Pereiti į pagrindinį turinį

Ruošiamasi „Harmony Link“ projektavimui

2024-09-20 10:31

Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ su rinkos dalyviais pradeda konsultacijas dėl elektros jungties tarp Lietuvos ir Lenkijos „Harmony Link“ sausumoje bei jai būtinos transformatorių pastotės projektavimo.

T. Biliūno / BNS nuotr.

Bendrovė trečiadienį centriniame viešųjų pirkimų portale (CVPP) paskelbė konsultaciją dėl transformatorių pastotės Vilkaviškio rajone, Gižuose, bei 220 kilovoltų (kV) linijos iki sienos su Lenkija projektavimo.

„Harmony Link“ projektavimo konkursą „Litgrid“ ketina skelbti paskutinį šių metų ketvirtį. 

„Litgrid“ techninėje užduotyje nurodo, kad projektuotojas turės įvertinti teritorijų planavimo sprendinius, parengti įrangai įsigyti reikalingą dokumentaciją, parengti projektinius pasiūlymus transformatorių pastotės bei elektros perdavimo linijos projektams, gauti statybas leidžiančius dokumentus.

Pagal darbų grafiką leidimą pastotės statybai planuojama gauti 2027 metų antrąjį ketvirtį, o linijai – 2028 metų pirmąjį ketvirtį. Rangovo konkursas turėtų būti paskelbtas 2026 metais, ji turėtų būti įjungta iki 2030 metų pabaigos.

Praėjusią savaitę „Litgrid“ akcininkai apsisprendė dėl „Harmony Link“ statybos ne jūra, o sausuma, taip pat pritarė finansiniam investiciniam sprendimui, kuriuo Lietuva ir Lenkija patvirtino savo įsipareigojimus finansuoti ir įgyvendinti jungties projektą.

Lietuvoje dalį jungties turėtų sudaryti 30 kilometrų oro linija bei 15 kilometrų požeminis kabelis. Tiesiant liniją taip pat planuojama iš dalies panaudoti geležinkelį „Rail Baltica“ ir automagistralę „Via Baltica“ tarp Lenkijos ir Lietuvos.

Maksimalus numatytas projekto biudžetas Lietuvoje sieks 220 mln. eurų, iš kurių 147,2 mln. eurų – Europos Sąjungos parama.

„Harmony Link“ anksčiau planuota tiesti jūroje, tačiau pateiktiems rangovų pasiūlymams beveik 2,5 karto viršijus 680 mln. eurų biudžetą Lietuvos ir Lenkijos tinklų operatorės pernai pavasarį nutraukė konkursus.

Pernai lapkritį paskelbta apie planus kabelį jūroje pakeisti į jungtį sausumoje – pigesne alternatyva, o dalis jos būtų tiesiama greta europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ bei „Via Baltica“ magistralės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų