„(Grūdų gabenimas per Lietuvą – BNS ) reikia pasakyti ir ekonominis klausimas dėl pervežimo kainos. Jeigu ekonominis klausimas būtų išspręstas, tada jau yra politiniai sprendimai dėl procedūrų, kad pervežimai truktų trumpiau. Ir jeigu visa tai veiktų, jau tada mes susidurtume su infrastruktūros iššūkiais, bet kol kas iki to mes nesame net priėję“, – LRT radijui trečiadienį sakė M. Skuodis.
„Pervežimams per Moldova yra bendra Europos Sąjungos pagalba. Jeigu mes sakome, kad tai yra bendras visų interesas, tai mes tikėtumėmės, kad ir ta pagalba Ukrainos ūkininkams, kurie nori pervežti (grūdus – BNS), turėtų būti lygiai taip pat iš Europos Sąjungos“, – pridūrė ministras.
Pasak jo, finansinės pagalbos sumos būtų nedidelės, palyginti su Ukrainai suteikiama Lietuvos parama.
M. Skuodžio teigimu, pastaruoju metu grūdai iš Ukrainos per Lietuvą negabenami.
Kaina yra per didelė juos vežti per Lietuvą.
„Vienas dalykas – kaina yra per didelė juos vežti per Lietuvą. Todėl mes sakome, kad mes galime padėti, bet vežėjams, užsakovams, pirmiausia Ukrainos įmonėms, reikalingos subsidijos“, – teigė M. Skuodis.
„Antras dalykas – jeigu subsidijos būtų ir kainos susilygintų su Gdansko ir Konstancos uostais (...) ir mes būtume panašiame konkurencingumo lygmenyje, tada jau trukdytų infrastruktūra“, – pridūrė ministras.
Be to, jo teigimu, tarp Lenkijos ir Ukrainos sienos yra daug barjerų, dėl kurių traukiniai yra priversti ilgai laukti, o pervežimus vykdantis verslas patiria nuostolių.
Užsienio reikalų, susisiekimo ir žemės ūkio ministrai Gabrielius Landsbergis ir M. Skuodis bei Kęstutis Navickas liepą bendru laišku paragino Europos Komisiją stiprinti alternatyvų Ukrainos grūdų eksporto maršrutą per Baltijos šalis.
Lietuva taip pat siūlo kelią per Baltijos šalis, kuris palengvintų Ukrainos grūdų transportavimą ir eksportą – muitinės formalumai, fitosanitarinė patikra ir kitos procedūros galėtų būti perkeltos nuo Ukrainos-Lenkijos sienos iki Europos Sąjungos uostų, pavyzdžiui, Klaipėdos.
Nedaug ukrainietiškų grūdų krovusios Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus anksčiau BNS sakė, kad iki Lietuvos uostų ukrainietiškų grūdų vežti jau neapsimoka dėl pernelyg didelių transportavimo kaštų, jo manymu, pervežimus išjudintų subsidijos logistikai.
Praėjusią savaitę Europos Komisijos narys Virginijus Sinkevičius teigė, kad Lietuvos iniciatyva Ukrainai padėti išgabenti grūdus per Klaipėdos ir kitus Baltijos šalių uostus uostą neišspręs problemos, nes Lietuvoje nėra pakankamos infrastruktūros.