Pereiti į pagrindinį turinį

"Star1" įmonių grupės agonija

Verdiktas: kitą savaitę Licencijavimo komisija spręs dėl "Star1 Airlines" likimo.
Verdiktas: kitą savaitę Licencijavimo komisija spręs dėl "Star1 Airlines" likimo. / nuotr.

Be lėktuvo likusi skrydžių bendrovė "Star1 Airlines" kovoje dėl išlikimo ima minutės pertraukėlę. Vakar įmonė pranešė savaitei stabdanti veiklą. Tiek pat laiko poilsio užsienyje neorganizuos ir "Star Holidays".

Deryboms reikia laiko

Vakar į Lietuvą atvyko Dubline už skolas sulaikyto vienintelio "Star1 Airlines" orlaivio savininkai. Tačiau skrydžių įmonės vadovams taip ir nepavyko susitarti su bendrovės "Elviria Leasing Limited" atstovais – Lietuvos įmonei neleista toliau naudotis lėktuvu.

"Šiuo metu vyksta intensyvios derybos su investuotojais. Galutinį susitarimą dėl investicijų ir skrydžių atnaujinimo tikimasi pasiekti per kelias artimiausias dienas. Todėl oro bendrovė stabdo skrydžius iki šeštadienio, spalio 2 d. Visi skrydžiai, suplanuoti rugsėjo 25–spalio 1 d., yra atšaukiami. Keleiviai, kurie buvo įsigiję bilietus į reisus, kurie atšaukti, dėl pinigų grąžinimo turi kreiptis į "Star1 Airlines" elektroniniu paštu [email protected]", – rašoma vakar išplatintame "Star1 Airlines" pranešime.

Keliautojų namo neveš

Iki spalio 1-osios veiklą pranešė stabdantis ir kelionių organizatorius "Star Holidays". Poilsiautojai, įsigiję kelionių paketus į reisus, kurie atšaukti, dėl pinigų grąžinimo raginami kreiptis į "Star Holidays" per kelionių agentūrą, kurioje įsigijo kelionę.

"Turistai, kurie šiuo metu yra likę užsienio šalių kurortuose, bus parvežti į Lietuvą. "Star Holidays" tam turi galiojantį draudimo polisą. Šiuo metu visos detalės dėl keleivių grąžinimo derinamos su Turizmo departamentu", – tokiu pareiškimu kelionių organizatorius duoda suprasti, kad klientų kelione namo nebesirūpins.

Tiesa, kai "Star Holidays" pranešė naujienas, Valstybinis turizmo departamentas (VTD) jau buvo sustabdę šio kelionių organizatoriaus pažymėjimo galiojimą. Tai reiškia, kad bendrovei draudžiama prisiimti naujų įsipareigojimų, tačiau neatleidžia nuo jau sudarytų sutarčių vykdymo.

"Kadangi "Star Holidays" negali parvežti Ispanijoje esančių turistų, kurie į Lietuvą turėjo grįžti ketvirtadienį, kelionės agentus prašome padėti turistams įsigyti grįžimo bilietus ir suteikti šiems turistams informaciją apie savarankišką grįžimo organizavimą. Turistai turės teisę dėl patirtų išlaidų kreiptis ir gauti draudimo išmoką iš kelionės organizatoriaus "Star Holidays" draudimo", – teigiama VTD pranešime.

Ieško lėktuvo

Vaiva Vaitkaitytė, VTD Turizmo rinkos priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė, dienraščiui teigė, kad penktadienį iš viso Barselonoje, Kretoje, Bodrume, ir Antalijoje buvo likę 649 "Star Holidays" klientai ir darbuotojai (kelionių organizatoriaus gidai). Dar buvo tikslinamas žmonių, sugebėjusių savarankiškai grįžti namo, skaičius.

Anot V.Vaitkaitytės, pirmiausia stengiamasi padėti poilsiautojams, turintiems į Lietuvą sugrįžti šeštadienį ir sekmadienį iš Kretos bei Antalijos: "Deriname su kitomis institucijomis ir oro vežėjais, ar įmanoma gauti kitą lėktuvą žmonėms parskraidinti. Už tai keliautojams mokėti nereikės. Kelionės išlaidos bus padengtos iš draudimo išmokos."

Tie žmonės, kurių atostogos tik prasidėjo, liks užsienyje ir tęs poilsį. "Tikimės, kad vėliau jiems nekils problemų grįžti arba jais bus pasirūpinta", – sakė V.Vaitkaitytė.

Tiesa, draudimas negarantuos, kad į keliones neišvykę asmenys galės atgauti "Star Holidays" sumokėtus pinigus. Jiems bus atlyginta tik dalis išlaidų, kuri paaiškės vėliau, kai bus nustatyta, kiek iš viso buvo parduota kelionių.

Skaičiuos nuodėmes

Išgirdęs naujieną, kad "Star1 Airlines" savaitę nevykdys veiklos, Civilinės aviacijos administracijos (CAA) vadovas Kęstutis Auryla patikino, kad bendrovės turi teisę keisti tvarkaraščius ir atšaukti skrydžius. Jeigu keleivių patirti nuostoliai atlyginami, vežėjui jokia atsakomybė negresia. Gali nukentėti tik jo reputacija.

"Jie ("Star1 Airlines" – red. past.) primena, kad dėl Islandijoje išsiveržusio ugnikalnio daugelis skrydžių bendrovių atšaukė kai kuriuos savo reisus ir keitė tvarkaraščius. Tačiau savaitę sustabdyti skrydžiai yra precedento neturintis atvejis. Mes jį nagrinėsime. Žinome, kad bendrovė tokį sprendimą priėmė dėl finansinių bėdų, kurių nesugeba išspręsti. Bet jeigu viskas bus sutvarkyta, atsakomybė jiems negresia", – aiškino K.Auryla.

Daugiau informacijos dėl "Star1 Airlines" turėtų paaiškėti po kitą savaitę vyksiančio Licencijavimo komisijos posėdžio.

Pasak CAA vadovo, "Star1 Airlines" administracija jau pateikė finansinius duomenis. Visi dokumentai ir CAA išvados dėl "Star1 Airlines" finansinės būklės artimiausiu metu bus pateiktos Susisiekimo ministerijoje veikiančiai Licencijavimo komisijai ir ši spręs, ar įmonė gali tęsti veiklą. Nustačius Licencijavimo taisyklių pažeidimus, grėstų sustabdyti vežėjo pažymėjimą ir net panaikinti licenciją.

CAA vadovas taip pat pridūrė, kad įtarimų kelia ne tik finansinė bendrovės padėtis, yra ir kitų veiklos pažeidimų: "Skrydžiai atšaukiami, keleiviais nepasirūpinama, įmonė klientus informuoja, kad kelione namo jie turės pasirūpinti patys, nors tai yra tiesioginė skrydžių bendrovės prievolė. Bet vis tiek turėsime atlikti tyrimą ir oficialiai nustatyti pažeidimus, o išvadas pateikti Licencijavimo komisijai. Yra procedūros, viskas turi būti atlikta pagal reglamentą."

Gresia sankcijos

Anot susisiekimo viceministro Rimvydo Vaštako, įmonės pranešimas tik įrodo, kad jos finansinė situacija sunki.

"Jeigu "Star1 Airlines" atgautų lėktuvą, imtų vykdyti skrydžius, užtikrintų jų saugumą ir garantuotų veiklos tęstinumą, manau, ji toliau galėtų vykdyti veiklą. Tik bendrovė turėtų kompensuoti keleivių patirtus nuostolius. Tačiau žinome, kad "Star1 Airlines" turi finansinių problemų. Jeigu greitu metu iš CAA gausime reikiamus dokumentus, manau, kad Licencijavimo komisija į posėdį gali susirinkti jau pirmadienį. Tada nuspręstume, ką daryti. Manau, kad siūlysime ministrui stabdyti šios bendrovės licenciją. Tačiau konkrečiai galėsiu pasakyti tik išanalizavęs visus dokumentus", – dienraščiui sakė R.Vaštakas, vadovaujantis Licencijavimo komisijai.

"Jeigu pažeidimas buvo padarytas, bendrovė sankcijų neišvengs", – konstatavo viceministras

Jis pridūrė, kad nepaisydami komisijos sprendimo, dėl bendrovės veiksmų (užsienyje paliktų klientų, savaitei nutrauktų skrydžių ir kt.) keleiviai savarankiškai gali kreiptis į teismą ir reikalauti bendrovės atlyginti žalą.

Telefonai išjungti

Net ir netekusi lėktuvo, "Star1 Airlines" dar ilgai tempė gumą ir planuotų skrydžių neatšaukė, pinigų keleiviams už bilietus negrąžino. Užuot pasielgusi garbingai, bendrovė dar ketvirtadienį pažadėjo keleivius skraidinti kitų įmonių lėktuvais, bet galiausiai atšaukė ir ketvirtadienio, ir penktadienio skrydžius.

"Penktadienio vakarą turėjau skristi į svarbų susitikimą Londone. Dar ketvirtadienį paskambinau į "Star1 Airlines" ir paklausiau, ar skrydis bus, ar man rezervuotis vietą kitos bendrovės lėktuve. Darbuotoja patikino, kad skrydis tikrai įvyks. Jei ne, jie žadėjo iš anksto mane apie tai informuoti. Kai žiniasklaidoje pasirodė informacija, kad skrydžiai atšaukti, nusprendžiau paskambinti dar kartą. Nieko nepešiau – niekas nekėlė ragelio. O penktadienį "Star1 Airlines" telefonai apskritai jau buvo išjungti. Toks jausmas, kad kartojasi "flyLAL" istorija. Kai jie bankrutavo, situacija buvo lygiai tokia pati – telefonus atjungė, o keleiviai nieko nežinojo iki pat galo", – nerimavo skrydžių bendrovės klientas Andrius Alčiauskas.

Už bilietą į Londoną dienraščio skaitytojas sumokėjo apie 400 litų. Tačiau nepavykus susisiekti su "Star1 Airlines" jam teko užsisakyti kitos skrydžių bendrovės bilietą. Skrydžių bendrovės elgesiu pasipiktinęs A.Alčiauskas artimiausiu metu žada kreiptis į oro vežėjus prižiūrinčias institucijas ir vartotojų teisių gynėjus.

Dėl ketvirtadienį atšaukto skrydžio į Ispaniją stipriausia šalies ledo ritulio ekipa Elektrėnų "Energija-Orakulas" neišvyko į Žemyninės taurės turnyrą, kuris penktadienį prasidėjo Cheronoje.

28 žmonių delegacija buvo maitinama pažadais visą dieną, skrydis kelis kartus buvo nukeltas vėlesniam laikui, kol galiausiai buvo atšauktas.

Be prarastų skrydžių ir viešbučio pinigų, Elektrėnų klubo dar laukia Tarptautinės ledo ritulio federacijos (IIHF) sankcijos. Pasak klubo direktoriaus Petro Nausėdos, už nedalyvavimą turnyre komandai gresia 25 tūkst. litų bauda, taip pat dvejų metų diskvalifikacija iš Žemyninės taurės turnyro. Pati kelionė kainavo apie 60 tūkst. litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų