– Ar tiesą pasakiau, kad yra tokia rinkodaros strategija, ypač prieš šventes, paveikti pirkėją, kad šis prisipirktų kuo daugiau?
– Taip, jūs visiškai teisus. Stovime mes prie gražiai papuoštos Kalėdų eglės, kuri gražiai žiba. Prekybininkai taip pat daug investuoja į tam tikrą atmosferą kuriantį apšvietimą tam, kad išryškintų norimas labiau parduoti prekes. Paimkime kad ir juvelyrinių dirbinių parduotuves. Ne kartą turbūt daugelis yra pastebėjęs, kaip ten gražiai tose šviesose atrodo auksiniai, sidabriniai papuošalai, kaip žėri ir akį traukia brangakmeniai. Galbūt ne vienas yra ir nusivylęs, nes namuose tas pats daiktas neatrodo taip gražiai, kaip vitrinoje, parduotuvės lentynoje. Ir taip nedžiugina. Parduotuvėse apšvietimas sukurtas taip, kad išryškintų tai, ką turi išryškinti. Išties šviesos mus labai veikia.
– Kokie dar yra prekybos centrų triukai, kaip jiems pavyksta užkrėsti žmones pirkimo manija, kurios apsėsti, būna, prisiperkame ir nereikalingų daiktų?
– Triukų tikrai yra, ir seniai sugalvotų, daug metų taikomų, ir naujų, pasitelkiant naujausias technologijas. Pirmiausia – tai visiems mums gerai žinomos nuolaidos. Paveikti to kartais prisiperkame nebūtinų produktų. Kad ir tų pačių kalėdinių dekoracijų su 50 proc. nuolaida, nors jų mums šiuo metu nereikia. Taip po švenčių, ypač didžiųjų, paskui namuose atsiranda nereikalingų daiktų. Tą patį galima pasakyti ir apie gaunamas dovanas. Daugelis jaučia pareigą kažką simboliškai padovanoti kolegai ar draugams. O kai nereikia tam išleisti didelės sumos, lengviau atiduodame tuos pinigus įvairioms smulkmenoms.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kaip stipriai pirkėją veikia pats prekių išdėstymas?
– Yra tam tikri psichologiniai ar tam tikro standartinio elgesio dalykai. Atėjęs į prekybos centrą žmogus pirmiausiai pastebi tai, kas yra jo akių lygyje. Tik paskui žvilgsnis krypsta į tai, kas aukščiau, o paskui leidžiasi žemyn. Taip pat pasivaikščiojimą po parduotuvę mes pradedame iš dešinės pusės. Ir visa tai žinodami prekybininkai atitinkamai išdėsto prekes. Na, taip pat vos įėję į parduotuvę mes susiduriame ir su naujausiomis prekėmis ar aktualiausiomis tuo sezono metu. Mes jas pirmiausiai pamatome, o pirmas įspūdis yra labai svarbu.
Vos įėję į parduotuvę mes susiduriame ir su naujausiomis prekėmis ar aktualiausiomis tuo sezono metu. O pirmas įspūdis yra labai svarbu.
– Dar susiduriame su tokiu dalyku, kaip visur skambanti kalėdinė muzika. Ją galime išgirsti ne tik prekybos centruose, bet ir degalinėse. Kaip ji mus veikia?
– Bet kokia muzika veikia mus. Esame pastebėję, kad, pavyzdžiui, rodoma per televizorių reklama būna garsesnė nei rodomas filmas ar kita televizijos laida. Tai verčia atkreipti dėmesį į tai, ką mes matome, ką išgirdome. Ir ta kalėdinė muzika prekybos centre kuria šventinę nuotaiką. Tai daugelį paskatina užsibūti jame. O kuo tai baigiasi, savaime aišku – kuo ilgiau vaikštoma po parduotuves, tuo daugiau įprastai prekių ir įsigyjama.
– Kaip mums neapsigauti ir netapti prekybos centrų reklamų aukomis?
– Patarčiau labai planuoti pirkinius. Taip pat pamėginti šventiniams pirkiniams skirtą sumą išsigryninti ir parduotuvėje mokėti grynaisiais pinigais. Kai atsiskaitome kortele, tas pinigų išleidimo momentas yra šiek tiek kitoks. Tuštėjanti piniginė labiau drausmina, pristabdo nuo išlaidavimo. Visi puikiai žino, kad apsipirkti geriausia eiti su iš anksto paruoštu pirkinių sąrašu. Visa tai gali padėti, bet svarbiausia – savikontrolė.
Naujausi komentarai