- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiant lankstesnio naujų tolimojo susisiekimo maršrutų nustatymo, siūloma naikinti reikalavimą, kad naujos trasos su jau esamais maršrutais negali sutapti daugiau kaip 50 procentų.
Seimas po pateikimo šią savaitę priėmė svarstyti tokias vežėjų konkurenciją didinsiančias Kelių transporto kodekso pataisas: už balsavo 54 Seimo nariai, prieš buvo šeši, o susilaikė 44. Toliau Seime jo bus svarstomos gavus Ekonomikos komiteto išvadą gegužės 21-ąją.
Pakeitimus siūlantis parlamentinio Aplinkos komiteto narys opozicinei demokratų frakcijai „Vardan Lietuvos“ priklausantis Tomas Tomilinas sako, kad nauja tvarka leistų plėsti tolimojo susisiekimo maršrutų tinklą, taip pat sudarytų galimybes keleiviams pasirinkti jiems patogesnį ar greitesnį maršrutą, o vežėjams – daugiau galimybių pradėti veiklą šioje rinkoje.
Anot jo, pataisos išspręstų „gana tragišką“ situaciją tarpmiestiniame viešajame transporte, nes 2021–2023 metais jis susitraukė trečdaliu, o reisų sumažėjo beveik dvigubai.
„Dabartinė rinka yra pakankamai iškreipta, oligopolinė, užfiksuojama, užšaldoma ir mes naujų maršrutų pamatyti negalime. Tarpmiestiniam pervežime absoliučiai dominuoja dvi įmonės“, – pristatydamas pataisas Seime teigė T. Tomilinas.
Dabartinė rinka yra pakankamai iškreipta, oligopolinė, užfiksuojama, užšaldoma ir mes naujų maršrutų pamatyti negalime.
„Siūlau atsisakyti nuostatos dėl maršrutų persidengimo draudimo. Kai mes turime oligopolinę rinką, kai turime du vežėjus, kurie absoliučiai dominuoja rinkoje, neleisti kitiems iš viso užeiti į rinką ir visiškai leisti dominuoti dviem įmonėms, tikrai nemanau, kad tai yra kraštutinumas, kuriam nepritariu“, – kalbėjo jis.
Tuo metu konservatorius Edmundas Pupinis prognozavo, kad nauja tvarka dar labiau sumažins maršrutų skaičių.
„Prie ilgo maršruto prisitaikydavo žmonės, važiavę trumpais maršrutais. Vežėjai paleisdavo trumpus maršrutus prieš pat tą ilgąjį maršrutą ir po kiek laiko tas, kuris važiavo ilgesniu maršrutu, numirė, kadangi jam kaštų nepadengdavo, nes iš vidurio buvo išimti žmonės, kuriuos jis paveždavo, taip subalansuodamas savo kaštus“, – sakė E. Pupinis.
T. Tomilinas sutiko, kad „visko gali būti“, bet abejojo, ar reisai, kurių pelningumas smuktų, būtų masiškai naikinami.
„Kai tik žmonių mobilumas krenta, tai atitinkamai atsiranda ilgalaikis nedarbas, socialinės problemos ir taip toliau. Mobilumas yra esminis ekonomikos variklis ir, jeigu mes turime žmonių, kurių nepasiekia paslaugos ar net komercinės paslaugos, tai yra didžiulė tragedija“, – teigė T. Tomilinas.
Seimo opozicinės demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovė Laima Nagienė siūlė apsvarstyti finansinės paramos savivaldai galimybę, kad ji galėtų priimtų daugiau sprendimų dėl keleivių vežimo.
„Ar kažkokia turėtų būti subsidija, pagalba savivaldybėms, kad jos lygiai taip pat derintų tuos maršrutus, kartu įsijungtų, nes didieji vežėjai, nemanau, kad sutiks taip labai lengvai (užleisti rinką – BNS)“, – tvirtino ji.
