Brangs bilietai?
Bilietas iš Vilniaus į Rokiškį kainuoja 13 eurų, studentui – per 6 eurus, senjorui – 2,5 euro. Tik ar ilgai tokios kainos laikysis?
„Ne tik kuras šiuo laiku sujudino – ir darbo užmokestis vairuotojams yra sujudintas, ir atsarginės dalys brangsta, ir tepalai, visos eksploatacinės medžiagos“, – komentavo „Toks“ generalinis direktorius Arūnas Indrašius.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Teigiama, kad nuo pandemijos pradžios keleivių viešajame transporte sumažėjo perpus, ir iki šiol srautai negrįžo. O energetinės sąnaudos išaugo keliskart. Vežėjai sako, kad gali tekti branginti viešojo transporto bilietus.
„Galime garantuoti viena: kad jos šiemet nepigs. Šiemet kainos nepigs. Bet apie didėjimą svarstysime po mėnesio ar pusantro. Ieškome visokių resursų, kaip išvengti to dalyko, bet gyvenimas rodo kita“, – apgailestavo A. Indrašius.
Miestuose bilietų kainas tvirtina savivaldybių tarybos. Čia kol kas planų jas didinti nėra. Savivaldybės subsidijomis vežėjams amortizuoja padidėjusias sąnaudas.
„Mes kiekvienais metais prašome vis daugiau ir daugiau subsidijų. Subsidijų augimas – po 10–15 proc. Miesto biudžetai taip pat nėra begaliniai“, – sakė „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Galime garantuoti viena: šiemet kainos nepigs. Bet apie didėjimą svarstysime.
Tarpmiestinių maršrutų vežėjai sako, kad kainos turėtų didėti bent 50 proc. Tačiau pripažįsta, kad tai būtų laikinas pagerėjimas.
„Pabranginus bilietą, sumažėja keleivių srautas. Tada vėl įsiveli į tam tikrą karuselę“, – teigė M. Grigelis.
Gelbėjimo plano nėra
Ar pabrangęs bilietas sumažintų kelionių skaičių? Neabejojama, kad pabrangus autobusų bilietams norinčiųjų jais važiuoti dar sumažės.
O valdžia deklaruoja, kad Lietuvai sukant žaliuoju kursu, vis daugiau gyventojų rinksis švaresnes transporto priemones, o iš nuosavų automobilių persės į visuomeninį transportą.
„Turi būti sudarytas planas valstybės lygiu, kad viešajame transporte mes taikysime tokias lengvatas. Čia galima svarstyti įvairius variantus – ar žmonės visai bus atleisti nuo mokesčio, ar jis bus mažesnis“, – šnekėjo Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
Keleivių vežėjų gelbėjimo plano kol kas nėra. Seime bus svarstomos tik pavienės gelbėjimo priemonės.
„Padėti įsigyti žaliąjį transportą. Dabartiniu metu yra programos, bet jos veikia labai vangiai, yra biurokratinės. Artimiausiu metu komiteto posėdyje mes tai svarstysime“, – aiškino Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.
Trečdaliu keleivių srautai sumenko ir geležinkeliuose, tačiau branginti geležinkelio bilieto dar nesvarstoma.
Naujausi komentarai