– Elektromobilių entuziastai piktinasi, kad pinigai greičiausiai nukeliavo ne pagal paskirtį, o jie labai laukia elektromobilių infrastruktūros. Kokia situacija yra šiandien ir kiek stotelių trūksta?
– Taip, pilnai sutinku ir, deja, čia nėra smagi statistika. Lietuvoje tikrai trūksta elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūros. Mano žiniomis, 5 tūkst. viešų stotelių turėtų būti įrengta, papildomai bus finansuojamos privačios stotelės. Dar dešimtys tūkstančių tokių stotelių turės atsirasti. Parama yra tam numatyta.
– Kiek tai gali užtrukti?
– Aš tikiuosi, kad kitų metų rudenį jau turėtų būti pirmoji parama išdalinta. Manau, jau kitų metų pabaigoje turėtų prasiplėsti tinklas, gal net dvigubėti.
– Ar kitų metų pavasarį užteks politinės valios priimti naująjį automobilių taršos mokestį?
– Jis nėra populiari priemonė. Alternatyvų aš nelabai girdžiu. Mes tikrai stipriai finansuojame viešąjį transportą, dviračių takus, numatyta skatinti elektromobilumą. Tokie taršos mokesčiai egzistuoja 22 iš 27 valstybių. Mes patenkame į tą 5 valstybių ratą, kurios neturi tokio metinio mokesčio. Norisi profesionalios diskusijos, o ne tik atmetimo, nes, vėlgi, čia sprendžiame tarptautinius įsipareigojimus.
– Ką jūs atsakytumėte kritikams, kurie sako, kad ir taip Lietuvoje yra tikrai nemaža dalis, kurie skursta, ypač regionuose, o štai čia dar ir taršos mokestis. Tai dar labiau gali padidinti socialinę atskirtį, o automobilis vargingiau gyvenantiems gali tapti nepasiekiama svajone.
– Manau, kad tokios baimės gerokai perdėtos. Čia yra mitas, kad už vidutinio automobilio sumą negalima nusipirkti automobilio po taršos mokesčio riba. Su tarša reikia kovoti, akcizas turi ribotas galimybes būti pakeltas, nes jis išprovokuos kontrabandą ir infliaciją.
Plačiau – reportaže.
Naujausi komentarai