Trūkstant lėšų kelių priežiūrai ir plėtrai, Susisiekimo ministerija siūlo apmokestinti sunkiasvores transporto priemones, įdiegiant kelių rinkliavos sistemą. Ji leistų kasmet papildomai surinkti apie 60 mln. eurų.
„Deja, klausimas yra sunkiai užstrigęs Seime. Nuo 2017 metų pabaigos šis klausimas užstrigęs, nors į visus Seimo Biudžeto ir finansų komiteto klausimus, mūsų nuomone, buvo atsakyta. Jau praėjo pusmetis nuo to, kai paskutiniai dokumentai pateikti. Delsiant įteisinti kelių rinkliavą, kasmet netenkama per 60 mln. eurų – sumos, už kurią būtų galima kasmet papildomai išasfaltuoti apie 200 km žvyrkelių“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė R. Masiulis, pristatydamas Kelių direkcijos ir ministerijos parengtą ilgalaikę valstybinės reikšmės kelių priežiūros programą.
Delsiant įteisinti kelių rinkliavą, kasmet netenkama per 60 mln. eurų.
Naują sistemą įteisinančių įstatymų pataisų paketas Seime įregistruotas dar 2017-ųjų spalį, išvadas dėl jo jau yra pateikę Seimo Teisės ir Europos teisės departamentai, Ekonomikos, Aplinkos apsaugos komitetai ir Vyriausybė. Paskutinis jų svarstymas Biudžeto ir finansų komitete vyko 2018-ųjų lapkričio mėnesį.
„Kelių rinkliava, palyginti su vinjetėmis, būtų neabejotinai teisingesnė kelių naudotojų atžvilgiu, be to, padėtų valstybei generuoti nemažai papildomų lėšų, svarbiems šalies keliams finansuoti“, – sakė susisiekimo ministras.
Naujas mokestis priklausytų ne nuo kelionės laiko, bet nuo nuvažiuoto atstumo, todėl būtų proporcingas naudojimuisi keliais ir leistų surinkti daugiau pajamų.
Dar viena priemonė surinkti trūkstamas lėšas, anot R. Masiulio, būtų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo didinimas.
Skaičiuojama, kad nekeičiant finansavimo, per 16 metų keliams pritrūks maždaug 2 mlrd. eurų, arba apie 125 mln. eurų per metus.
„Ne visiems projektams užtenka lėšų. Pagal paskaičiavimus iki 2035 metų reikės 11 mlrd. eurų, ir trūkumas yra apie 2 mlrd. eurų“, – kalbėjo R. Masiulis.
Strategijoje numatyta, kad iki 2035 metų neliks blogos būklės ruožų magistraliniuose ir krašto keliuose, planuojama rekonstruoti 400 kilometrų nesaugių krašto kelių, baigti visos „Via Baltica“ atnaujinimą, beveik perpus sumažinti žvyrkelių.
Valdančiųjų „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis R. Masiulį kovą kritikavo už, jo teigimu, „tragišką“ žvyrkelių finansavimą. Be to, „valstiečių“ kritikos R. Masiulis susilaukė ir dėl Klaipėdos uosto vadovo Arvydo Vaitkaus atleidimo.
Naujausi komentarai