Pereiti į pagrindinį turinį

"Star Holidays" turistai grįžo. Pinigų teks palaukti

2010-09-28 16:17
Viltis: su "Star Holidays" keliavę ir atostogas susigadinę tautiečiai kol kas tik gali siųsti pretenzijas ir tikėtis draudimo išmokos.
Viltis: su "Star Holidays" keliavę ir atostogas susigadinę tautiečiai kol kas tik gali siųsti pretenzijas ir tikėtis draudimo išmokos. / Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Iš užsienio kurortų namo sugrąžinti jau beveik visi veiklą sustabdžiusios kelionių organizatorės "Star Holidays" klientai. Tačiau kompensacijų už nutrauktas ar neįvykusias atostogas dar teks palaukti.

Nuostolius dar skaičiuoja

Savaitgalį keturiais užsakomaisiais reisais iš Turkijos, Graikijos ir Ispanijos pargabenta apie 450 žmonių. Dalis jų naktį į sekmadienį praleido viešbučių vestibiuliuose ar svetimų miestų gatvėse, mat paaiškėjus, kad "Star Holidays" neatsiskaitė su apgyvendinimo įstaigomis, šios bendrovės klientai buvo išprašyti iš kambarių.

Nemažai tautiečių buvo priversti sutrumpinti savo atostogas. Tęsti poilsį už savo pinigus nusprendė tik vienas kitas lietuvis.

Pinigų ir atostogų netekę žmonės žada reikalauti kompensacijų. Tačiau turizmo bendroves prižiūrintis Valstybinis turizmo departamentas (VTD) siūlo nesikarščiuoti, nes departamentas kol kas nežino, nei kokio dydžio yra kelionės organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo draudimas, nei kur ir kokia forma gyventojams reikėtų kreiptis dėl kompensacijos už nutrauktas ar neįvykusias atostogas.

"Visi, net atostogų nebaigę "Star Holidays" klientai, į Lietuvą sugrąžinti savaitgalį. Jų patirti nuostoliai bus kompensuoti. Tačiau dar nesame apskaičiavę, kokia išlaidų dalis gali būti kompensuota. Tai priklauso nuo to, kiek kelionių buvo parduota ir kokios sumos reikalaus bendrovės klientai. Kol kas nežinome ir to, kaip atrodys kompensavimo procedūra, kur reikėtų kreiptis, kokius dokumentus pateikti. Bandome viską suskaičiuoti ir sudėlioti į vietas. Kai tik ką nors sužinosime, iš katro paskelbsime. Siūlyčiau palaukti", – dienraščiui sakė VTD Turizmo rinkos priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Vaiva Vaitkaitytė.

"Star Holidays" interneto tinklalapyje skelbiama, kad "poilsiautojai, kurie buvo įsigiję kelionių paketus atšauktiems reisams, dėl pinigų grąžinimo turi raštu kreiptis į bendrovę "Star Holidays" per kelionių agentūrą, kurioje įsigijo kelionę".

Nuslėpė tiesą

Anot V.Vaitkaitytės, yra galimybė, kad bus kompensuotos visos turistų patirtos išlaidos. Tačiau didesnė tikimybė, kad bendrovės "Star Holidays" draudimo sumos nepakaks, mat nukentėjo itin daug keliautojų. Tokiu atveju draudimo suma būtų išdalyta žalą patyrusiems turistams.

VTD atstovai tikina bandantys kiek įmanoma greičiau spręsti susidariusią padėtį. Tačiau su "Star Holidays" bendradarbiauti esą nelengva. V.Vaitkaitytė patikino, kad departamentas, vos išgirdęs apie kelionių organizatoriaus skolas Turkijos viešbučiams, įmonės pasiteiravo, kur dingo klientų sumokėti pinigai. Tačiau atsakymo VTD iki šiol nėra gavęs.

"Apie tai, kad susiklostė tokia sudėtinga situacija ir kad "Star Holidays" Turkijoje turi tokių rimtų nemalonumų, mes nežinojome. Informacija, kad dėl "Star Holidays" skolų norima iškraustyti žmones, nuo mūsų buvo slepiama, – sakė laikinasis VTD vadovas Juozas Raguckas. – Dabar reikia nebesikarščiuoti, stabtelėti ir įvertinti situaciją. Susitiksime su "Star Holidays", draudimo įmonės atstovais ir žiūrėsime, kiek yra parduota kelionių ir koks gali būti nuostolių mastas."

