Visą transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ projektą, o ne vien geležinkelio trasą, siūloma pripažinti valstybinės svarbos projektu. Dėl to Vyriausybė spręs pirmadienį.
Susisiekimo ministerijos parengtame nutarimo projekte nurodoma, kad 2011 metais Seimas pripažino „Rail Baltica“ valstybei svarbiu ekonominiu projektu, tačiau tai padarė, remdamasis žemės paėmimo visuomenės poreikiams įstatymu.
Pasak ministerijos, „Rail Baltica“ turėtų būti pripažintas svarbiu projektu dėl visumos, o ne dėl atskirų projekto dalių.
Iki 2015 metų pabaigos numatoma nutiesti 1,3 mlrd. litų vertės naują europines 1435 milimetrų vėžės geležinkelį nuo Lenkijos sienos iki Kauno, o dar po 5-7 metų - apie 4,4 mlrd. litų vertės nuo Kauno iki Latvijos sienos su atšaka iki Vilniaus. Šiuo metu geležinkelis Lietuvoje yra rusiškos 1520 milimetrų vėžės.
Bendras „Rail Baltica“ trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų, Latvijoje – kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje – apie 300 kilometrų.
Naujausi komentarai