Pereiti į pagrindinį turinį

Seimas sugriežtino lošimo paslaugų teikimą ir nustatė minimalų lošėjų amžių

2024-11-07 12:06

Ketvirtadienį Seimas pritarė įstatymų pakeitimams, kuriais sugriežtinamos lošimo paslaugų teikimo sąlygos, nustatant, jog minimalus lošiančiųjų amžius – 21 m. Taip pat parlamentas svarstymo stadijoje pritarė įstatymo pakeitimo projektui, kuriuo būtų tobulinamos kovos su nelegaliu lošimu internete priemonės.

Seimas sugriežtino lošimo paslaugų teikimą ir nustatė minimalų lošėjų amžių
Seimas sugriežtino lošimo paslaugų teikimą ir nustatė minimalų lošėjų amžių / Š. Mažeikos / BNS nuotr.

Už Azartinių lošimų įstatymo pataisas, kuriomis griežtinami lošimų sektoriaus ribojimai ir nustatymą, kad minimalus lošiančių asmenų amžius siektų 21 m. balsavo 87 parlamentarai, susilaikė 4, prieš nebalsavo nei vienas dalyvavęs Seimo narys. Šis įstatymas įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.

Apjungtu Finansų ministerijos ir parlamentarų projektu griežtinti ribojimus lošimų sektoriui, organizatoriai įpareigojami vykdyti socialiai atsakingą veiklą, prioritetą teikiant lošėjo ir visuomenės interesams. Taip pat jų reikalaujama veikloje taikyti priemones, susijusias su lošėjo elgesio stebėjimu prevencijos tikslais, lošėjo informavimu apie probleminį lošimą ir pagalbą probleminiams lošėjams.

Šiuo pakeitimu įtvirtinamos nuostatas, susijusios su atsakingo lošimo organizavimu ir prievole lošimų organizatoriams savo veikloje taikyti lošėjų apsaugos priemones, apimančias lošėjų elgesio stebėseną, nesaikingo lošimo atpažinimą, probleminių lošėjų identifikavimą.

Be to, nustatomas vienodas visų azartinių lošimų dalyvių minimalus amžius – 21 metai. Siūlymo iniciatoriai mano, kad galimybės lošti pavėlinimas užtikrins pradedančių lošėjų geresnę asmens emocijų kontrolę, stipresnę valią, geresnį azartinių lošimų keliamos rizikos suvokimą, kas apsaugos nuo didesnių finansinių praradimų ar probleminio lošimo atsiradimo.

Be to, nustatomas vienodas visų azartinių lošimų dalyvių minimalus amžius – 21 metai.

Liko vienas žingsnis iki geresnių priemonių kovai prieš nelegalų nuotolinį lošimą

Be to, parlamentas svarstymo stadijoje pritarė pakeitimams, kuriais norima tobulinti kovos su nelegaliu nuotoliniu lošimu priemones.

Už šį įstatymų pakeitimų paketą balsavo 75, susilaikė 5, prieš nebalsavo nei vienas parlamentaras. Tam, kad projektui būtų galutinai pritarta, parlamentas turės balsuoti dar vieną kartą.

Kaip teigia Azartinių lošimų, Loterijų įstatymų ir Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimų projektus teikianti Finansų ministerija, nors Priežiūros tarnyba nuo 2016 blokavo daugiau kaip 1,6 tūkst. nelegalių interneto svetainių, išduodama privalomus nurodymus mokėjimo paslaugų teikėjams blokuoti mokėjimus joms, dabartinė sistema nėra efektyvi.

Todėl siūloma, kad mokėjimo paslaugų teikėjai inicijuotas nuotolinio mokėjimo operacijas vykdytų pagal Priežiūros tarnybos sudarytą ir jos interneto svetainėje skelbiamą sąrašą, kuriame būtų įrašyti subjektai, turintys teisę vykdyti nuotolinių lošimų veiklą Lietuvoje. Subjektas į skelbiamą sąrašą būtų įtraukiamas arba iš jo išbraukiamas tą dieną, kai subjektui išduodama ar panaikinama licencija.

Manoma, kad taikant tokį mokėjimo operacijų blokavimą, dalyvavimas nelegaliuose lošimuose būtų ženkliai apribotas net ir neužblokuotoje interneto svetainėje.

Taip pat siūloma nustatyti blokavimo modelį atsiskaitymams, susijusiems su dalyvavimu loterijose. Tokiu atveju mokėjimo operacijos, susijusias su loterijų bilietais, platinamais internetu, būtų tikrinamos pagal Priežiūros institucijos sąrašą, kuriame pateikti tokia veikla teisę užsiimti turintys subjektai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų