Pereiti į pagrindinį turinį

Pardavimams įtakos turėjo reikalavimai Vakaruose

2015-08-05 09:30
Pardavimams įtakos turėjo reikalavimai Vakaruose
Pardavimams įtakos turėjo reikalavimai Vakaruose / K. Vanago / BNS nuotr.

Pirmąjį šių metų pusmetį, palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, sunkvežimių pardavimas Lietuvoje išaugo 50,4 proc. Manoma, kad skaičiai iliustruoja vežėjų verslo krypčių pasikeitimą – Vakaruose transportui keliami kiti reikalavimai.

Ypač augo birželį

Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA, kurios duomenis pateikė naujienų agentūra BNS, pranešė, kad per šių metų sausį–birželį Lietuvoje parduoti 1,576 tūkst. sunkvežimių – 50,4 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laiku (1,48 tūkst.). Ypač didelis pardavimų augimas fiksuotas birželį, kurį, palyginus su pernai birželio mėnesiu, pardavimas Lietuvoje išaugo 2,4 karto (iki 267). Viso komercinio transporto, įskaitant autobusus ir lengvuosius sunkvežimius, pardavimas Lietuvoje pirmąjį pusmetį išaugo 24,1 proc. (iki 2,815 tūkst.). Vien birželį viso komercinio transporto pardavimas Lietuvoje augo 60,8 proc. (iki 497).

Pardavimas Lietuvoje atitinka tendenciją visoje ES, kurios sunkvežimių rinka šiemet išaugo 20,3 proc. (iki 126 tūkst.), vien birželį – 32,7 proc. (iki 23,4 tūkst.).

Perka dėl naujų rinkų

Vakarietiškos rinkos turi daugiau reikalavimų transportui, todėl daugeliui vežėjų teko jį atsinaujinti, mano Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidiumo patarėjas Zenonas Buivydas. Jis pastebėjo, kad, palyginus su bendru Lietuvoje turimo komercinio transporto priemonių, kurios važiuoja į užsienį, skaičiumi, pardavimo augimas vienetais nėra didelis. Tačiau vis dėlto jis yra džiuginantis ir rodo teigiamą tendenciją.

"Pernai augimas buvo sustojęs, nes tapo neaišku, kas bus toliau. Dabar atsigauna rinka tiek Vakaruose, tiek išlaikomas toks pats jų vežimas į Rusiją. Net ir po embargo paskelbimo, kai daug sunkiau randama kelių į ją, vis dėlto įmanoma prisitaikyti. Taigi žmonės nestabdo verslų, o atnaujina savo priemones ir daugiau važiuoja į Skandinaviją bei Europą. O ten su senesne transporto priemone dirbti būtų rizikinga", – mano Z.Buivydas.

Kaina stabili

Prielaida, kad komercinio transporto pardavimas augo dėl poreikio atnaujinti turimas priemones, greičiausiai yra vienintelė. Naujų mašinų kainų pokyčiai, Z.Buivydo teigimu, nėra tokie, kurie galėtų daryti didesnį poveikį pardavimui.

"Esu kalbėjęs su kai kuriais pardavėjais ir, jų teigimu, transporto kaina yra tokia pati, kaip pernai, laikosi per 75 tūkst. eurų už visiškos komplektacijos, didelės kabinos transporto priemonę. Kaina nėra didelė, bet ir nesmunka", – sakė "Linavos" prezidiumo patarėjas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų