Remiantis 2017 metais atlikta kaštų ir naudos analize, viso 870 km ilgio geležinkelio statybai trijose Baltijos šalyse prireiks apie 13 tūkst. įvairių profesijų darbuotojų, iš jų apie 1000 - geležinkelių ir kelių inžinieriai. Vien Lietuvoje reikės ne mažiau kaip 300 inžinierių ir apie 6 tūkst. darbuotojų iš viso.
Pagrindinis inžinierių poreikis Lietuvoje atsiras 2020 metais, kai per šalį bus pradėtas tiesti 394 km ilgio „Rail Balticos“ geležinkelis. Siekiant užtikrinti, kad prasidėjus darbams nepritrūktų inžinierių, Susisiekimo ministerija kartu su projekto vykdytoja bendrove „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su Vilniaus Gedimino technikos universitetu (VGTU). Numatoma bendradarbiauti tobulinant studijų programas ir praktinių užsiėmimų laboratorines bazes, planuojant studentų praktines užduotis. Taip pat moksleiviai bus skatinami rinktis kelių ir geležinkelių inžinieriaus profesiją.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, norint laiku nutiesti europinę geležinkelio vėžę, jau dabar būtina rūpintis reikiamais specialistais.
„Ateityje „Rail Balticos“ geležinkelio vėžė atvers naujas galimybes keleiviams ir verslui. Tačiau dar iki tol projektas sukurs darbo vietas aukštos kvalifikacijos specialistams. Tam, kad maksimaliai išnaudotume visas galimybes, turėsime užtikrinti pakankamą darbuotojų skaičių“, - sakė M. Bartuška.
Anot VGTU kelių katedros vedėjo dr. Virgaudo Puodžiuko, toks projektas kaip „Rail Baltica“ yra puiki galimybė jauniems specialistams pasisemti patirties ir tapti vienais geriausių šios srities specialistų Europoje.
„Tokio masto projektai ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje įgyvendinami ne taip jau dažnai, dėl to skatinčiau visus abiturientus pagalvoti apie galimybę studijuoti geležinkelių ir kelių inžineriją, o vėliau prisijungti prie projekto įgyvendinimo. Įgiję neįkainojamos patirties „Rail Balticos“ projekte, jauni specialistai taps tikrais savo srities profesionalais, kuriems atsivers tolimesnės karjeros perspektyvos“, - sakė dr. V. Puodžiukas.
„Rail Baltica“ - svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija.
Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 mlrd. eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES.
Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti - 2026 metais.
Naujausi komentarai