Pereiti į pagrindinį turinį

Prekybininkų taikinys - jaunos mamos

2009-04-06 22:09
Prekybininkų taikinys - jaunos mamos
Prekybininkų taikinys - jaunos mamos / Redakcijos archyvo nuotr. Mamos negali taupyti ar atidėti pirkinių, dėl to prekybininkai vis dažniau pasirenka jas reklamos taikiniu.

Vartotojams susiduriant su finansiniais sunkumais bei atidedant pirkinius geresniems laikams, prekybininkai ieško naujų galimybių išlaikyti ar padidinti pardavimų apimtis. Vis dažniau jų žvilgsniai nukrypsta į būsimas ir neseniai jomis tapusias mamas. Kova dėl šių pirkėjų tik prasideda.

Patrauklus segmentas

„Pastarojo meto ekonominė situacija šalyje buvo palanki prekybininkams, nes žmonių perkamoji galia sparčiai didėjo, o lūkesčiai dėl ateities buvo teigiami. Tačiau pastaruoju metu tendencija pasikeitė ir vartotojai tapo atsargesni, ėmė skaičiuoti pinigus ir taupyti. Tačiau besilaukiančios ar neseniai pagimdžiusios moterys neturi galimybės atidėti pirkinių. Dažniausiai visko reikia greitai“, - sakė mamoms skirtus informacinius projektus valdančios bendrovės „Atom Media“ direktorė Ieva Venckutė.

Jaunos šeimos ir ypatingai pirmą kartą besilaukiančios moterys yra labai palankus segmentas rinkodaros specialistams. „Besidžiaugdamos būsimu kūdikiu, jaunos šeimos yra pasiruošusios jam nupirkti viską, ką sau gali leisti geriausio, tačiau neturėdamos ankstesnės patirties, jos mielai priima įvairią informaciją, kurią gauna iš gamintojų bei prekybininkų“, - komentuoja I. Venckutė.

Kitas svarbus momentas - jaunos šeimos neturi išankstinių nuostatų ir susiformavusio lojalumo atskirų prekių ženklų atžvilgiu, todėl kova dėl naujo pirkėjo prasideda nuo nulio. Daugelį svarbių pirkinių jaunos šeimos perka pirmą ir dažnai vienintelį kartą savo gyvenime, todėl įdėmiai nagrinėja alternatyvas ir renkasi geriausią variantą.

Rinkodaros kanalų įvairovė

Vaikų besilaukiančių šeimų patrauklumą rinkodaros specialistams sustiprina ir vykdoma valstybės demografinė politika. Iki 2 metų jaunoms mamoms užtikrindama stabilias pajamas, valstybė pasirūpino, kad jaunos šeimos išlaikytų vartojimo lygį, buvusį iki krizės pradžios. Dėl šios priežasties net šalyje mažėjant atlyginimams ir darbo vietų skaičiui, jaunos šeimos gali sau leisti vartoti panašiai kaip ir anksčiau.

„Besilaukiančios ir neseniai pagimdžiusios moterys yra išskirtinis segmentas, nes visas jo atstoves sieja panašios problemos ir informacijos poreikiai. Dėl to mamų auditorija yra koncentruota ir ją galima pakankamai nesunkiai pasiekti“, - į mamas nukreiptą komunikaciją komentuoja bendrovės „Star Communications Worldwide“ („Starcom“) media direktorė Elžbieta Kimbarė.

Pasak jos, Lietuvoje netrūksta specializuotų žurnalų ir kitų mamoms skirtų leidinių, tačiau jų reikšmė nekinta, tuo tarpu interneto populiarumas auga, taip pat plačiau naudojamos alternatyvios komunikacijos formos, kaip pavyzdžių dalijimas ir pan.

„Happy“ sauskelnių kūdikiams gamintojo atstovybės Lietuvoje „TZMO Baltic“ prekių grupės vadovė Vilma Launikonienė pabrėžia, jog užmegzti tiesioginį kontaktą su jaunomis mamomis labai svarbu. „Stengiamės panaudoti visas komunikacijos su mamomis priemones - tiek reklamą spaudoje, tiek pavyzdžių dalinimą jauniesiems tėveliams. Atsižvelgdami į mamas pasiekiančios informacijos gausą, pastaruoju metu daugiau dėmesio skiriame tiesioginiams kontaktams“, - teigė ji.

Netradicinių sprendimų daugės

„Atom Media“ vadovė taip pat patvirtino populiarėjančią tendenciją orientuotis į tiesioginę rinkodarą. „Lyginant situaciją dabar ir prieš metus, matosi akivaizdūs skirtumai. Jeigu anksčiau įmonės nebuvo suinteresuotos nestandartiniais rinkodaros būdais ir įvairiomis kampanijomis, tai per paskutinį pusmetį labai padidėjo susidomėjimas tiek mamų auditorija, tiek netradiciniais (nenaudojančiais žiniasklaidos) jų pasiekimo kanalais“, - dalijasi patyrimu I. Venckutė.

„Atom Media“ organizuoja kolektyvinį pavyzdžių ir informacinės medžiagos dalijimo gimdymo namuose projektą „Neštukas“, administruoja mamoms skirtų klausimų ir atsakymų svetainę „Mamanija.lt“ bei valdo vienintelę Lietuvoje neseniai pagimdžiusių mamų duomenų bazę, skirtą tiesioginei rinkodarai elektroniniu ir tradiciniu paštu.

„Mamoms pateikiamos informacijos kanalų įvairove Lietuva dar neprilygsta brandžioms rinkoms, tačiau alternatyvų sparčiai daugėja“, - sakė „Starcom“ atstovė. „Prognozuojame, kad dėl pasikeitusio spaudos apmokestinimo ir sumažėsiančio jų skaitomumo daugiau galimybių konkuruoti dėl reklamdavių pinigų šiais metais įgaus interneto projektai bei populiarės komunikacija el. paštu.“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų