Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius tikina, kad žlungančios "Lietuvos jūrų laivininkystės" (LJL) laivai, kurie dar neseniai buvo areštuoti užsienio uostuose, po truputį pradeda dirbti. Anot jo, vienas laivas plaukia į Rygą pasiimti krovinio, o Italijoje esantis laivas "Romuva" tikėtina jį gaus netrukus. Tuo metu LJL vadovas sako, kad įmonėje disciplina pašlijusi, pinigų beveik nėra, todėl vėl ieškoma, iš kur jų gauti.
"Apie laivų padėtį užsienio ustuose geriau žino gerbiamas Dobilinskas (LJL vadovas Sigitas Dobilinskas - BNS). Aš žinau, kad kai kuriems laivams atsiranda krovinys ir prasidės tam tikrai veikla. (...)Šiuo metu vienas laivas plaukia į Rygą, kad pasiimtų krovinį, o laivas Italijoje laukia krovinio - atrodo, kad bus nominuotas", - žurnalistams sakė R.Sinkevičius.
Puslapio marinetraffic.com duomenimis, laivas "Raguva" šiuo metu yra prie Rygos, o Italijoje esanti "Romuva" vis dar stovi Taranto uoste.
LJL vadovas Sigitas Dobilinskas BNS patvirtino, kad "Raguva" šiuo metu laukia krovinio Rygos uoste, o "Romuva" netrukus turėtų išplaukti iš Italijos ir pasiimti krovinį Viduržemio jūroje.
Anot jo, šiuo metu baigiami Portugalijos Aveiro uoste stovinčio laivo "Voruta" remonto darbai ir tuomet bus sprendžiamas laivo arešto panaikinimo klausimas.
Dar vienas LJL laivas "Deltuva" šiuo metu yra areštuotas Klaipėdos uoste, o Kanadoje esantis laivas "Venta", anot S.Dobilinsko, jau baigiamas iškrauti ir tuomet greičiausiai plauks į Europą.
Beveik visą "Lietuvos geležinkelių" rugpjūtį suteiktą 3 mln. eurų paskolą jau išleidusiai LJL gyvybiškai svarbu vėl pradėti vežti krovinius ir gauti pajamų.
"Reikia dar nemažų pinigų, dabar sprendžiam tuos dalykus. (...) Dar paskutinė paskola nėra išnaudota, dar galima šiek tiek iš jos paimti, bet matome, kad yra pats galas", - BNS sakė S.Dobilinskas ir pridūrė, kad turimų paskolos pinigų užteks dar šiai savaitei.
Jo teigimu, įmonei dirbti sunku ir dėl to, kad dalis darbuotojų dėl kelis mėnesius nemokamų atlyginimų kreipėsi į teismus.
"Situacija nėra gera, sunki situacija su personalu, kadangi žmonėms nebuvo mokama. Pašlijusi disciplina, viskas pašliję. Laivuose kapitonai susitvarko, bet kai reikia surinkti pakaitines įgulas, yra pakankamai sunku", - aiškino LJL vadovas.
Šiuo metu audito bendrovė "Ernst&Young Baltic" rengia LJL likimo scenarijus. Iki šiol skelbta, kad įmonė bus įtraukta į kuriamą transporto įmonių holdingą, tačiau šaltinių teigimu, bendrovę gali įsigyti "Lietuvos geležinkeliai".
S.Dobilinskas teigė kol kas nenorintis komentuoti įmonės ateities: "Aš nenoriu nieko komentuoti, kol nėra priimti sprendimai. Įvairiausi variantai svarstomi".
Susisiekimo ministerija liepą iniciavo LJLbankrotą, tačiau vėliau susitarus su SEB banku dėl beveik 15 mln. eurų paskolos atidėjimo, bankroto procedūros buvo sustabdytos. Rugpjūčio pradžioje "Lietuvos geležinkeliai" suteikė 3 mln. eurų paskolą, kuri buvo skirta išvaduoti pasaulio uostuose įstrigusius laivus. Be to, gegužę 0,5 mln. eurų įmonei paskolino Smiltynės perkėla, dar 650 tūkst. JAV dolerių (580 tūkst. eurų) vasarą suteikė SEB bankas.
LJL birželio pabaigoje turėjo 19,8 mln. eurų skolų, pirmąjį pusmetį ji patyrė 4,2 mln. eurų nuostolių.
Naujausi komentarai