„Šiuo metu vilkikų eilės yra ties Šalčininkėlių kaimu. Šalčininkėliai nuo Šalčininkų nutolę apie 8 km. Nuo Šalčininkų iki sienos dar porą kilometrų“, – pasienio situaciją komentuoja Šalčininkų savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Gžegožas Jurgo.
Dėl vilkikų eilių skundžiasi ir latviai. Pasienio savivaldybės sako patiriančios nepatogumų. Jau savaitę šalikėlėje stovintys vilkikų vairuotojai sunkina susisiekimą, kelia avarinių situacijų. Ties Druskininkais tvarką palaiko Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Stengiamės užtikrinti, kad maždaug kas pusė kilometro būtų pastatyti biotualetai, renkame šiukšles, policijos ekipažas dirbs ištisą parą ir palaikys tvarką“, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.
Tačiau kitos savivaldybė iš situacijos sukasi pačios.
„Mes matome, kad ir šiukšlių padaugėjo, nežinome, kaip jie atlieka savo gamtinius reikalus. Matome visiškai išvažinėtus kelkraščius, juos paskui vienareikšmiškai reikės tvarkyti“, – skundžiasi G.Jurgo.
Pusė Lietuvoje užstrigusių vilkikų prekes turėjo vežti ne per Lietuvos, o Lenkijos ir Baltarusijos pasienį, tačiau, Lenkijai apribojus judėjimą iš Baltarusijos, šimtai sunkvežimių pasuko Lietuvos pusėn. Lietuva tapo pagrindine krovinių gabenimo kryptimi iš ES į Rusiją, Baltarusiją ir Kazachstaną. Vežėjai krovinių gabenimo per Lietuvą iš anksto nedeklaravo, todėl procedūros pasienio punktuose užtrunka ilgiau.
„Pajėgumas – maždaug 800 vilkikų per parą. Tikėtina, kad skaičius dar galėtų didėti. Visos institucijos dirba, kad vilkikai maksimaliai greitai būtų pašalinti iš Lietuvos“, – sako R.Lipkevičius.
Kroviniai, kurie dabar yra ES, ir vežėjai yra rusai arba baltarusiai, turės iki šeštadienio išvykti iš ES.
Vilkikų kolona turėtų sumažėti šeštadienio naktį įsigaliojus Penktam sankcijų paketui. Pagal sankcijas uždrausta Rusijos ir Baltarusijos vilkimams vykdyti savo veiklą ES, išimtis taikoma tik būtiniausioms prekėms pervežti – maisto ir žemos ūkio produktams, humanitarini pagalbai ir energijai.
„Per dvi dienas – šeštadienį ir sekmadienį, kai išgaliojo naujas paketas, neįleidome į šalį įvažiuoti 250 sunkiųjų transporto priemonių, kurios norėjo pasikrauti prekių ES“, – situaciją komentuoja Muitinės departamento procedūrų skyriaus vyresnysis patarėjas Rolandas Jurgutis.
Daugiausia apgręžtų vilkikų – iš Baltarusijos. Tiems, kurie vilkikus spėjo pasikrauti dar iki šeštadienio, duotas terminas grįžti.
„Kroviniai, kurie dabar yra ES, ir vežėjai yra rusai arba baltarusiai, turės iki šeštadienio išvykti iš ES“, – apie terminus prakalbo R.Jurgutis.
Vargu ar daugiau nei 2,5 tūkst. Lietuvoje užstrigusių vilkikų tai pavyks padaryti laiku. Neaišku, ar eilės nustos augti.
„Tikimės, kad kitą savaitę žymiai sumažės, o galbūt net visai jos išnyks“, – viliasi R.Jurgutis.
Tranzitas tarp Lietuvos ir Kaliningrado per Lietuva nebus stabdomas. Susisiekimo ministerijos duomenimis, pernai Lietuvos sieną kirto daugiau nei 800 tūkst. vilkikų, daugiau nei pusė jų su rusiškais, dar ketvirtadalis – su baltarusiškais numeriais.
Naujausi komentarai