Pereiti į pagrindinį turinį

M. Majauskas siūlo ministrui apsvarstyti orlaivių triukšmo mokestį

2020-01-22 09:58

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos narys Mykolas Majauskas kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių ir Lietuvos oro uostų valdybą dėl nakties metu orlaivių keliamo triukšmo. Seimo narys prašo atsižvelgti į susidariusią situaciją ir išsiaiškinti, ar Lietuvoje žadama įvesti triukšmo mokestį.

Mykolas Majauskas
Mykolas Majauskas / K. Kavolėlio / Fotobanko, Pixabay nuotr., redakcijos montažas

„Gerai žinoma, kad kokybiško miego trūkumas gali tapti įvairių sveikatos problemų, tokių kaip  atminties sutrikimų, nuotaikos svyravimo, imuninės sistemos susilpnėjimo priežastimi. Dienos metu, kai gyventojai paprastai yra aktyvūs, o keliamą triukšmą ir galima iš dalies pateisinti ir toleruoti, tačiau nakties metas turėtų būti skirtas kokybiškam poilsiui ir skrydžių bendrovių vykdoma veikla neturėtų tam trukdyti“, – Eltai kalbėjo M. Majauskas.

Seimo narys teigia gaunąs net Senamiesčio ir Užupio gyventojų skundų, kad nakties metu, po 22 valandos besileidžiančių lėktuvų triukšmas iš tiesų trikdo ramybę.

„Lėktuvų sukeliamas triukšmas gali siekti įspūdingus lygius, kilimo metu siekiančius ar net viršijančius 140 decibelų, kai jau 80 decibelų yra laikoma potencialiai neigiamų sveikatos padarinių galinčia sukelti riba“, – sakė M. Majauskas.

M. Majauskas, suprasdamas lėktuvų triukšmo keliamus nepatogumus bei žalą ir siekdamas ją sumažinti remiasi kitų šalių pavyzdžiais: infrastruktūros planavimu, triukšmo stebėsena, lėktuvų maršrutų keitimu ir triukšmo mokesčiais, taikomais bent 14 Europos valstybių.

„Valstybės taiko įvairiausias strategijas: infrastruktūros planavimą, triukšmo taršos stebėseną, lėktuvo maršruto keitimą ir triukšmo mokesčius. Net 14 Europos šalių taiko įvairiausius triukšmo mokesčius. Mokesčiai norint nusileisti ar pakilti nakties metu kyla ne procentais, o kartais. Pavyzdžiui, Prancūzijoje pakyla pusantro karto, Vokietijoje tris kartus, Olandijoje pusantro karto, Lenkijoje net dešimt kartų (...) Anglijoje du su puse karto, Šveicarijoje net 250 kartų, jeigu nori pakilti ar nusileisti nuo 12 nakties iki 6 valandos ryto“, – kitų šalių taikomus mokesčius įvardino M. Majauskas.

Seimo nario teigimu, būtina sugebėti suderinti avialinijų, pelno interesus, interesą turėti kuo daugiau skrydžių ir gyventojų teisėtą interesą į ramų nakties miegą.

Kreipimesi į susisiekimo ministrą ir Lietuvos oro uostų valdybą M. Majauskas prašo atsižvelgti į išvardintus argumentus ir įvertinti, ar, atsižvelgiant į orlaivių keliamo triukšmo mastą nakties metu ir dėl to kylančias problemas, Lietuvoje galėtų būti įvestas Europos Sąjungos šalyse taikomas orlaivių triukšmo mokestis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų