„Na, laukiam, trečia para aš jau kelyje. Keturi su puse kilometro iki posto. Džiaugiuosi dar, nes būna, kad ir dešimt kilometrų eilės, penkios ar šešios dienos kelyje. Dabar dar pakenčiama“, – pasakojo vienas iš vilkikų vairuotojų.
„Mes čia, taip išeina, nuo šeštadienio jau taip stovim. Nesitikėjome, kad tokia didelė eilė, penki kilometrai buvo. Neturiu ką valgyti, dabar čia liko du kilometrai. Jau neblogai, atveža vandens, perkam ir išgyvenam“, – dalijosi kitas vyras.
„Nu, ką darom? Stovim, o kur dėtis. Niekur nenuvažiuosi, kitų kelių nėra“, – juokėsi dar vienas vairuotojas.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Turbūt dėl to, kad uždarė Lenkijos–Baltarusijos sienas. Viskas, didžioji dalis važiuoja pro čia. Manau, kad viskas bus tik blogiau, dabar tik pradžia, toliau nieko nedarant, eilės tik didės“, – tikino kitas kalbintas vyriškis.
Nu ką darom? Stovim, o kur dėtis. Niekur nenuvažiuosi, kitų kelių nėra.
Eilės atsirado, nes Lenkija uždraudė rusių ir baltarusių vilkikams išvykti per paskutinį dar veikiantį kontrolės punktą. Akivaizdu, kad šių šalių vilkikams arčiausia alternatyva – Lietuvos pasienio punktai. Šiandien sunkiausia situacija Medininkų poste. Čia eilėje stovi daugiau nei pusė tūkstančio vilkikų.
„Formuojasi tikrai dėl muitinės kontrolės, muitinė turi dabar užtikrinti visus sankcijų įgyvendinimus, dvejopos paskirties prekių gabenimą, kad nebūtų išgabenamos iš Europos Sąjungos teritorijos. Kontrolė pailgėjo, bet muitinė dirba ir bando užkardyti visus galimus neteisėtus išvežimus“, – teigė Lavoriškių pasienio kontrolės punkto muitininkas Andrius Pagojus.
Lietuvos pareigūnai ir daug atidžiau tikrina vidinę Lenkijos–Lietuvos sieną.
„Visi pareigūnai budi 24 valandas per parą. Kiek ilgai dirbsime negalime pasakyti, nes, sakykime, tai yra vidinė mūsų institucijų informacija, tam, kad nebūtų manipuliacijų, bandymų apeiti reikalavimus ir taip toliau“, – aiškino Lietuvos transporto saugos administracijos atstovė Eglė Kučinskaitė.
Pagauta ir pažeidėjų. „Patikrinta apie 90 vilkikų iš trečiųjų šalių. Dauguma iš jų – viskas tvarkoje, tvarkingi dokumentai ir leidimai, tačiau penkios transporto priemonės, penki vilkikai, kurie neturėjo reikiamų dokumentų“, – pasakojo E. Kučinskaitė.
Pasitelktos papildomos mobiliosios muitinės pareigūnų komandos, todėl praleidžiama didesnis vilkikų skaičiaus nei įprastai. Pasak Muitinės departamento, blogesnė situacija šiuo metu net ne Lietuvos pusėje. Esą Lietuvos muitinė išleidžia daugiau krovininių automobilių negu gali priimti Baltarusija.
„Po muitinės kontrolės dar laukia krovininės, taivaninės transporto priemonės, nes Baltarusijos pusėje nespėja jų priimti“, – dėstė A. Pagojus.
Lenkija pirmąjį kontrolės postą uždarė, kai Baltarusijos režimas į kalėjimą pasodino lenkų mažumos aktyvistą ir žurnalistą. Baltarusija tuomet apribojo įvažiavimo galimybes Lenkijos vilkikams. Kiek laiko pasienyje dar bus matomos tokios eilės – neaišku. Lenkija tikina, kad ribojimus Baltarusijai atšauks tik tuomet, kai ši panaikins savo ribojimus lenkų vilkikams.
Naujausi komentarai