T. Tomilinas taip pat neatmeta, kad valstybė galėtų subsidijuoti vežėjus.
Ekonomikos komiteto pirmininko konservatoriaus Kazio Starkevičiaus duomenimis, dabar Lietuvoje tolimojo susisiekimo reisais keleivius veža apie 30 įmonių, prieš koronavurusio pandemiją buvo maždaug 40.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Darbdaviams – nauja iniciatyva: kandidato į darbo vietą nebus galima klausti apie atlyginimą
Europos Sąjunga parengė skaidrumo direktyvą, kuri palies darbdavius, o ypač darbuotojus. Viena didžiausių įdomybių šioje direktyvoje yra ta, kad darbdavys, norintis įdarbinti naują darbuotoją, nebegalės klausti buvusio atlyginimo. ...
-
Prezidentas vetavo įstatymą dėl patikimumo deklaracijų dalyvaujantiesiems NATO pirkimuose2
Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį vetavo įstatymą, kuriame patikslinti patikimumo deklaracijų išdavimo kriterijai, norintiesiems dalyvauti NATO pirkimuose. ...
-
V. Sinkevičius: Baltijos jūros tarša milžiniška – 93 proc. teritorijos kenčia nuo eutrofikacijos3
Eurokomisaras Virginijus Sinkevičius sako, kad šiuo metu Baltijos jūra yra itin užteršta ir dėl šios priežasties Lietuva, kartu su kitomis draugiškomis regiono šalimis, turi įgyvendinti „nepatogius, bet ambicingus...
-
Eurostatas: infliacija Lietuvoje balandį – mažiausia visoje ES1
0,4 proc. suderinta metinė infliacija Lietuvoje balandį buvo mažiausia Europos Sąjungoje (ES), skelbia Eurostatas. ...
-
Įspėja dėl padidėjusios provokacijų tikimybės: teikia rekomendacijas dėl gaisrų rizikų3
Pastaruoju metu kaimyninėse valstybėse fiksuojant gaisrus prekybos centruose, Nacionalinio krizių valdymo centro (NKVC) vadovas Vilmantas Vitkauskas sako, jog Lietuvoje tokių provokacijų lygis yra pakankamai aukštas. Anot jo, dėl to kelias pastar...
-
VMVT: griežtinami reikalavimai augintinių įvežimui į ES iš Rusijos ir Baltarusijos
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba praneša, kad griežtinamas augintinių įvežimas į Europos Sąjungos šalis iš Rusijos ir Baltarusijos. Nuo rugsėjo 16 dienos įvežamam gyvūnui turės būti atliktas pasiutligės antikūnų s...
-
Agentūra: iki 2030-ųjų elektros iš saulės ir vėjo gamyba Lietuvoje išaugs keturis kartus4
2030 metais Lietuvoje bus išplėtota apie 10 gigavatų (GW) galios saulės ir vėjo energijos gamybos pajėgumų – 4,5 GW galios sausumos ir 1,4 GW jūros vėjo bei 4,1 GW saulės elektrinių, prognozuoja Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kart...
-
A. Armonaitė – prieš nuolatinį solidarumo mokestį, sutiktų pratęsti tik metams5
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako „labai kritiškai“ vertinanti siūlymą laikinąjį bankų solidarumo mokestį pratęsti neribotam laikui, tačiau svarstytų jo pratęsimą vieneriems metams. ...
-
LEA: kitą žiemą šildymo kainos turėtų būti panašios – priklausys nuo biokuro kainų
Kitą šildymo sezoną centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje turėtų būti panaši, kaip ir praėjusį, jei nesikeis biokuro kainos – iš jo šalyje pagaminama didžioji dalis šilumos energijos, prognozuoja L...
-
LEA: 2030 metais elektra Lietuvoje vidutiniškai turėtų kainuoti iki 6 centų už kilovatvalandę1
Lietuvai iki 2030 metų pasigaminant visą reikalingą elektros energijos kiekį iš šalies viduje esančių atsinaujinančios energijos šaltinių, elektra gyventojams neįskaitant skirstymo ir perdavimo tarifų kainuotų vidutiniška...