Televizorių prekybą išjudino azartas krepšiniui Pereiti į pagrindinį turinį

Televizorių prekybą išjudino azartas krepšiniui

2010-08-26 06:59
Pirkinys: kai kurie krepšinio aistruoliai pasaulio čempionato varžybas stebės prie naujų ekranų.
Pirkinys: kai kurie krepšinio aistruoliai pasaulio čempionato varžybas stebės prie naujų ekranų. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Artėjant Pasaulio krepšinio čempionatui vaizdo technikos pardavėjai kaip išmanydami gundo pirkėjus. Prekybininkai įsitikinę: žmonės naujų televizorių pirks, nežinia tik, kurioje parduotuvėje.

Vieni perka, kiti stoviniuoja

Pasaulio krepšinio čempionatas, be abejonės, prikaustys daugelio kauniečių dėmesį prie televizorių ekranų. Vaizdo technika prekiaujančios įmonės tikisi, kad dalis krepšinio aistruolių rungtynes stebės per naujus televizorius.

"Prieš Pasaulio futbolo čempionatą pasiūlėme įsigyti televizorių pigiau ir daugybė žmonių susidomėjo. Tų, kuriems buvo taikoma nuolaida, pardavėme dešimteriopai daugiau, – pasakojo "Topo grupės" komunikacijos projektų vadovas Erikas Kundreckas. – Esame įsitikinę, kad prasidėjus krepšinio čempionatui pirkėjų vėl padaugės."

Naujų televizorių pirmiausia žmonės ieško didesniuose specializuotuose prekybos centruose. Kai kurie perka turguose ir universaliose prekyvietėse, pavyzdžiui, "Maximose".

"Mūsų technikos skyrius per čempionatą būna apgultas. Tiesa, didesnė dalis žmonių ten tik stoviniuoja ir žiūri transliacijas", – šyptelėjo "Maximos" atstovė spaudai Renata Saulytė.

Prekybos tinklui "BMS Megapolis" taip pat tenka palyginti nedidelė prekybos televizoriais rinkos dalis – jais prekiaujama tik vienoje tinklo parduotuvėje.

"Susidomėjimas televizoriais didėja, tačiau mes vargiai pretenduotume į tų, kurie prieš čempionatą parduos jų daug, gretas. Tiesiog mūsų apimtis šioje srityje nedidelė", – kalbėjo "BMS Megapolio" atstovė Jūratė Baršauskaitė.

Pirkėjams siūlo lažintis

Tikėdamiesi pritraukti daugiau klientų, "Topo centro" vadovai pateikė azartišką pasiūlymą.

"Jeigu čempionate lietuviai iškovotų aukso medalį, pirkėjams grąžintume 100 proc. įsigyto "Samsung LED" televizoriaus vertės, – žadėjo "Topo centro" generalinis direktorius Erlandas Jakubonis. – Laimėjus bronzos ir sidabro medalius, grąžintume atitinkamai 50 ir 70 proc. pirkinio vertės." Jeigu mūsų rinktinei pavyktų patekti į aštuntfinalį, "Samsung LED" pirkėjams tektų 10 proc. jo vertės išmoka.

E.Jakubonis pripažįsta, kad kol kas artėjantis Pasaulio vyrų krepšinio čempionatas televizorių pirkimo karštinės nesukėlė: "Matyt, pirkėjai šiuo metu rūpinasi artėjančiais mokslo metais. Daugiau parduodame kompiuterių." Tačiau jis įsitikinęs, kad pirkėjai akcija susidomės vėliau, kai prasidės čempionatas. Beje, prieš liepą vykusį Pasaulio futbolo čempionatą "Topo centras" siūlė su nuolaida įsigyti LG televizorių.

Kainos ritasi žemyn

"Topo centras" per pirmą šių metų pusmetį pardavė 4 proc. daugiau televizorių negu pernai per tą patį laikotarpį. Tačiau tinklo apyvarta vis dar smunka. Lyginamuoju laikotarpiu ji krito 8 proc.

"Tai reiškia, kad televizoriai mūsų tinklo parduotuvėse atpigo. LCD technologijos televizoriai jau nebėra prabangos prekė. Nuo šiol tai – visiems įperkamas prietaisas", – apie pasikeitusią situaciją rinkoje kalbėjo E.Jakubonis. Jo teigimu, palengva atsitiesia ir prabangos prekių rinka. Šį pavasarį vienoje sostinės parduotuvėje nupirktas 75 tūkst. litų kainavęs "Panasonic" televizorius, kurio įstrižainė – 220 cm, svoris – 120 kg.

Bendrovės "Avitelos prekyba" Garso ir vaizdo aparatūros skyriaus vadybininkas Ignas Pusvaškis sakė, kad televizorių kainos mažėjo ne vien dėl konkurencijos, bet ir dėl to, kad stambiausi gamintojai jau gali pasiūlyti prekių patrauklesnėmis kainomis. "Sumažėjo gamybos išlaidos", – apibendrino I.Pusvaškis.

E.Kundreckas skaičiuoja, kad nuo 2007-ųjų skystųjų kristalų televizorių kainos mažėjo penktadaliu. Esą taip nutiko dėl to, kad rinkoje atsirado nauji šviesos diodų technologijos televizoriai.

"Populiariausias 82 cm įstrižainės pigiausias televizorius kainuoja 1099 litus. Tai aukštosios raiškos (angl. – HD Ready), 50Hz skleistinės skystųjų kristalų televizorius," – pasakojo E.Kundreckas.

Ieškantys pigiausio varianto, anot jo, gali įsigyti skystųjų kristalų televizorių ir už 539 litus. Tai būtų 38 cm įstrižainės aukštosios raiškos prietaisas, pritaikytas žiūrėti ir skaitmeninę televiziją.

Domisi didesniais televizoriais

"Avitelos" prekybos centruose televizorių pardavimas šoktelėjo dar neprasidėjus krepšinio čempionatui. I.Pusvaškis tai sieja ne tik su aistruolių poreikiais.

"Šiais metais mūsų tinklas sparčiai plėtėsi. Pavasarį atidarėme kelias naujas parduotuves. Be to, pasiūlėme pirkėjams nuolaidų prieš čempionatą", – kalbėjo I.Pusvaškis.

Labiausiai perkami, anot jo, 82 cm įstrižainės skystųjų kristalų televizoriai. Tačiau esą prieš krepšinio čempionatą labiau domimasi ir didesnės įstrižainės televizoriais.

Prekybininkų teigimu, rinkdamiesi televizorių dažniausiai pirkėjai domisi jo techniniais duomenimis: raiška, skleistine, papildomomis jungtimis ir funkcijomis. Ne mažiau svarbi įstrižainė ir televizoriaus dizainas. "Topo centro" klientai labiausiai pasitiki "Samsung", LG ir "Philips" televizoriais.

"Perkant brangesnį televizorių renkamasi pagal gamintoją, bet dažniausiai žmonės renkasi iš pigesnių variantų," – pabrėžė I.Pusvaškis. Anot jo, prieš kelerius metus skeptiškai vertinę "Grundig" prekės ženklą, dabar kauniečiai drąsiai renkasi šio gamintojo televizorius.

"Kokybe jie nenusileidžia kitiems žinomiems gamintojams, o kaina – geresnė", – pagrindinę priežastį nurodė I.Pusvaškis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų