Pereiti į pagrindinį turinį

Rusiją vežėjams pakeis Azerbaidžanas ir Marokas?

A.Ufarto/BFL nuotr.

Dėl Rusijos embargo naujų rinkų teks ieškoti ir vežėjams , pirmiausia – maisto produktus į kaimyninę šalį gabenusiems šaldytuvais. „Linavos“ asociacija tikisi, kad vežėjams, kaip ir mėsos ar pieno perdirbėjams, šioje situacijoje pagelbės valstybė.

Šaldytuvais prekes vežančios įmonės, anot „Linavos“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus, jau dabar yra gavusios pranešimų, kad didžioji dalis užsakymų į Rusiją atšaukiami.

„Praėjusios savaitės pabaigoje buv anuliuota daug užsakymų šaldytuvams, kurie turėjo gabenti maisto produktus į Rusiją. Kalbėjau  su vežėjais, jie sakė, kad iki 50 proc. visų užsakymų buvo anuliuota“, – pasakoja A. Kondrusevičius.

Anot jo, iš 27 tūkst. tarptautinėse rinkose dirbančių Lietuvos vilkikų 7–8 tūkst. – šaldytuvai. Maždaug trečdalis jų prekes veždavo tik į Rusiją.

Embargo poveikį jau pajutusios vaisių ir daržovių vežimu užsiimančios įmonės vadovas Dainius Drūteika sako, kad, norint išsilaikyti, dabar reikės keisti ir rinką, ir prekių srautus.  

„Praktiškai visi klientai yra sustabdę einamuosius kontraktus. Mes grįžtame iš Rusijos, statome į kampą vilkikus ir žiūrime, ką daryti toliau. Šiandienos planas B – persiorientuoti į Europos rinką. Tai – turbūt vienintelis variantas užsidarius Rusijos rinkai. Kitų stebuklų neprigalvosi. Klausimas, kiek tai rentabilu ir kas dabar atsitiks pačioje Europos rinkoje“, – planais dalijasi UAB „Hofa“ direktorius D. Drūteika.

Vežėjai neatmeta, kad dėl didelės konkurencijos, norėdami  rasti vietą gausiai užpildytoje Europos rinkoje, jie turės mažinti kainas. Suprantama, bus ieškoma naujų užsakovų ir naujų šalių.

„Nemanau, kad čia bus lengva ir paprasta padaryti, tačiau mes apie tai kalbėsime ir su valstybės institucijomis ir be valstybės pagalbos tikrai neišsiversime. Tai gali būti ir teisinė pagalba per valstybines sutartis, ir parama perorientuojant iš vienų rinkų į kitas. Žemės ūkis gauna paramą iš ES, transportas irgi yra svarbi Lietuvos ūkio šaka ir turi teisę į tam tikrą valstybės supratimą ir sprendimus“, įsitikinęs A. Kondrusevičius.

Kaip vieną iš galimų naujų rinkų vežėjai mini Maroką, užsimena ir apie Azerbaidžaną. Tačiau kelias į tas šalis esą gali būti ilgas. Kol kas asociacija tik renka informaciją, analizuoja padėtį ir dalija patarimus, kaip elgtis, kai  Rusija krovinio nepriima.

Iki pirmadienio ryto iš Rusijos ir nuo pasienio su Baltarusija buvo sugrąžinta apie 20 Lietuvos vilkikų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų