„(Mokestis bus pristatytas – ELTA), kada spėsime pasirengti ir pristatysime Vyriausybei. Manau, kad neturėtų trukti. Kelios priežastys lemia neskubėjimą, svarstome keletą socialiai svarbių kompensacinių priemonių. Reikia rasti kompromisą ir žiūrėti, kas geriausiai veikia“, – „Delfi TV“ laidoje „Delfi Diena“ sakė ministras.
Ministro manymu, mokestis gali atsirasti nuo 2020 m.
„Jeigu būtų tikrai tvirta politinė valia, jis galėtų įsigalioti ir nuo kitų metų. Tačiau tai teorinė galimybė“, – sakė ministras. Mokestis, pasak ministro, būtų renkamas registruojant naujai įsigytą automobilį.
„Vieną kartą susimoki ir važinėji laimingas“, – kalbėjo K. Navickas.
K. Navicko apytikslėmis žiniomis, dabar tokių taršių automobilių, kurie patektų į mokesčio „žirkles“, Lietuvoje yra apie 40 tūkst.
Dyzelinių automobilių atsisakoma. Kas su jais pasidarys? Jie atsidurs Lietuvoje. Gal reikia spręsti šią problemą? Lietuva rizikuoja tapti antrarūšių automobilių rinka.
ELTA primena, kad yra planuojama taikyti didesnį registracijos mokestį naujai perkamiems taršiems automobiliams.
Birželį Lietuvoje viešėjęs Europos Komisijos (EK) narys Vytenis Povilas Andriukaitis sakė, kad Lietuva rizikuoja tapti antrarūšių automobilių rinka, ir EK yra nesuprantama, kodėl šalis nenori plėsti aplinkosaugos mokesčių bazės ir šiuo klausimu atsilieka nuo kai kurių kitų ES šalių.
„EK nesuprantama, kodėl Lietuvoje nesiimama aplinkosauginių mokesčių, man – taip pat. Galingi prabangūs automobiliai, kuriuos perkasi įmonės, teršia aplinką. Šiandien šis klausimas numeris vienas ES. Dyzelinių automobilių atsisakoma. Kas su jais pasidarys? Jie atsidurs Lietuvoje. Gal reikia spręsti šią problemą? Lietuva rizikuoja tapti antrarūšių automobilių rinka“, – Seimo Užsienio reikalų komiteto posėdyje yra sakęs V. P. Andriukaitis.
Baltijos Asamblėjos (BA) Ekonomikos, energetikos ir inovacijų komiteto pirmininko pavaduotojas Atisas Lėjinis iš Latvijos yra sakęs, kad jo šalyje baiminamasi, jog lietuviai gali užsinorėti kuo greičiau išparduoti senus dyzelinius automobilius Latvijoje, jeigu Lietuvoje tokie bus apmokestinti.
Tuo tarpu Aplinkos ministerijai paskelbus apie didesnį registracijos mokestį taršiems automobiliams, Seimo Aplinkos komiteto pirmininkas Kęstutis Mažeika kaip tik siūlo dėmesį sutelkti ne į naujus mokesčius, o į skatinimo priemones parduoti taršius automobilius, pavyzdžiui – išvežant į Ukrainą.
Pasak komiteto pirmininko, su premjeru Sauliumi Skverneliu ir ūkio ministru Virginijumi Sinkevičiumi yra kalbėta ir apie kitas alternatyvas, kurios prisidėtų prie taršių automobilių rinkoje mažinimo.
„Kalbėta, kad turime padėti tiems žmonėms, kurie turi šiandien tuos (taršius - ELTA) automobilius, atsižvelgiant į, pavyzdžiui, Vokietijos praktiką. Vokiečiai, norėdami, kad tie automobiliai neterštų aplinkos, taiko finansinį paskatinimą juos parduoti. Didelė dalis jų ir į Lietuvą atvažiuoja. Turime neblogus santykius su Ukraina, ir nors ji turi automobilių importo mokestį, bet žinant jų perkamąją galią, jie įsiveža pačius seniausius, taršiausius automobilius. Tai, manau, reikėtų diskutuoti, kad padėtume mūsų verslininkams, paskatintume tų automobilių išvežimą iš Lietuvos“, – „Žinių radijo“ laidai „Pozicija“ kalbėjo K. Mažeika.
Jo nuomone, daugiau klausimų, susijusių su automobilių tarša, turėtų spręsti savivaldybės.
Naujausi komentarai