Lietuvos reklamos agentūrų asociacijos (KOMAA) turimais duomenimis pirmąjį šių metų pusmetį šalies reklamos paslaugas teikiančios įmonės išgyveno didžiausią kritimą per pastaruosius 10 metų.
Anot KOMAA valdybos pirmininko Gintaro Šepučio, KOMAA narių rinkos tyrimas parodė, jog kūrybinės ir žiniasklaidos planavimo agentūros išgyveno beveik 40 proc. kritimą.
Didžiausią 51 - 67 proc. apyvartų kritimą patyrė 7 asociacijos narės, 31 - 50 proc. kritimą - 6 narės, 11 - 30 proc. - 6 narės ir 0 - 10 proc. kritimą patyrė 2 reklamos paslaugas teikiančios agentūros.
„Mūsų turimais duomenimis, kūrybinės šalies agentūros vidutiniškai patyrė 40 proc. apyvartų kritimą ir beveik 25 proc. darbuotojų sumažėjimą. Šie rodikliai aiškiai parodo kokį sunkų metą išgyvena kūrybines paslaugas teikiančios įmonės, priverstos atsisakyti net ketvirtadalio savo kūrybinio potencialo“, - sako G.Šeputis.
Didžiausias vienos iš kūrybinių agentūrų apyvartos smukimas, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, siekia 67,3 proc., tuo tarpu didžiausias darbuotojų skaičiaus sumažėjimas - 60 proc.
G.Šepučio teigimu, remiantis turimais duomenimis, žiniasklaidos planavimo agentūrų veiklos rezultatai taip pat atspindi neigiamą pusmečio tendenciją. Žiniasklaidos planavimo paslaugas teikiančių įmonių pateikti rezultatai rodo vidutinį 38 proc. apyvartų kritimą ir 14 proc. siekiantį darbuotojų skaičiaus sumažėjimą.
Pasak jo, didžiausias žiniasklaidos planavimo rinkoje veikiančios agentūros apyvartos kritimas siekia net 60 proc., o darbuotojų skaičių viena iš agentūrų daugiausiai buvo priversta sumažinti ketvirtadaliu.
„Deja, kūrybinių ir žiniasklaidos planavimo agentūrų veiklos rezultatų analizė parodė, jog ne tik sudėtinga ekonominė situacija, bet ir drastiškai iki 32 proc. padidinti mokesčiai nuo autorinių atlyginimų, padarė neigiamą įtaką reklamos industrijos veiklai ir jos rezultatams“, - sako G.Šeputis.
Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija Lietuvoje vienija 24 kūrybines bei žiniasklaidos planavimo paslaugas teikiančias įmones.
Naujausi komentarai