Pereiti į pagrindinį turinį

Tyrimas: pirkimą užsienio el. parduotuvėse paskatintų pigesnis pristatymas

2013-11-26 09:44
DMN inf.
Tyrimas: pirkimą užsienio el. parduotuvėse paskatintų pigesnis pristatymas
Tyrimas: pirkimą užsienio el. parduotuvėse paskatintų pigesnis pristatymas / T. Urbelionio/BFL nuotr.

Pagrindinė priežastis, kuri paskatintų lietuvius elektroniniu būdu įsigyti daugiau prekių ES šalių parduotuvėse – mažesnės prekių pristatymo išlaidos.

Dabartinėmis pirkimo sąlygomis, siunčiant pirkinius iš užsienio internetinių parduotuvių, yra patenkinti 15 proc. Lietuvos gyventojų, besinaudojančių tokiomis paslaugomis. Tai parodė didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas „Eurobarometro“ tyrimas apie visuomenės nuomonę Europos Sąjungos šalyse.

„Mažesnės nei dabar prekių ar paslaugų pristatymo išlaidos iš užsienio šalių el. parduotuvių paskatintų apsipirkti jose 16 proc. mūsų šalies gyventojų. El. prekybą iš kitų užsienio šalių taip pat pagyvintų lengvesnis grąžinimo procesas (7 proc.), galimybė žinoti produktų pristatymo laiką ir dieną (6 proc.) ir stebėti daikto vietą bei būklę jam keliaujant (5 proc.). Vis dėlto, kas trečiam Lietuvos gyventojui pirkimo užsienio el. parduotuvėse galimybė atrodo nepriimtina ir nė vienas pirkimo patobulinimas nepaskatintų jų pirkti iš kitų ES šalių“, – sakė bendrovės rinkos tyrimų specialistė Rūta Matulaitienė.

Daugiau nei pusė (56 proc.) Lietuvos gyventojų neperka užsienio el. parduotuvėse, nes nejaučia tam poreikio. Palyginti su ES vidurkiu, tokią priežastį minėjo gerokai mažiau respondentų – 37 proc. Kitos dažniau išvardintos Lietuvos piliečių priežastys buvo polinkis pirkti įprastose parduotuvėse (14 proc.), per daug sudėtingas procesas (11 proc.) bei noras pamatyti ir paliesti prekę prieš perkant (8 proc.).

Per pastaruosius 12 mėn. trečdalis lietuvių naudojosi elektronine prekyba. 26 proc. gyventojų gaminius pirko iš pardavėjo, įsikūrusio Lietuvoje. Prekes ar paslaugas iš Europos Sąjungos (ES) šalių internetu pirko 9 proc. respondentų, o pardavėjų, įsikūrusių už ES ribų, paslaugomis pasinaudojo vos 3 proc. lietuvių.

„Eurobarometro“ tyrimas atliktas 2013 m. balandžio – gegužės mėn., apklausiant 26 563 respondentus 27 ES šalyse. Iš jų – 1 027 gyventojai tiesioginio interviu namuose būdu apklausti Lietuvoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų