Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius antradienį Briuselyje su Europos Komisijos (EK) transporto komisare Violeta Bulc aptarė transporto klausimus bei europinės vėžės „Rail Baltica“ projekto eigą ir finansavimo galimybes.
„Mūsų nuomonės, kad pagrindiniai transeuropinio TEN-T transporto tinklo koridoriai turi būti plėtojami, pirmiausia sukuriant trūkstamas jungtis, ir kad „Rail Baltica“ yra vienas svarbiausių šio tinklo komponentų, sutampa“, – pranešime spaudai sakė R.Sinkevičius.
Ministro teigimu, susitikime su komisare sutarta bendradarbiauti keičiantis informacija ir siekiant, kad ne tik Lietuvai, kitoms Baltijos šalims, bet ir bendram Europos transporto tinklui svarbūs projektai gautų Europos Sąjungos finansavimą.
Paraiška dėl „Rail Baltica“ projekto finansavimo Europos Komisijai (EK) turi būti pateikta iki vasario 26 dienos. Per bendrą įmonę „RB Rail“ Lietuva, Latvija ir Estija iš viso prašys apie 620 mln. eurų pagal programą CEF (angl. Connecting Europe Facility).
Lietuva transporto srities projektams įgyvendinti iš EK savarankiškai ketina prašyti maždaug 165 mln. eurų paramos.
Tikimasi, kad EK finansuos 85 proc. bendros 3,7-5,2 mlrd. eurų vertės projekto kaštų. Planuojama, kad „Rail Baltica“ projekto užbaigti 2014-2020 metų finansinėje perspektyvoje nepavyks ir darbai bus baigti tik kitame etape. Pačios statybos, planuojama, prasidės 2019 metais.
Lietuva jau pradėjusi tiesti europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelį nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Bendra pernai rudenį įkurta trijų Baltijos šalių įmonė koordinuos projekto įgyvendinimą nuo Kauno per Vilnių, Rygą iki Talino.
Naujausi komentarai