Šūsnies įvairių nuolaidų kortelių žūtbūt gali prireikti vieną kartą metuose – per gimimo dieną. Kai kurie prekybininkai savo klientams negaili itin solidžių nuolaidų, tačiau ši tradicija Lietuvoje dar nėra tokia gaji kaip užsienyje.
Speciali rinkodara
Lietuvoje prekybininkai vis dar labiau linkę švęsti savo, o ne klientų gimtadienius. Nors suteikiant nuolaidų korteles prašoma ir gimimo datos bei duomenų susisiekti, paprastai retas kuris gimimo dienos proga klientui atsiunčia sveikinimą. Nedaugelis prie sveikinimų prideda ir specialų pasiūlymą pasinaudoti nuolaida ar kvietimą atvykti atsiimti dovanėlės.
O užsienyje, ypač Jungtinėse Valstijose, gimtadienio rinkodara ypač paplitusi. Gimimo dienos proga klientai nemokamai vaišinami restoranuose, gauna įvairių dovanų užėję į parduotuves, kuriose dažnai apsiperka, gali pasinaudoti itin didelėmis nuolaidomis, pvz., už pusę kainos nusipirkti fotoaparatą ar dviratį.
Sveikindamos savo klientus įmonės užsienyje net neįpareigoja jų specialiai ką nors tą dieną pirkti. Kai kuriose šalyse pasinaudoti gimtadienio pasiūlymais vartotojai gali ne tik savo gimimo dieną, bet ir visą savaitę ar net tą mėnesį, kurį yra gimę. Taip bandoma kurti ilgalaikius santykius su klientu.
Tik smagus žaidimas
„Labiausiai džiaugiausi gimtadienio proga apsipirkdama kūno priežiūros priemonių parduotuvėje ir prie kasos padavusi to tinklo lojalumo kortelę gavau solidžių dovanų – visko, ką pirkau, davė po antrą vienetą. Bet taip buvo ne Lietuvoje. Šią dovaną nuolat atsimenu ir vis svajoju vėl ten apsipirkti per savo gimtadienį“, – sakė Lietuvos marketingo asociacijos ekspertų grupės narė Giedrė Pukienė. Jos teigimu, sveikinimai gimimo dienos proga malonūs, ypač iš įmonių, kurių paslaugomis naudojiesi ir esi lojalus. „Tai geras komunikacijos būdas su lojaliais klientais, kurie tą dieną turi progą pasijusti išskirtiniai. Jeigu tai daroma masiniu pasiūlymu, tiesiog neįdomu. Norisi asmeninio dėmesio“, – sakė rinkodaros specialistė.
Pasak Lietuvos marketingo asociacijos valdybos pirmininko Simono Bartkaus, gimtadienio dienos nuolaidos yra labiau abipusis smagumas, negu tiesioginė nauda bet kuriai pusei. „Tokia proginė nuolaida yra žaismingo bendravimo su klientu dalis, tačiau tai nedidina klientų lojalumo. Parduotuvei toks rinkodarinis veiksmas nekainuoja daug, nuolaida taikoma tik nedidelei pirkėjų daliai. Vartotojai į tokią nuolaidą taip pat labiau žiūri kaip į vienkartinį smagumą negu į apčiuopiamą naudą“, – mano pašnekovas. Pasak jo, šiuo atveju tiktų perfrazuoti žinomą patarlę ir sakyti, kad „mažos dovanėlės džiugina, tačiau draugystės nestiprina“.
Trumpalaikės akcijos
Lietuvoje yra buvę pavyzdžių, kai galiojantys gimimo dienos pasiūlymai buvo panaikinti, pvz., pernai draudimo bendrovė „Seesam Lietuva“ kelis mėnesius klientams gimimo dienos proga suteikdavo 30 proc. nuolaidą draudimo paslaugoms įsigyti, išskyrus transporto priemonių KASKO draudimą. „Tai buvo laikina akcija, kurios laikas pasibaigė. Šiuo metu ir toliau siunčiame sveikinimus savo klientams gimimo dienos proga, tačiau specialių nuolaidų netaikome“, – sakė bendrovės „Seesam Lietuva“ rinkodaros specialistas Eugenijus Mažiulis.
Šiuo metu prekybos tinklo „Iki“ klientams gimimo dieną su nuolaidų kortelėmis „IKI Premija“ ir „Mylimiausia“ suteikiama 10 proc. nuolaida visam pirkinių krepšeliui (išskyrus tabako gaminius ir akcijines prekes) taip pat laikina. „Nuolaidą gimtadienio dieną į “Iki„ apsipirkti atėjusiems pirkėjams šiemet prekybos tinklas dovanoja savo 20-ojo gimtadienio Lietuvoje proga“, – sakė prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių departamento vadovas Valdas Lopeta.
„Iki“ statistika rodo, kad kiekvieną mėnesį prekybos tinklas savo pirkėjams, kuriems suteikiamos nuolaidos jų gimimo dieną, padovanoja iki 100 tūkst. litų nuolaidų.
Dovanoja malonias emocijas
Kitas prekybos tinklas „Rimi“ nuolaidas ir specialius pasiūlymus gimtadienio proga pradėjo taikyti daugiau nei prieš metus. „Pradėjome nuo 20 proc. nuolaidos tortams ir sulaukėme teigiamos pirkėjų reakcijos. Todėl nuo šių metų pradžios pirkėjams, perkantiems su lojalumo kortele, siūlome 20 proc. nuolaidą ne tik tortams, bet ir pyragams, vynams bei pelėsiniam sūriui. Nevadintume to tiesiogine rinkodaros priemone, kurios tikslas padidinti pardavimą, tai labiau lojalumą skatinanti priemonė, atsidėkojimas ir dėmesys pirkėjams. Tiesiogiai indėlio į pardavimą ja nesiekiame“, – sakė bendrovės „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė.
Pasak jos, ši priemonė vertinama kaip prekybos tinklo išskirtinumas, savita kalba ir bendravimas su savo pirkėju.
Picerijų tinklas „Čili“ klientų lojalumą skatina suteikdamas 30 proc. nuolaidą vienai sąskaitai visą gimtadienio mėnesį. „Labai norėtume, kad savo svarbias šventes lankytojai paminėtų “Čili„ tinklo restoranuose. Taip pat tokio pobūdžio pasiūlymai padeda efektyviai pasiekti savo lankytojus ir didinti jų lojalumą. Šiais laikais visi dalija nuolaidas. Akcijos, susijusios su asmenine proga, turi didesnę išliekamąją vertę, nes vartotojas patiria malonių emocijų“, – sakė bendrovės „Čili“ reklamos ir komunikacijos skyriaus vadovė Virgita Valiūnaitė.
Pasak R.Stanaitytės-Česnulienės, gimtadienis – puiki proga leisti klientui pasijusti išskirtiniam, pastebėtam, pasveikinti jį ir pasiūlyti įsigyti prekių šventiniam stalui gerokai pigiau nei visiems kitiems.
Nuolaidos gimimo dienos proga*
Vieta Nuolaida
Nacionalinis operos ir baleto teatras Nemokamas bilietas ir 30 proc. nuolaida kartu einantiems
„CanCan“ 40 proc. maistui, 20 proc. gėrimams
„Čili“ 30 proc.
Druskininkų vandens parkas 20 proc.
„Rimi“ 20 proc.
„Crocs“ 15 proc.
„Iki“ 10 proc.
„Douglas“ 10 proc.
„Salamander“ dviguba nuolaida
„Senukai“ dukart daugiau taškų
* Daugeliu atveju būtina turėti nuolaidų korteles
Naujausi komentarai