Keturios iš penkių Lietuvos bendrovių nemato kliūčių užsakyti kelionių organizavimo paslaugas iš specializuotų kelionių organizatorių.
Lietuvos įmonės pačios verslo kelionių planuoti nemoka
Tyrimas parodė, kad gerokai daugiau Lietuvos įmonių nei kitose CRE šalyse planavo atidėti dalį biudžeto šių metų kelionėms verslo reikalais. Kita vertus, Lietuvos įmonės rečiau yra nustačiusios kelionių politiką, supaprastinančią visą planavimo procesą ir panaikinančią organizavimo naštą nuo darbuotojų pečių.
Mažiau nei pusė įmonių Lietuvoje naudojasi kelionių organizavimui skirtomis programomis ir labiausiai visame regione yra suinteresuotos atsikratyti atsakomybės už atsiskaitymus. Dėl šių priežasčių, Lietuvoje daugiau nei dvigubai dažniau už regiono vidurkį yra naudojamos kelionių organizatorių paslaugos (68 proc.).
„Lietuvos įmonės dažniausiai iš visų regiono šalių kreipiasi į išorines agentūras, planuojančias verslo keliones, nes jas labiausiai iš kitų šalių domina visų paslaugų, susijusių su kelionės organizavimu, prieinamumas vienoje vietoje ir pagalba bet kuriuo metu. Nors yra sukurta daugybė patogių technologinių sprendimų ir puslapių, reta įmonė jais naudojasi, o kas antra net neturi kelionių politikos“, - teigia „Amadeus Lietuva“ pardavimų vadovas Tomas Marčiukaitis.
Investicijos į kelionių valdymą atsiperka sutaupytais resursais
„Dabar planavimo procesas nėra efektyvus, o įmonės į verslo keliones dažnai žiūri kaip į papildomas išlaidas, bet ne investiciją. Tačiau investuojančios į kelionių valdymą įmonės ilgalaikėje perspektyvoje gerokai sutaupo. Naudojant tam skirtus sprendimus ir agentūrų paslaugas, gaunamas didesnis patrauklių pasiūlymų pasirinkimas, mažesnės kainos bei kontrolė, užtikrinanti kelionių politikos laikymąsi įmonės viduje. Taip pat sutaupomas darbuotojų laikas, perduodant daugumą vykdymo užduočių agentūrų specialistams“, - sako M. Marčiukaitis.
Su specialistų pagalba įvedant kelionių politiką, Lietuvos įmonės įtraukia visas susijusias paslaugas daug dažniau nei kitos CRE šalys. Tokios įmonės dažnai yra itin patenkintos savo metodais organizuojant keliones. O apribojus išlaidas kiekvienai kelionei ir naudojant vieną platformą, palyginančią visas reikalingas paslaugas, galima nemažai sutaupyti nesumažinant bendro kelionių skaičiaus. Todėl 72 proc. įmonių Lietuvoje domisi tokiais sprendimais.
Kelionių tvarkoje tikimasi pokyčių
Nors bendrai Lietuvos įmonės yra patenkintos kelionių organizavimo sistema, daugiau nei pusė tikisi pokyčių, labiausiai – mažiau formalumų ir tvarkos laikymosi iš darbuotojų pusės. Kad tai užtikrintų, jos nemato jokių kliūčių bendradarbiauti su kelionių organizatoriais (84 proc.), kai CRE regione tokios pat nuomonės tėra 58 proc. įmonių.
„Galimybė pasimatyti akis į akį suteikia geriausias sąlygas deryboms, taip tiesiogiai prisidedant prie verslo sėkmės, o ir tyrimas parodė, kad kas antra įmonė Lietuvoje kelionių organizavime tikisi pokyčių. Kad planavimo našta nukristų nuo darbuotojų pečių ir kelionių išlaidos būtų suvaldytos kuo ekonomiškiau, reikalingos modernios priemonės ir profesionalų pagalba. Džiugu, kad bendrovės Lietuvoje pradeda suprasti jų naudą ir yra pasiruošusios tuo naudotis“, - teigia T. Marčiukaitis.
Reprezentatyvią įmonių apklausą 2016 m. antrą pusmetį „Amadeus“ užsakymu atliko tyrimų agentūra „Kantar TNS“. Tyrime dalyvavo 1.000 organizacijų, įdarbinančių daugiau nei 50 darbuotojų, kurios per metus suorganizuoja bent 250 verslo kelionių arba joms išleidžia bent 50.000 Eur. Apklaustos įmonės Čekijoje, Vengrijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Lenkijoje ir Rumunijoje.
Naujausi komentarai