Pereiti į pagrindinį turinį

„Rail Balticai“ – 442 mln. eurų ES dotacija

2015-11-24 14:36
BNS inf.

Europos inovacijų ir tinklų vykdomoji agentūra (INEA) ir bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ pasirašė susitarimą dėl 442 mln. eurų vertės Europos Sąjungos (ES) paramos europinės vėžės kelio „Rail Baltica“ pirmajam etapui.

Pagerins susisiekimą

Sutartį antradienį Taline pasirašė „RB Rail“ vadovė Baiba Rubesa ir INEA direktorius Dirkas Beckers (Bekersas). pranešė bendrovė.

„Rail Baltica“ užpildys trūkstamą vietą Europos geležinkelių tinkle ir ES vidaus rinkoje pagerins susisiekimą tiek gyventojams, tiek verslui. Transeuropiniame transporto tinkle tai yra iš tiesų strateginis, bendro intereso projektas“, – pranešime spaudai sakė Šiaurės jūros ir Baltijos TEN-T koridoriaus koordinatorė Catherine Trautmann (Katerina Trautman).

Parama skirta „Rail Baltica“ projekto darbams nuo 2015 iki 2020 metų pabaigos - jie apima techninius tyrimus ir studijas, žemės nusavinimą, pirmuosius statybos etapus, projektų valdymą, priežiūrą ir viešinimą.

Lietuvoje numatoma pastatyti naują europinės vėžės geležinkelį nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos per Panevėžį. Finansuojami darbai apims žemės paėmimo procedūras, techninį projektą ir kelio statybą. Latvijoje lėšos bus naudojamos Rygos centrinės ir Rygos oro uosto traukinių stočių techniniam projektui ir statybai, keliui tarp jų ir žemės įsigijimui

Estijoje pinigai bus naudojami techninio projekto planui visame ruože, įskaitant Talino ir Parnu keleivių stotis, Talino multimodalinį krovinių terminalą ir riedmenų techninės priežiūros depą, taip pat aplinkosaugos ir kitus tyrimus.

Liepą paaiškėjo, kad „Rail Baltica“ iš ES gaus iš viso 548 mln. eurų - projekto kuruojančiai „RB Rail“ skirta 81,83 proc. viso projekto vertės, arba 442 mln. eurų, o „Lietuvos geležinkeliams“ - 85 proc., arba 106 mln. eurų.

Spalio viduryje Lietuvoje atidaryta daugiau kaip 370 mln. eurų vertės „Rail Baltica“ atkarpa nuo Lenkijos sienos iki Kauno, tačiau traukiniai ja kol kas nevažiuoja.

„Rail Baltica“ geležinkelis yra sudedamoji tarptautinio transporto koridoriaus „North Sea-Baltic“ dalis, kuris sujungs Beniliukso šalis, Vokietiją, Lenkiją ir Lietuvą, o vėliau ir Latviją, Estiją bei Suomiją.

Bendrą Baltijos šalių bendrovę „RB Rail“ lygiomis dalimis valdo Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės geležinkelių bendrovės.

Lietuvai atiteks 130 mln. eurų

VilEuropinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ pirmajam etapui Lietuva gavo daugiau nei 130 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) paramos. Tai numato Europos inovacijų ir tinklų vykdomosios agentūros (INEA) ir bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ bei Susisiekimo ministerijos antradienį pasirašyti susitarimai.

„Iš bendrai trijų Baltijos šalių įmonei skirtos sumos (442 mln. eurų - BNS) Lietuvai teks 25,362 mln. eurų. Be to, Lietuva gaus dar 106 mln. eurų pagal atskirą „Lietuvos geležinkelių“ paraišką, kurią teikė Susisiekimo ministerija“, - BNS teigė susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys.

„RB Rail“ pagal susitarimą gavo 442 mln. eurų vertės ES paramos, o „Lietuvos geležinkeliai“ - 106 mln. eurų. 

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų