„Pirminiame projekte buvo įsivėlusi techninė klaida – ten neproporcingai didėjo mokestis. Tai dabar ta techninė klaida yra ištaisyta ir yra proporcija“, – BNS sakė aplinkos ministro atstovas Justas Jaskonis.
Pakeitus sumas, už taršiausius dyzelinius automobilius, kurių CO2 emisija viršija 350 gramų kilometrui, reikės mokėti 1280 eurų, o ne 1400 eurų. Tuo metu mokestis taršiausiems benzinu varomiems automobiliams bus 610 eurų (buvo 590 eurų), dujomis – 549 eurai (531 euras).
Pirminis įstatymo projektas sulaukė kritikos dėl neproporcingo dalies mokesčio didėjimo. Patikslintame projekte mokestis, augant išmetamam CO2 kiekiui, augs proporcingiau.
Žemutinė mokesčio riba nepasikeitė – dyzeliniai automobiliai bus apmokestinami nuo 116 gramų CO2 kilometrui, benzininiai ir dujiniai – nuo 131 gramo.
Už mažiausiai taršius dyzelinius automobilius reikės mokėti 80 eurų, už benzininius – 40 eurų, už dujomis varomus – 36 eurus.
Mokesčiui praėjusią savaitę pritarė Vyriausybė. Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika teigė, kad taip siekiama pakeisti šalies transporto parko struktūrą, raginant žmones įsigyti mažiau taršius automobilius.
Jei Seimas pritars naujam mokesčiui, jis bus mokamas nuo kitų metų, registruojant automobilį.
Naujausi komentarai