos siekiant pritraukti į rinką naujų dalyvių, nes konkurencijos šiame versle trūksta, anksčiau konstatavo Konkurencijos taryba.
Naujausi komentarai