Ministerija siūlo nustatyti pradinį baudos dydį už Reklamos įstatymo pažeidimus. Jis būtų lygus 1,5 proc. (pakartotinai pažeidus įstatymą – 3 proc.) komercinės veiklos subjekto pajamų praėjusiais finansiniais metais, neperžengiant įstatyme nustatytos maksimalios baudos dydžio ribos (100 tūkst. eurų, pakartotinai pažeidus įstatymą – 200 tūkst. eurų).
Bazinis baudos dydis būtų apskaičiuojamas sudėjus pradinį baudos dydį ir apskaičiuotus baudos dydžius pagal pažeidimo pobūdį, trukmę ir mastą. Nuo kiekvieno jų priklausantis baudos dydis galėtų būti didinamas arba mažinamas iki 30 proc. nuo pradinio baudos dydžio.
Jeigu yra atsakomybę lengvinamų aplinkybių, skiriamos baudos dydis, įvertinus lengvinamųjų aplinkybių skaičių, reikšmingumą ir pobūdį, būtų mažinimas iki 40 proc. apskaičiuoto bazinio baudos dydžio. Jeigu yra atsakomybę sunkinamų aplinkybių, skiriamos baudos dydis galėtų būti didinamas iki 40 proc.
Išnagrinėjus bylą ir nustačius, kad pažeidimu nepadaryta esminės žalos vartotojų interesams, priežiūros institucija, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, už įstatymo pažeidimą reklaminės veiklos subjektams galėtų taikyti įspėjimą ir neskirti baudos.
Pasak ministerijos, šiais siūlymais būtų užtikrinama adekvati atsakomybė už reklaminės veiklos subjektų padarytus pažeidimus ir kartu siekiama atgrasyti juos nuo pažeidimų darymo ateityje. Taip pat bus sudaromos sąlygos aukštesnei vartotojų apsaugai ir užtikrinama sąžininga konkurencija ūkio subjektams.
Šiuo metu įstatyme nustatytos tik maksimalios baudų už Reklamos įstatymo pažeidimus ribos ir galimybė priežiūros institucijai skirti ne tik baudą, bet ir įspėjimą, kai pažeidimu nepadaroma esminės žalos vartotojų interesams.
Praėjusią savaitę šis klausimas Vyriausybėje buvo atidėtas.
Naujausi komentarai