Geidžiamiausias – Hamburgas
Miesto vadovui pirmoji šios savaitės darbo diena prasidėjo kelione į Kauną, kur įsikūrusi ši įmonė.
Poziciją, kad pajūriui būtina oro jungtis su Vokietija, yra išreiškusios ir kitos Klaipėdos regiono savivaldybės, kurios, susibūrusios į asociaciją "Klaipėdos regionas", kartu įgyvendina Klaipėdos regiono pasiekiamumo ir žinomumo didinimo programą.
Pabrėžiama, kad turėti dar vieną skrydžio kryptį iš Palangos itin svarbu visai Vakarų Lietuvai.
Jau seniai kalbama apie ypatingą traukos centrą mūsų kraštui – Vokietiją. Ankstesniuose pokalbiuose ne kartą minėta, kad geidžiamiausias skrydžiams miestas būtų Hamburgas.
Detalių neatskleidžia
"Kad atsirastų naujų skrydžių, būtinas dviejų partnerių – regiono savivaldybių ir valstybinės įstaigos "Lietuvos oro uostai" – bendradarbiavimas. "Išsukome" Londono kryptį, dabar būtų gerai tą patį padaryti su Vokietija. Pirmadienį įvykusio pokalbio metu supratau, kad išliekame šio tikslo įgyvendinimo kelyje", – mįslingai, bet ir viltingai kalbėjo V.Grubliauskas.
Apie kurią aviakompaniją kalbama ir į kurį oro uostą Vokietijoje būtų skraidinami keleiviai iš Palangos, mero teigimu, kalbėti būtų nekorektiška, nes laukia konkursas.
"Negaliu sakyti, pasirašiau, kad išlaikysiu paslaptį, nes tai paaiškės paskelbus viešojo konkurso rezultatus. Svarbiausias dalykas – regiono susitarimas ir oro uosto buvimas drauge", – tikino meras.
Konkursas – vasarą?
Ne kartą susitikimuose su verslininkais, viešbučių ir turizmo įmonių vadovais prioritetiniu įvardytas Hamburgo oro uostas. Tačiau kol kas neaišku, ar būtent taip ir atsitiks. Svarbu, ar skrydžių operatoriui pasirodys patraukli mintis vykdyti skrydžius į Palangą ir iš jos.
Vakarų Lietuvos rajonų savivaldybių dar laukia darbas įtraukiant į savo strateginės veiklos planus Regioninio pasiekiamumo programą.
O tai reiškia, kad visi septyni rajonai, kitais metais planuodami savo biudžetus, turės numatyti tam tikra pinigų suma dotuoti naują skrydžio kryptį.
Jeigu atsirastų svarių tokios paramos garantijų, tai taptų pagrindu konkurso procedūroms. Konkursas aviakompanijai pasirinkti gali būti skelbiamas šių metų pirmoje vasaros pusėje.
Be paramos – nė iš vietos
Bet kuri kompanija, pradėdama naujus skrydžius, iš pradžių patiria nemenkų nuostolių. Juos iš dalies sušvelninti padeda regiono skiriami pinigai.
Oro uostų valdymo įmonė pritaiko nuolaidų infrastruktūros mokesčiams. Tik sulaukusios tokios paramos avialinijos imasi skrydžių iš tam tikrų oro uostų.
Įgyvendindamos Klaipėdos regiono pasiekiamumo ir žinomumo didinimo 2016–2018 m. programą, aktyviai dirba septynios regiono savivaldybės: Klaipėdos, Palangos ir Neringos miestų bei Klaipėdos, Kretingos, Šilutės ir Skuodo rajonų.
Šiam tikslui savivaldybės kasmet bendrai skiria 115 tūkst. eurų, iš jų 39 tūkst. eurų – Klaipėdos miesto savivaldybės indėlis.
"Jeigu nebūtų regionų pagalbos, net ir esamus skrydžius išlaikyti būtų sudėtinga", – paaiškino V.Grubliauskas.
Naujausi komentarai