Bendrovės „TNS Gallup“ duomenimis, 2008 m. šalyje reklamos rinka žiniasklaidos priemonėse išaugo 9,1 proc. ir pasiekė 542,2 mln. litų. Prognozuojama, kad šiais metais reklamos apimtys mažės maždaug trečdaliu.
"Duomenys rodo, kad reklamos apimtis gana sparčiai augo pirmąjį 2008 m. pusmetį. Deja, trečiajame metų ketvirtyje pastebėjome nerimą keliančias tendencijas – reklamos ėmė mažėti visuose žiniasklaidos kanaluose, išskyrus lauko reklamą, internetą bei reklamą ant degalinių pylimosi pistoletų“, – teigė „TNS Gallup“ media direktorius Gytis Juodpusis.
„TNS Gallup“ šių metų sausio-vasario mėnesiais atlikta žiniasklaidos ekspertų apklausa parodė, kad šiais metais tikimasi 27 procentus sieksiančio reklamos rinkos mažėjimo.
Kaip ir ankstesniais metais, 2008-aisiais didžiausią dalį rinkos pajamų sudarė reklama televizijoje bei laikraščiuose – atitinkamai 42,6 proc. ir 24,9 proc.
Palyginus su 2007 m., pernai reklamai radijuje skirtos lėšos išaugo 14,7 proc., lauko reklamos – 12,5 proc., žurnaluose – 10,2 proc., laikraščiuose – 8,9 proc., televizijoje 1,8 proc. Tuo tarpu kino reklamos rinka išaugo net 140 proc., interneto reklamos rinkos augimas taip pat buvo vienas sparčiausių – 87,5 proc.
Per 2008-uosius metus vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje pinigų kiekis išaugo nuo 146,81 iki 161,25 litų.
Praėjusias metais aktyviausiai reklamavosi mobiliojo ryšio operatoriai, farmacijos bendrovės, prekybos tinklai, buities higienos priemonių, gėrimų gamintojai, koncertų, renginių organizatoriai, alkoholinių gėrimų, maisto gamintojai, finansų institucijos. Didžiausi reklamos užsakovai pernai buvo „Procter&Gamble“, „Tele2“, „Omnitel“, „Reckitt-Benckiser“, „Coca-Cola“, „Maxima LT“, „Danone group“, „Bitė“, „Unilever“, “L’Oreal”.
Naujausi komentarai