Prekybos buitine technika ir elektronikos prietaisais lyderis "Topo centras" į Lietuvą atsiviliojo antrą pagal dydį Europoje prekybos tokia technika tinklą "Euronics". Lietuviai viliasi įgiję ne konkurentą, o galimybę sustiprėti.
Užuovėja ar konkurentas?
Vakar "Topo grupė" paskelbė apie bendradarbiavimą su "Euronics". "Niekas nieko nepardavė ir nenupirko", – tikino "Topo grupės" vadovas Aurelijus Rusteika.
Anot jo, "Topo grupė" ir "Euronics" bendradarbiaus franšizės pagrindu: "Euronics" suteiks savo žinių ir prekės ženklą. Be to, bendradarbiavimas su "Euronics" esą duos "Topo centrui" galimybę įsigyti prekių iš gamintojų geresnėmis kainomis.
"Gali kilti klausimas, kaip bus su "Topo centru"? Juk iš esmės atsivedėme konkurentą. Negalime sakyti, kad "Euronics" nebus konkurentas ir bus lengva", – pripažino A.Rusteika.
Jau dabar aišku, kad į rinką įžengus "Euronics", sumažės "Topo centro" parduotuvių. Kol kas nežinoma, kiek "Topo centro" parduotuvių virs "Euronics", tačiau manoma, kad bent viena Vilniuje esanti "Topo centro" parduotuvė dar šią vasarą jau vadinsis "Euronics". Šiuo metu kalbama, kad tai gali būti "Ozo" prekybos centre esanti parduotuvė.
"Mes keletą parduotuvių pervadinsime, vėliau tinklas vystysis atskirai. Dar svarstome, kurios bus pervadintos, kiek bus įsteigta naujų", – aptakiai kalbėjo A.Rusteika.
Anot jo, dar nežinoma, kiek reikės investicijų "Euronics" tinklo plėtrai. Lėšas naujojo tinklo plėtrai skirs "Topo grupė", ji ir valdys "Euronics" parduotuves. Planuojama, kad šiais metais Lietuvoje duris turėtų atverti nuo 4 iki 5 "Euronics" parduotuvių. Dar nežinoma, ar jos bus atidarytos vienu metu ar palengva. Iš viso per trejus metus planuojama atidaryti 15 naujojo prekės ženklo parduotuvių.
Tikisi pagyvėjimo
"Dabar nėra lengvas laikotarpis ir Lietuvos padėtis stabiliai bloga. Tačiau tikime, kad tai, kas stabiliai blogai, gali būti geriau. Naujo tinklo atėjimas į Lietuvą gali ir paskatinti vartojimą", – tikisi A.Rusteika.
Anot jo, naujojo tinklo parduotuvėse bus siūloma visų kategorijų buitinės technikos ir elektronikos prekių. Vartotojus turėtų privilioti tai, kad bus galima įsigyti išskirtinės tik "Euronics" tinklui gaminamos produkcijos, be to, išskirtiniai modeliai gali būti pasiūlyti geresne kaina nei kitur.
"Mes puikiai suprantame, kad mažmeninė elektronikos prekių rinka nebėra vietinė, o vis labiau virsta tarptautine. Mes duodame Europos bendrovėms priedangą, dėl kurios "Topo centras" dirbdamas Lietuvoje gali dalyvauti tarptautinėse programose", – kalbėjo "Euronis International" vadovas Klausas Lahrmannas.
Tarptautinių tinklų galia
"Labai džiaugiamės, kad pavyko su jais susitarti ir galime atidaryti "Euronics" parduotuves bei vystyti verslą Lietuvoje kaip partneriai", – atsargiai rinkdamas žodžius kalbėjo A.Rusteika.
"Topo grupės" vadovas sakė ne vienus metus stebintis Europoje vykstančius procesus. Buitine technika ir elektronikos prietaisais prekiaujančios įmonės jungiasi į stambius darinius ir konkuruoja tarpusavyje. Pagrindinis tokių susijungimų pranašumas – mastas. Kuo didesnę rinkos dalį užimi, tuo daugiau prekių realizuoji, daugiau jų užsakai iš gamintojo, tuo geresnę kainą gauni.
"Viena, kai "Topo centras" iš gamintojo užsako 2000 televizorių, ir kas kita, kai "Euronics" pateikia 100 tūkst. užsakymą", – jungimosi pliusus ir minusus dėliojo A.Rusteika.
Pavieniui Lietuva nebūtų buvusi įdomi "Euronics", patrauklumą įgyja tik visos trys Baltijos šalys kartu, sakė "Euronics Baltic" vadovas Martinas Pedai. Anot jo, tokia rinka turi apie 7 mln. vartotojų, tai yra daugiau nei Suomijoje ar Norvegijoje ir beveik tiek, kiek Švedijoje. Taigi tokio dydžio rinka jau tampa patraukli.
Naujausi komentarai