Lietuvai ruošiantis nuo 2015 metų sausio įsivesti eurą, finansų ministras Rimantas Šadžius sako, jog visuomenės informavimo kampanijai ir informacinių technologijų (IT) pertvarkymui gali būti skirta daugiau kaip 20 mln. litų.
R.Šadžius trečiadienį žurnalistams sakė, jog informacinė kampanija galėtų kainuoti iki 10 mln. litų, o IT sistemų pertvarkymas - keliolika milijonų.
"Tai nėra pigus malonumas. Visuomenės informacinė kampanija galėtų kainuoti iki 10 mln. litų. Visuomenės informavimo strategija paremta idėja, kad mes turime teikti informaciją - nereklamuoti, nežaismingai vilioti žmones, bet būtent informuoti. Kitų šalių patirtis rodo, kad įvedant valiutą žmonės drąsiau jaučiasi, kai jie tiksliai žino, kokia tai valiuta, kaip atrodo monetos ir banknotai, kaip viskas bus daroma, kokios bus procedūros", - Vyriausybėje žurnalistams sakė finansų ministras.
"Informacinių sistemų pertvarkymas bus taip pat bus sudėtingas uždavinys - kelioliką milijonų litų tikrai kainuos", - pridūrė R.Šadžius.
Jo teigimu, išlaidos pasirengti euro įvedimui numatytos 2014 metų biudžeto projekte, kurį šiuo metu svarsto Seimas.
Tam, kad galėtų įstoti į euro zoną, valstybė narė turi atitikti vadinamuosius Mastrichto viešųjų finansų deficito, infliacijos ir skolos kriterijus.
Lietuvai dėl per didelės infliacijos nepavyko įsivesti euro 2007 metais. Analitikai teigia, kad šis rodiklis kelia didžiausią grėsmę siekiui eurą įsivesti 2015 metais.
Naujausi komentarai