Lietuvoje įvedus eurą, pirmąją sausio savaitę labiausiai pabrango vynuogės, svogūnai, moteriškos pėdkelnės ir tualetinis popierius, pranešė Statistikos departamentas, stebintis 100 pagrindinių vartojimo prekių ir paslaugų. Pasak departamento atstovės, įvedus eurą Lietuvoje, dėl kainų apvalinimo taip pat brango ir paslaugos.
„Per pirmą savaitę labiausiai pabrango žaliosios vynuogės, svogūnai, moteriškos elastinės pėdkelnės, tualetinis popierius, baltagūžiai kopūstai“, - spaudos konferencijoje teigė Kainų statistikos skyriaus vedėja Nadiežda Alejeva.
Iš vaisių ir daržovių per savaitę labiausiai - 19,3 proc. - brango vynuogės, svogūnai – 11 proc., baltagūžiai kopūstai – 6,6 proc., o atpigo pomidorai – 7,5 proc., obuoliai – 3,7 procento.
Moteriškos elastinės pėdkelnės pabrango 8,8 proc., tualetinis popierius – 7,4 proc., skalbimo milteliai – 4,7 proc., o atpigo suskystintos automobilių dujos – 10,7 proc., vienkartiniai švirkštai – 9,6 proc., suskystintos dujos su pristatymu – 8,1 proc., benzinas – 6,9 proc., dyzeliniai degalai – 6,8 procento.
Pasak N.Alejevos, iš paslaugų per savaitę daugiausia pabrango vyrų modelinis kirpimas – 2,7 proc., moterų – 0,8 proc., danties plombavimas helio plomba – 1,2 procento.
„Pirmą savaitę gal nesakyčiau, kad tikrai turėjo euro įvedimas kažkokią įtaką kainų pokyčiui, bet, kaip minėjau, paslaugų kainų didėjimą galima sieti. Nes dažniausiai rodomos kainos sveikais skaičiais ir apvalinimas galėjo įtakoti paslaugų kainų didėjimą“, - teigė departamento atstovė.
Gruodžio mėnesį, palyginti su lapkričiu, daugiausia pabrango vynuogės – 36,9 proc., dantų pasta – 6,5 proc., baltagūžiai kopūstai – 5,2 proc., joduota smulki druska – 5 proc., o atpigo svogūnai – 10,6 proc., burokėliai – 9,8 proc., moteriškos elastinės pėdkelnės – 8,3 proc., apelsinai – 7,9 proc., dyzeliniai degalai – 6,7 proc., benzinas – 6,4 procento.
Iš paslaugų daugiausia pabrango danties plombavimas helio plomba – 0,6 proc., moteriškų batelių pakulnių pakalos pakalimas – 0,5 proc., vyriškų pusbačių – 0,4 proc., dienos pietūs restorane ar kavinėje – 0,3 proc., o atpigo moterų ir vyrų modelinis kirpimas – atitinkamai 2,2 proc. ir 1,4 procento.
Anot statistikų, gruodį labiausiai prekės pigo dėl nuolaidų, o prekių brangimui įtakos turėjo po taikytų nuolaidų atstatytos kainos.
Naujausi komentarai