Tik spėlionės

Rašyti pretenzijas, laukti ir tikėtis, kad pinigai bus grąžinti – tokius patarimus savo klientams dalija ir kelionių agentūros, platinusios "Star Holidays" poilsio užsienyje paslaugas.

"Mes priimame klientų pretenzijas ir jas adresuojame bendrovei "Star Holidays". Kiek pinigų bus grąžinta žmonėms, per kiek laiko tai paaiškės, nežinome ir mes. Tiesiog vykdome Turizmo departamento nurodymus. Informacijos neturime daug, tik spėliones", – kalbėjo kelionių agentūros "Megaturas" direktorius Eugenijus Morkūnas ir vylėsi, kad artimiausiu metu klausimų liks mažiau.

Agentūra grąžino pinigus už nesuteiktas paslaugas tik tiems klientams, kurių sumokėtos sumos dar nebuvo pervestos į "Star Holidays" sąskaitas.

Sukčiavimo nevertina

Ar dėl susiklosčiusios padėties, kai turistų sumokėti pinigai net nebuvo pervesti už viešbučių paslaugas, kelionių organizatoriui negresia įtarimai sukčiavimu arba kitais piktybiniais veiksmais, VTD specialistai nesiėmė vertinti.

"Negražu (slėpti informaciją iki paskutinės minutės – red. past.), bet Turizmo departamentas neturi teisės spręsti, buvo sukčiaujama ar ne. Jei bus nustatyta pažeidimų ar nusižengimų, bus kreiptasi į atitinkamas institucijas. Bet dabar nepasakysiu, ar kreipsimės būtent mes", – aiškaus atsakymo vengė V.Vaitkaitytė.

"Star Holidays" buvo apsidraudusi bendrovėje "BTA draudimas". Šio draudiko lėšomis buvo parskraidinti ir kelionių organizatorės klientai. Taigi draudimo suma, kuri bus išmokėta turistams, jau gerokai aptirpo. Kokia ji, draudikai neatskleidė.

"Tokios informacijos suteikti negalime, nes draudimo suma kiekvienu atveju nustatoma individualia sutartimi pagal Turizmo departamento reikalavimą ir sudaro individualią sutarties sąlygą, kurios be kitos sutarties šalies sutikimo negalime atskleisti. Ar užteks visiems klientams kompensuoti patirtus nuostolius, kol kas atsakyti taip pat sudėtinga, nes dar nežinoma bendra nuostolių suma", – dienraščiui teigė "BTA draudimo" generalinis direktorius Tadeušas Podvorskis.

Nei pinigų, nei kelionės

Kiti šalyje veikiantys kelionių organizatoriai stebisi, kaip "Star Holidays" sugebėjo užsienio partneriams įsiskolinti tiek, kad bendrovės klientus teko kraustyti iš viešbučių. Juolab kad žmonės už keliones sumokėjo iš anksto.

"Bendra praktika yra tokia: kelionių organizatoriai, kaip "Star Holidays", neturintys savo atstovybių užsienio šalyse, dirba su vietos agentūromis. Tai reiškia, kad už atostogas klientų sumokėti pinigai pirmiausia pereina per Lietuvos kelionių agentūrų rankas, šios atsiskaito su kelionių organizatoriais, jie už paslaugas sumoka užsienyje veikiančioms agentūroms ir šios galų gale atsiskaito su viešbučiais, gidais ir kitais partneriais. Bet atsiskaitymo tvarka yra labai įvairi. Pinigai gali būti mokami viena kartą per tam tikrą laiką, prieš kelionę arba po jos, po sezono ir t. t. Priklauso nuo to, kaip numatyta sutartyje", – dienraščiui sakė kelionių organizatoriaus "Tez Tour" generalinis direktorius Aleksandras Sukovas.

Jis svarstė, kad bendrovę "Star Holidays" finansinės problemos veikiausiai slegia jau ne vieną mėnesį. Tačiau tiek Lietuvoje, tiek užsienyje verslininkai sunkmečiu sutarčių nutraukti nenori ir yra linkę pinigų palaukti. Taigi tikėtina, kad ir "Star Holidays" partneriai laukė, kiek galėjo, o priemonių nusprendė imtis tik supratę, kad kitų išeičių nėra.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų