Ambicingus planus kūrusios bendrovės "Star1 Airlines" ir "Star Holidays" bei jų klientai liko prie suskilusios geldos. Akcininkai nusprendė inicijuoti įmonių bankrotą.
Pinigų šaltinio nerado
Per savaitę taip ir neatsirado investuotojas, galintis nuo finansinio kracho išgelbėti oro vežėją "Star1 Airlines" ir kelionių organizatorių "Star Holidays". Vakar šias bendroves valdanti "Star Team Group" paskelbė neradusi papildomų galimybių finansuoti jų veiklą ir neatgavusi Dubline sulaikyto orlaivio. Todėl akcininkai priėmė sprendimą kreiptis į teismą ir iškelti bankroto bylas bendrovėms "Star1 Airlines" ir "Star Holidays".
Įmonių vadovas Martynas Laivys įpareigotas ne vėliau kaip iki 2010 m. spalio 5 d. paruošti ir Vilniaus apygardos teismui pateikti pareiškimus dėl abiejų bendrovių bankroto bylų iškėlimo.
"Teismui pateikus pareiškimus dėl bankroto bylų iškėlimo, UAB "Star1 Airlines" ir UAB "Star Holidays" kreditoriai nedelsiant bus informuoti apie jų reikalavimų pareiškimo tvarką ir terminus", – rašoma "Star Team Group" pranešime.
Daugiau informacijos bendrovės atstovai nusprendė neteikti. "Prašau palaukti pirmadienio, tada jau bus grįžęs M.Laivys ir pateiksime daugiau informacijos", – tepasakė "Star Team Group" komunikacijos vadovė Jūratė Rupšienė.
Ji neatsakė ir koks bus "Star Team Group" likimas, tačiau prasitarė, kad grupė viena veiklos veikiausiai nevykdys.
Atėmė licenciją
Ši naujiena buvo paskelbta likus vos kelioms minutėms iki Licencijavimo komisijos, turėjusios nuspręsti dėl "Star1 Ailines" likimo, posėdžio. Komisijai beliko priimti formalų sprendimą ir panaikinti skrydžių bendrovės licenciją.
"Griežtai reikalauju "Star1 Airlines" vykdyti įsipareigojimus klientams pagal Europos Parlamento ir Europos Tarybos reglamentą, kuris aiškiai nurodo bendrovių prievolę pasirūpinti keleiviais. Taip pat nurodžiau per 14 dienų atlikti auditą Civilinės aviacijos administracijoje (CAA). Bus įvertinta administracijos veikla, sužinosime, ar tikrai buvo laikomasi visų procedūrų, ar nebuvo aplaidumo. O po audito išvadų priimsiu atitinkamus sprendimus", – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Jis pabrėžė, kad dar per anksti kalbėti, ar "Star1 Airlines" žlugimas gali iš posto išversti CAA vadovą Kęstutį Aurylą.
Ministras verslininkais netiki
Be to, Susisiekimo ministerijos vadovybė įtaria "Star1 Airlines" klastojus finansinius dokumentus. Tad siekiant išsiaiškinti tikrąją padėtį, ketinama kreiptis į teisėsaugos institucijas – Generalinę prokuratūrą ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą.
"Skrydžių bendrovės vieną kartą per metus priežiūros institucijoms turi pateikti audituotą finansinę ataskaitą. 2009-ųjų dokumentai buvo gauti šių metų balandį, o nuo tada visa informacija apie finansinę įmonės būklę ir atskaitomybę nebuvo audituota. Tam tikri skaičiai ir šių metų devynių mėnesių balansas rodo įmonės pelningumą. Tai kelia įtarimų, ar duomenys nebuvo klastojami. Prašysime, kad tai išsiaiškintų teisėsaugos institucijos, nes nepasitikiu informacija, kuri yra pateikta", – oro vežėjo sąžiningumu abejojo E.Masiulis.
Neoficialiomis žiniomis, "Star1 Airlines" per pirmus devynis šių metų mėnesius skelbė turėjusi 900 tūkst. litų grynojo pelno. Be to, šiai bendrovei neva daugiau nei 10 mln. litų skolinga jos antrinė bendrovė "Star Holidays".
Kompensacijos už bilietus
Dėl pinigų už bilietus grąžinimo keleiviams siūloma kreiptis tiesiai į skrydžių bendrovę.
"Pagal ES įstatymus keleiviai turi rašyti pretenzijas skrydžių bendrovei ir nurodyti įsigytų bilietų datą, patirtus nuostolius ir kitus duomenis. Tada bus aišku, kiek iš viso žmonių nukentėjo. Mes esame gavę tam tikros informacijos, tačiau negalime pasakyti, ar skaičiai yra tikri, nes informaciją pateikė "Star1 Airlines", o kaip jau minėjau, kyla įtarimų dėl šios įmonės teikiamų duomenų tikrumo", – kalbėjo E.Masiulis.
Tiesa, ministras taip pat pažadėjo teikti Vyriausybei pasiūlymą kompensuoti dalį arba visas keleivių patirtas išlaidas, o atitinkamą sumą vėliau išsireikalauti iš bendrovės "Star1 Airlines" arba jos akcininkės "Star Team Group".
"Nei bankrotas, nei kitos minimos aplinkybės neatleidžia "Star1 Airlines" akcininkų nuo atsakomybės prieš keleivius. Jeigu Vyriausybė pritartų siūlymui kompensuoti dalį keleivių patirtų išlaidų iš valstybės lėšų, kaip ministras reikalausiu skrydžių bendrovės atsakomybės. Regreso tvarka valstybė kreipsis į teismą dėl šitų pinigų išieškojimo", – kalbėjo E.Masiulis.
Dienraščio šaltinių duomenimis, "Star1 Airlines" iš viso yra pardavusi apie 14 tūkst. bilietų. Tačiau susisiekimo ministras šio skaičiaus nepatvirtino.
Virtualioje erdvėje jau sklando raginimai nukentėjusiems "Star1 Airlines" keleiviams vienytis ir kartu reikalauti kompensacijų arba bylinėtis. Grupė telkiasi adresu http://pakirptisparnai.freeforums.org.
Skaičiuos žalą
Paaiškėjus apie įmonėms keliamą bankrotą, Valstybinio turizmo departamentas (VTD) panaikino "Star Holidays" kelionių organizatoriaus pažymėjimo galiojimą. "Star Holidays" klientai turėjo anksčiau nutraukti atostogas ir VTD rūpesčiu praeitą savaitgalį beveik 500 žmonių buvo parskraidinti į Lietuvą.
"Nuo šiol visas "Star Holidays" klientų pretenzijas rinks departamentas ir nukreips į draudimo bendrovę", – sakė VTD direktoriaus pavaduotojas Juozas Raguckas.
Prašymus raginami pateikti tik tie bendrovės klientai, kurie iki šiol to nepadarė. VTD raštiškai pavedė bendrovės "Star Holidays" turimus prašymus iš agentūrų ir turistų oficialiai perduoti departamentui ne vėliau kaip iki spalio 6-osios darbo dienos pabaigos.
J.Raguckas ragina "Star Holidays" klientus karštligiškai neskubėti teikti pretenzijų, nes šis procesas bus ilgas: "Kai surinksime visų turistų – ir jau grįžusių, ir nespėjusių išvykti – pretenzijas, vėliau, suskaičiavus žalą, ji bus atlyginta proporcingai iš draudimo išmokos."
Kol kas nežinoma tiksli bendra žalos suma – preliminariais duomenimis, bendrovė turistams liko skolinga apie 2 mln. litų. J.Raguckas neslėpė, kad šis procesas užtruks, nes su kai kuriais klientais gali kilti ginčų dėl žalos dydžio. Jis tikisi, kad draudimo lėšų pakaks atlyginti daugiau kaip pusei šios sumos, gal dar daugiau. Dėl likusios žalos dalies "Star Holidays" klientams, kaip įmonės kreditoriams, teks laukti bankroto proceso pabaigos.
Veiklos istorija
2008 m. gruodį registruota bendrovė "Star Team Group".
2009 m. kovą Martynas Laivys po šešerių metų paliko tarptautinio kelionių organizatoriaus Lietuvoje "Tez Tour" vadovo postą.
2009 m. kovą įkurtas kelionių organizatorius "Star Holidays".
2009 m. gegužę "Star Team Group" įsigijo 100 proc. bendrovės "HC Airways", kuri vėliau buvo pervadinta į "Star1 Airlines", akcijų (sandorio vertė neskelbiama) ir pasirašė strateginės finansinės partnerystės sutartį su Lietuvos kapitalo bendrove "AT Investicija" (ši įsipareigojo investuoti 5 mln. litų).
2009 m. birželį "Star1 Airlines" išsinuomojo orlaivį "Boeing 737-700" ir pradėjo vykdyti užsakomuosius skrydžius.
2009 m. liepą "Star1 Airlines" ėmė vykdyti reguliariuosius skrydžius į Londoną, Dubliną ir Barseloną.
2009 m. liepą Lietuvos turizmo asociacijai (LTA) kilo abejonių, ar naujasis kelionių organizatorius "Star Holidays" pajėgs pasirūpinti klientais – įmonė apsidraudė tik 100 tūkst. litų prievolių įvykdymo laidavimo draudimu. VTD neįžvelgė priežasties nerimauti, tačiau paprašė, kad "Star Holidays" vadovas M.Laivys pateiktų finansinius įmonės duomenis. Vėliau draudimo suma padidinta.
2009 m. lapkritį paskelbta, kad bendrovė "Tez Tour" teismui apskundė buvusį vadovą M.Laivį dėl neva netinkamai atliktų pareigų, dėl kurių bendrovė patyrė nuostolių ir siekia prisiteisti 1,3 mln. litų.
2009 m. lapkritį pagrindinis investuotojas į įmonių grupę "Star Team Group" bendrovė "AT investicijos" nutarė susigrąžinti savo pinigus, o dėl 200 tūkst. litų kreipėsi į teismą. Pinigai buvo sumokėti bendrovėms pasirašius taikos sutartį.
2010 m. rugsėjo 22 d. už skolas išperkamosios nuomos bendrovei Dublino oro uoste buvo sulaikytas "Star1 Airlines" lėktuvas. Nutrauktas bilietų platinimas ir visi skrydžiai. Keli šimtai keleivių liko įstrigę užsienio oro uostuose.
2010 rugsėjo 24 d. VTD sustabdė "Star1 Holidays" kelionių organizatoriaus pažymėjimą.
Naujausi komentarai