Ilgai „kiaulienos šalimi“ vadinta Lietuva gali prarasti šį statusą. Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį išryškėjo nauja tendencija – šviežios mėsos skyriuose pagal pardavimų kiekį ėmė pirmauti vištiena. Jos per pirmuosius tris metų mėnesius parduota net trečdaliu daugiau nei kiaulienos. Iki šiol kiaulienos Lietuvoje buvo suvartojama kur kas daugiau ir ši tendencija nekito jau kelerius pastaruosius metus.
„Sveikos mitybos tendencijos Lietuvoje sparčiai stiprėja. Šiuolaikinis pirkėjas parduotuvių lentynose vis aktyviau ieško natūralesnių ar liesesnių produktų, padedančių jam gyventi ir maitintis sveikiau, atidžiau skaito jų sudėtį. Šviežia mėsa yra viena iš svarbiausių maisto produktų kategorijų Lietuvos gyventojams, tad natūralu, kad būtent mėsos pardavimai atskleidė, kaip pasikeitė vartojimo įpročiai. Rinkdamiesi mėsą, pirkėjai vis labiau pradeda vertinti sveikesnes mėsos rūšis – auga ne tik paukštienos, bet ir veršienos, avienos, kalakutienos, triušienos populiarumas“, – sako „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
„Maxima“ duomenimis, pastaruosius penkerius metus populiariausia šviežios mėsos rūšis buvo kiauliena, tačiau populiarėjant sveikos mitybos tendencijoms į pirmąją poziciją pakilo vištiena. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius „Maxima“ parduotuvėse nupirkta beveik 2 tūkst. tonų vištienos, o kiaulienos – beveik 1,4 tūkst. tonų.
Auga ne tik vištienos populiarumas. Vis dažniau pirkėjų krepšeliuose galima pastebėti šviežios mėsos rūšių, kuriomis pirkėjai seniau buvo linkę pasilepinti tik per didžiąsias šventes , o dabar jas dažnas klientas vis dažniau įtraukia ir į kasdienį racioną. Lyginant pirmuosius tris šių metų mėnesius su tuo pačiu laikotarpiu pernai, labiausiai – beveik 29 proc. – augo kalakutienos pardavimai. Triušienos pardavimai šių metų pirmąjį ketvirtį augo daugiau nei 20 proc., avienos – beveik 14 proc., o veršienos – beveik 11 proc.
Praėjusių metų šviežios mėsos pardavimų duomenys taip pat rodo sveikesnius pirkėjų pasirinkimus. Baltos mėsos pardavimai pernai augo daugiau nei 6 proc., o raudonos mėsos pardavimai tuo pačiu metu nekito. Iš raudonos mėsos buvo juntamas kiaulienos pardavimų mažėjimas, o kitų, sveikesnių, raudonos mėsos rūšių populiarėjimas.
Įtaką augantiems mėsos pardavimams turi ir kaina. Praėjusiais metais „Maxima“ prekybos tinkle dėl tinklo vykdytos ilgalaikės kainų mažinimo strategijos vištiena pigo apie 8-12 proc., kiauliena - apie 5 proc., o kitų rūšių šviežios mėsos kainos liko nepakitusios.
Naujausi komentarai