Pereiti į pagrindinį turinį

Per olimpines žaidynes rungsis ir prekybininkai

2012-07-27 10:48
Per olimpines žaidynes rungsis ir prekybininkai
Per olimpines žaidynes rungsis ir prekybininkai / Gedimino Bartuškos nuotr.

Prekybininkai per olimpines žaidynes, prasidedančias šiandien, ruošiasi skaičiuoti išaugusią apyvartą, todėl klientus vilioja specialiais pasiūlymais. Gyventojai pigiau galės įsigyti net su sportu nesusijusių prekių.

Tikisi didesnės apyvartos

Bene labiausiai olimpinėms žaidynėms ruošiasi restoranai ir trina rankomis, kad šis svarbus sporto renginys vyks ne šalyje. Restoranai tikisi, kad svetur vyksiančios varžybos sporto aistruolius pritrauks prie televizoriaus ekranų ir ne kur kitur, o pas juos.

Bendrovės „Vičiūnų restoranų grupė“ direktorius Gediminas Balnis sakė, kad labai ruoštis olimpinėms žaidynėms nereikės, nes jau prieš metus, kai Lietuvoje vyko Europos krepšinio čempionatas, restoranas sustiprino jėgas. Anot pašnekovo, šiuo metu restoranuose įrengta net po 8–10 televizorių, per kuriuos lankytojai galės stebėti Londone kilsiančias aistras.

G.Balnis neslėpė vilčių, kad olimpinės žaidynės pritrauks daugiau lankytojų ir atneš didesnę apyvartą nei paprastai. Tačiau pripažino, kad perpildytas restoranas nebūtinai reiškia rekordinę apyvartą.

„Per rungtynes klientas prie restorano stalelio praleidžia dukart daugiau laiko. Tačiau jis juk nevakarieniauja du kartus, net jei restorane išbūna tris valandas“, – sakė G.Balnis ir spėjo, kad varžybų dienomis apyvarta augs 20–30 proc.

Pašnekovas taip pat prognozavo, kad per olimpines žaidynes lankytojų aktyvumas nebus menkesnis nei per krepšinio čempionatą, kai varžybos vyko Lietuvoje: „Vykstant Europos krepšinio čempionatui žmonės ėjo į rungtynes, o dabar dauguma jas stebės būtent restoranuose. Be to, nereikia pamiršti, kad dabar vyks įvairių sporto šakų varžybos – ne vien krepšinio.“

Laukia specialūs pasiūlymai

Restoranų tinklo „Fortas“ rinkodaros vadovas Kęstutis Markevičius pasakojo, kad Londone vyksiančių olimpinių žaidynių proga visuose restoranuose bus organizuojamos britų dienos, kai lankytojai galės paragauti specialių britiškų patiekalų.

G.Balnis teigė, kad olimpinių žaidynių proga už patrauklią kainą restoranai siūlys specialius sirgalių rinkinius. Keptos duonos ir du bokalus alaus sporto aistruoliai restorane galės įsigyti pigiau nei įprastai.

Bendrovės „Čili Holdings“ Reklamos ir komunikacijos skyriaus vadovė Virgita Valiūnaitė pasakojo, kad restoranuose bus sumažintos populiariausių patiekalų ir gėrimų kainos, o po kiekvienos sportininkų pergalės lankytojų lauks staigmenos. Anot pašnekovės, manoma, kad priklausomai nuo sportininkų sėkmės apyvarta augs 20 proc.

Kova dėl vietos – nesmarki

Norėdami rungtynes stebėti šurmulyje lankytojai skuba aplenkti kitus gyventojus ir vietas restoranuose rezervuoja iš anksto. Galimybė rasti laisvą stalą restorane rungtynių išvakarėse, kaip sako restoranų atstovai, priklauso nuo besirungiančių komandų, rungtynių laiko ir sporto aistruolių skaičiaus.

„Kol kas didelio sirgalių sujudimo tikrai nėra. Didesnės sirgalių grupės ar įmonių kolektyvai dar stengiasi iš anksto rezervuoti vietas. Mažesnės, penkių ar aštuonių žmonių, grupės vietų ieško išvakarėse“, – sakė K.Markevičius.

Nors jis pripažino, kad ypatingo lankytojų proveržio restoranai dar nesulaukia, jis neabejojo, jog srautas augs su kiekviena lietuvių pergale: „Kuo labiau lietuviams olimpinėse žaidynėse labiau seksis, tuo ažiotažas bus didesnis ir generuos restoranams didesnius piniginius srautus.“

Atributiką jau graibsto

Kol restoranai džiaugiasi, kad olimpinės žaidynės vyksta ne Lietuvoje ir pas juos sutrauks daugiau sirgalių, prekybos tinklai mano dėl to prarandantys sporto aistruolių susidomėjimą atributika.

Prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė sakė, kad olimpinių žaidynių proga prekybos centrai siūlo marškinėlių ir rankinių su LRT projekto „Mūsų akys – Londone!“ simbolika.

„Kaip visada, krepšinio ir kitų sporto šakų sirgaliai mūsų parduotuvėse ras jiems skirtų marškinėlių, dūdelių, švilpukų ir įvairių dydžių Lietuvos vėliavų. Dar neprasidėjus olimpinėms žaidynėms šios prekės lentynose neužsigulėdavo“, – sakė ji.

Pašnekovė pasakojo, kad pernai per Lietuvoje vykusį Europos krepšinio čempionatą atributika buvo šluojama nuo lentynų, o prekybos tinklo pardavimas buvo rekordinis. Tačiau šį kartą, anot O.Malaškevičienės, tokio ažiotažo nesitikima dėl paprastos priežasties – veiksmas vyksta ne Lietuvoje.

Dėl šios priežasties, kaip teigė prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis, prekybos centrai specialiai olimpinėms žaidynėms nesirengė ir specialios šio renginio atributikos nesiūlys – lentynose bus galima rasti tik lietuviškos atributikos.

Anot jo, prekiauti konkretaus sportinio renginio atributika tikslinga tik tuomet, kai pastebimas didelis žmonių susidomėjimas. Pavyzdžiui, ryškiai išaugusi paklausa, kaip sakė pašnekovas, buvo pastebima per Europos krepšinio čempionatą.

Pardavimas persikels į Londoną

„Jei veiksmas vyktų Lietuvoje, galbūt būtų ir tokios atributikos paklausa. Tie, kurie aktyviai dalyvauja olimpinėse žaidynėse ir yra pasiruošę sirgti už savo komandą ar sporto šaką, yra arti žaidėjų – Londone, kur vyksta renginys. Ten vyksta veiksmas, ten vyks ir pardavimas“, – sakė viešosios įstaigos „Advilio reklamos miestas“ atstovas Artūras Jomantas. Jis pridūrė, kad olimpinėms žaidynėms skirtos atributikos bendrovė gaminti neplanuoja, tačiau lietuviškų sporto atributų paklausa auga ir toliau didės.

Pašnekovas pabrėžė, kad olimpinių žaidynių atributika yra patentuotos prekės, todėl jų sąnaudos didesnės: „Kažin ar prekės atsipirktų, jei būtų parduodamos legaliai.“

Anot jo, šiuo metu, kaip ir visada, populiariausia lietuviška atributika yra marškinėliai, kepurėlės, garsiniai signalai ir vėliavėlės.

Šluoja televizorius

Sporto renginio koziriu bando sužaisti net tie prekybininkai, kurių prekės su olimpinėmis žaidynėmis ar apskritai sportu nesusijusios. Tačiau pirkėjai, kaip sako specialias akcijas taikančių e. parduotuvių atstovai, dėl to tik išlošia.

E. parduotuvė Pigu.lt vykstant olimpinėms žaidynėms siūlo 55 proc. nuolaidas televizoriams, buitinei technikai, mobiliesiems telefonams, kompiuteriams ar net grožio ir mados prekėms. O išparduodamos prekės kainuoja net iki 80 proc. pigiau.

Pigu.lt generalinis Dainius Liulys patikino, kad specialios nuolaidos nėra tik simbolinis gestas, o kiekvienas didesnis renginys, be abejonės, turi įtakos pardavimui. Anot pašnekovo, per olimpines žaidynes planuojamas 80 proc. didesnis televizorių pardavimas, o renginys šiam augimui turės 40 proc. įtakos.

„Prieš olimpines žaidynes lietuviai atnaujina vaizdo ir garso aparatūrą – vien televizorių, multimedijos ar priedėlių pardavimas, palyginti su praėjusiu mėnesiu, išaugo daugiau nei 20 proc. Gyventojai taip pat aktyviau renkasi kitas pirkėjams aktualias prekes, kitaip tariant, medžioja nuolaidas“, – sakė D.Liulys.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų