Pereiti į pagrindinį turinį

Pirmoji savaitė su galimybių pasu išbandymu virto ir verslininkams, ir klientams

2021-09-18 10:07
DMN inf.

Pirmoji savaitė su galimybių pasu virto išbandymu ir verslininkams, ir paslaugų vartotojams. Vieni – kvietė prekybininkus boikotuoti, kiti – kantriai stovėjo eilėse prie tikrintojų, informuoja LNK.

Pirmoji savaitė su galimybių pasu išbandymu virto ir verslininkams, ir klientams
Pirmoji savaitė su galimybių pasu išbandymu virto ir verslininkams, ir klientams / Justinos Lasauskaitės nuotr.

„Tiriame vartotojų skundus, taip pat atliekame kontrolę prevenciškai, ypatingai orientuojamės į srautus, į kavines einame pietų metu ir vakare, kai yra didieji lankytojų srautai. Taip pat prekybos centrus tikriname piko metu“, – teigė Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) Vilniaus departamento patarėja Daiva Ruželienė.

VMVT specialistams ši savaitė nebuvo lengva. Prie įprastų tikrinimų prisidėjo ir parduotuvių bei paslaugas teikiančių įmonių, kuriose reikia turėti galimybių pasą, tikrinimas.

Tikrai vartotojai daugiau skundžiasi ir akylai stebi. Skundų skaičius didėja.

Žurnalistų kalbintos pareigūnės užsuko į prekybos centrą. „Stebime, kaip prekybos centras kontroliuoja galimybių pasus – ar tai yra skaneris, ar tai yra darbuotojas, kuris juos vertina ir žiūri. Taip pat vertiname ir pačius darbuotojus: ar aptarnaujantys, paslaugas teikiantys darbuotojai yra vakcinuoti, ar persirgę, ar savalaikiai besitestuojantys“, – situaciją komentavo tarnybos atstovė.

Per savaitę VMVT gavo kelias dešimtis skundų, surengė beveik 200 patikrinimų. „Tikrai vartotojai daugiau skundžiasi ir akylai stebi. Skundų skaičius didėja“, – teigė pašnekovė.

Kvietė boikotuoti

Savaitės pradžioje pro daugelio prekybos ir paslaugų vietų duris be galimybių paso nebuvo galima įeiti. Visuomenėje kilo nepasitenkinimas. Galimybių paso neturintys kvietė prekybos centrus boikotuoti. Kai kurie prekybininkai skundėsi sumažėjusiais pirkėjų srautais. Kiti aiškino, kad tikrinant galimybių pasus neva atskleidžiama per daug asmens informacijos. Savaitei baigiantis nepatenkintieji aprimo. 

„Man nesunku. Kiek aš žinau, kiek buvau, visur tikrina, netgi vardo klausia“, – teigė žurnalistės kalbinta moteris.

Kitas vyras, paklaustas, ar visur jau įprato rodyti galimybių pasą, atsakė: „Taip. Dauguma prašo“.

Jie pažiūri pavardę, bet asmens dokumento neprašo. Galima praeiti, man atrodo, su paprastu popieriuku.

Kita pašnekovė, paklausta, ar tikrai visur prašo galimybių pasų, teigė: „Tikrina. Ten, kur aš einu, tikrina“.

„Kai kur neturi skenavimo nuo popierinio, turi tik nuo telefono. Jie pažiūri pavardę, bet asmens dokumento neprašo. Galima praeiti, man atrodo, su paprastu popieriuku“, – apie galimybių paso patikrą kalbėjo kitas vyras.

Pažeidimai maitinimo įstaigose

Didiesiems prekybos centrams VMVT atstovės pastabų neturi. Galimybių pasai tikrinami, dezinfekcinių priemonių netrūksta. Tačiau nusižengimai fiksuoti viešojo maitinimo įstaigose. „Esame šią savaitę tikrinę tokias įstaigas, ir galbūt vieną norėčiau išskirti, kur tikrai buvo įleidžiami visi norintys patekti į vidų, visi lankytojai ir jų net nebuvo klausiama, ar jie turi galimybių pasą, ar ne. Tai buvo viešojo maitinimo įstaiga“, – teigė MVT Vilniaus departamento patarėja Daiva Ruželienė.

Per savaitę fiksuoti du tokie pažeidimai, sprendžiama, kokio dydžio baudą jiems skirti. Bauda įmonėms – nuo 1,5 tūkst. iki 6 tūkst. eurų. 

 

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų