Pereiti į pagrindinį turinį

Prekybininkų galvos skausmas: kaip privilioti geidžiamiausią darbuotoją – kasininką?

2019-03-27 09:04
DMN inf.

Užimtumo tarnybos duomenimis, pardavėjai ir kasininkai pernai Lietuvoje buvo  paklausiausi darbuotojai. Beveik 14 tūkst. – tiek 2018-ais metais prekybininkai pasiūlė laisvų darbo vietų. Kai paklausa viršija pasiūlą, darbdaviams tenka nelengva užduotis privilioti geriausius darbuotojus – vieni siūlo nemokamus pietus, kiti – dar papildomai investuoja ir į darbuotojų mokymą.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / K. Kavolėlio/Fotobanko nuotr.

Nemokamais pietumis nebesuviliosi

Pasak Užimtumo tarnybos, šios profesijos atstovams sudarytos visos sąlygos įsidarbinti – 2018 metais darbo ieškojo 13,1 tūkst. asmenų, o laisvų vietų registruota 13,9 tūkst. Todėl pasiūlai viršijant paklausą, darbdaviams tenka reaguoti atitinkamai.

„Šiuo metu situacija gerokai pasikeitusi nei prieš 10 ar 15 metų, kai pardavėjams ir kasininkams buvo keliami net per dideli reikalavimai tiek išsilavinimo, tiek amžiaus atžvilgiu. Dabar kartelė tikrai nuleista. Tai susiję su darbuotojų trūkumu apskritai, o ypač paslaugų sektoriuje, kuriame personalo kaita dažniausiai yra didesnė“, – situaciją komentuoja Užimtumo tarnybos atstovė Milda Jankauskienė.

Situacija gerokai pasikeitusi nei prieš 10 ar 15 metų.

Pašnekovei antrina ir prekybos tinklą IKI valdančios bendrovės „Palink“ Personalo departamento direktorė Edita Jakučionytė-Lukšė. Jos teigimu, esama situacija verčia darbdavius ne tik imtis papildomų investicijų, bet ir galvoti apie papildomas priemones, kaip naujus darbuotojus ne tik pritraukti, bet ir išlaikyti.

„Nemokamais pietumis ar nuolaida apsipirkti parduotuvėje šiandien darbuotojų nebesuviliosi. Būtina pasiūlyti tai, ko kitur darbuotojas nerastų. Mes investicijas nukreipėme į darbuotojų mokymą ir ugdymą – kovo pradžioje atidarėme pirmąjį Lietuvoje IKI mokymų centrą, kuriame bus ruošiami kasininkai ir šviežių bei sveriamų skyrių darbuotojai net 111-kai mūsų parduotuvių, kurios susiduria su didžiausiu personalo poreikiu“, – kalbėjo E. Jakučionytė-Lukšė.

Investuoja į darbuotojų ugdymą

Pasak E. Jakučionytės-Lukšės, atidaryti specialiai prekybos tinklui pritaikytą Mokymų centrą poreikis kilo iš pačių darbuotojų. Ne paslaptis, kad prekyboje darbuotojų kaita yra ypač didelė, todėl pirmiausia ieškota būdų, kaip padėti darbuotojams sklandžiau integruotis naujoje darbo vietoje.

„Pabendravus su darbuotojais išsiaiškinome, kad didžiausią stresą jiems sukelia nauja darbo aplinka, nepakankami įgūdžiai darbui su kasa, prekių išdėstymas lentynose ir pan. Visa tai – techniniai įgūdžiai, kuriuos galime išspręsti investuodami į darbuotojų mokymus, jiems sukurdami kiek įmanoma realesnę darbo aplinką“, – aiškino E. Jakučionytė-Lukšė.

Kovo pradžioje Vilniuje atidarytas mokymų centras orientuotas į būsimus kasininkus ir sveriamų bei šviežių prekių skyrių darbuotojus. Per kelias dienas trunkančius mokymus darbuotojai čia gauna visas būtiniausias žinias apie darbo specifiką, kurias gali iškart pritaikyti atlikdami praktines užduotis: dirbdami su tikra kasa, krosnimis, kuriose patys kepa bandeles, perrinkinėdami vaisius ir daržoves, pjaustydami sūrius, sverdami mėsą ir t.t.

Per metus šiame Mokymų centre planuojama apmokyti apie tūkstantį naujų darbuotojų iš 26 Lietuvos miestų.

Talentingų darbuotojų yra

Nors gali susidaryti įspūdis, kad situacija sudėtinga, pašnekovės vieningai sutaria – norinčiųjų bei gebančiųjų dirbti tikrai galima rasti. Tereikia darbuotojams leisti atsiskleisti, o darbdaviams patiems didinti savo patrauklumą.

„Yra žmonių, kurie kasininko darbą mėgsta, vertina, yra lojalūs darbuotojai. Jaunimas šią profesiją renkasi norėdamas užsidirbti pragyvenimui ir todėl, kad tai pakankamai švarus darbas, nereikalaujantis ypatingo išsilavinimo. Vyresnio amžiaus žmonės jį vertina dėl pomėgio dirbti prekyboje ar prarastų kitų darbinių kompetencijų. Visos amžiaus grupės turi savo privalumų: jaunesni dažniausiai gali palaikyti greitesnį darbo tempą, sparčiau perpranta naujas technologijas. Vyresni turi daugiau patirties, yra atidesni, kruopštesni“, – pastebi Užimtumo tarnybos atstovė.

Optimistiškai nusiteikusi ir E. Jakučionytė-Lukšė: rasti tinkamą bei motyvuotą kandidatą įmanoma. Ir nors ši užduotis, anot atstovės, kartu ir lengva, ir sunki – pastangos atsiperka.

„Kvalifikuotų ir motyvuotų darbuotojų rinkoje tikrai yra – reikia tik gebėti juos pritraukti. Jei įmonė rūpinasi savo personalu ir jo gerove, į jį investuoja, suteikia galimybes tobulėti, inovatyviai vysto verslą, yra orientuota į klientą ir ambicingus tikslus – ji visuomet bus įdomi tinkamiausiems kandidatams. Todėl pastaruoju metu darbdaviai skiria daug dėmesio savo patrauklumui auginti, taip kartu didindami ir galimybę pritraukti talentingus darbuotojus“, – apie išeitį kalba prekybos tinklo personalo vadovė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų