Pereiti į pagrindinį turinį

Nuolaidos – ir nauda, ir grėsmė

2009-03-24 09:00
Nuolaidos – ir nauda, ir grėsmė
Nuolaidos – ir nauda, ir grėsmė / Gedimino Bartuškos nuotr. Specialistai įspėja, kad prekybininkų akcijos turi ir kitą medalio pusę: džiaugsmas dėl įsigytos pigesnės prekės greitai išnyksta, o ilgesniam laikui lieka įspūdis apie eiles ir grūstis.

Nuslūgus emocijoms po Vilniuje surengtos "Juodojo apsipirkimo nakties", pirkėjai prekybininkus atakuoja klausimais, kada panašios akcijos bus surengtos kituose miestuose. Tačiau rinkodaros specialistai įspėja apie tykančias grėsmes.

Išjudino prekybą

Prekybos tinklas paskelbė, kad akcijos, kai naktį į sekmadienį "Maxima" pramoninėms prekėms taikė 40 proc. nuolaidą, rezultatai pateisino lūkesčius. Prekybininkai pagal pirkimo kvitus suskaičiavo, kad apsipirkimo akcija pritraukė 7 tūkst. pirkėjų. Per šešias prekybos valandas pardavimo apyvarta siekė 1,5 mln. litų – tai maždaug du kartus didesnis rodiklis nei įprastą darbo dieną.

"Šios akcijos tikslas nebuvo siekti pelno. Norėjome paskatinti vartojimą, pirmiausia – pramoninių prekių sektoriuje, kuris pastaruoju metu beveik merdėjo. Be to, norėjome žmonėms parodyti, kad ne tik Lenkijoje, bet ir Lietuvoje galima įsigyti tų pačių prekių pigiau", – sakė prekybos tinklo "Maxima" atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė.

Spaudimo nepatyrė

Kol kas prekybininkai neskuba paskelbti, kuris kitas miestas sulauks panašių juodojo apsipirkimo akcijų.

"Dabar skaičiuosime ir žiūrėsime, kuriuose miestuose verta tokiu būdu paskatinti vartojimą. Dabar sulaukiame nemažai pirkėjų priekaištų, kodėl tokia akcija daroma tik Vilniuje ir kodėl tik vienoje parduotuvėje. Jaučiamės šiek tiek pirkėjams įsipareigoję", – sakė R.Saulytė.

Ji pakartojo, kad per šią akciją pelno atsisakė pats prekybos tinklas, o tiekėjai tik turėjo iš anksto parūpinti didesnį prekių kiekį.

Dienraščio kalbinti tiekėjai taip pat tikino nepatyrę didžiojo prekybos tinklo spaudimo per akciją taikyti dar palankesnių kainų.

"Mes esame iš anksto suderinę akcijų grafiką ir pagal jį kai kurios prekės buvo parduotos su nuolaida. Tačiau dėl papildomų nuolaidų su mumis prekybininkai nekalbėjo ir nederino. Apie apsipirkimo naktį mes sužinojome tik prieš savaitę ir stengėmės atvežti daugiau prekių, kad nepritrūktų", – sakė Darius Mažeika, bendrovės "Grigiškės" rinkodaros ir popieriaus pardavimo direktorius.

Bendrovės "Eugesta", platinančios "Colgate" ir "Palmolive" prekės ženklų produkciją, vadybininkė Aušra taip pat informavo, kad akcija buvo surengta prekybos tinklo iniciatyva ir dėl papildomų finansinių sąlygų tartasi nebuvo.

Gamintojams naudos mažai

Tačiau patys gamintojai šios akcijos naudą linkę atiduoti prekybininkams. Ieva Bieliūnaitė, lietuviškos kosmetikos gamintojos "Bio Laboratorijos" rinkodaros vadovė, abejojo, ar įmonė pajus kokius nors pranašumus: "Didelės nuolaidos gamintojams naudos neatneša. Mūsų produkcija bei kainos ir iki šiol buvo patrauklesnės nei užsienio gamintojų, taigi prekės buvo lengvai prieinamos ir be nuolaidų."

"Mums, kaip gamintojams, tai naudinga tik tiek, kad pirkėjai, kurie iki šiol nepirkdavo mūsų produkcijos, per tokias nuolaidas turėjo galimybę pigiau tas prekes įsigyti ir įvertinti", – pridūrė "Grigiškių" atstovas D.Mažeika.

Plačiai išreklamuota akcija nesidžiaugė ir "Eugestos" vadybininkė: "Reikia palaukti ir pažiūrėti, ar po tokios akcijos prekyba iš viso nesustos. Kyla klausimas, kada žmonės vėl ateis į parduotuvę pirkti tų prekių, o gal tik lauks nuolaidų."


Mindaugas Lapinskas, rinkodaros specialistas

Vertinant tokią prekybininkų akciją, galima prisiminti Seimo norą sumažinti prekybos antkainius maisto prekėms iki 20 proc. ir paskui kilusį triukšmą. Tuomet prekybininkai aiškino, kad yra prekių, kurioms taikomas vos kelių procentų antkainis, tačiau buities prekėms paprastai skaičiuojamas didesnis antkainis nei maisto produktams.

Prekybos tinklo pranešimų, ar ši akcija pelninga, už gryną pinigą nepriimčiau. Galima parduoti produkcijos taikant mažesnį antkainį, tačiau su tiekėjais atsiskaityti po trijų mėnesių – per tą laiką galima ir algas sumokėti, ir net naują pastatą pastatyti.

Gebėjimas daug parduoti per trumpą laiką, kad ir per naktį, stiprina vieno prekybos tinklo derybines pozicijas konkurentų atžvilgiu. Taigi po tokių akcijų "Maxima" tiekėjams gali atrodyti mielesnis klientas. Tačiau panašios nuolaidų akcijos gali atnešti ir praradimų, pavyzdžiui, atskleisti mažas pardavimo sąnaudas. Taigi vartotojai, gavę 40 proc. dydžio nuolaidą, susimąstys, kiek uždirba prekybininkai. Be to, džiaugsmas dėl pigiai įsigyto daikto greitai išblėsta, o prisiminimai apie bemiegę naktį, stumdymąsi ir laiką, praleistą už durų, lieka ilgam. Tad nuolaidos, dėl kurių reikėjo pasimušti, nauda gali atsisukti prieš pačius prekybininkus. Dar labiau nusivylę prekybos tinklu yra tie, kurie net nepateko į parduotuvę ir negavo jokių nuolaidų. Viena tokia akcija, žinoma, neigiamos reakcijos nesukels, bet po kelių kartų vartotojams gali susikaupti daug blogų asociacijų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų