Ukrainos geležinkelių atstovė BNS teigė, jog Baltarusija kol kas nesikreipė dėl papildomų pajėgumų trąšoms gabenti.
„Kiek leidžia spręsti mūsų informacija, kalio trąšų tranzito apimtys Ukrainos geležinkeliais sausio mėnesį, palyginti su pernai, nepasikeitė – kaip buvo apie 20 tūkst. tonų per mėnesį, taip ir liko“, – BNS sakė Julija Šilina.
„Kol kas papildomų pajėgumų Baltarusijos pusė taip pat mūsų neprašė“, – pridūrė ji.
Per Lietuvą ir Klaipėdos uostą iki vasario būdavo pervežama po maždaug 1 mln. tonų kalio trąšų per mėnesį.
Pasak Ukrainos geležinkelių atstovės, baltarusiškos trąšos kraunamos per „TIS Group“ priklausantį didžiausią Ukrainos sausųjų krovinių uostą Odesoje – jis aptarnauja Ukrainos kasybos ir metalurgijos kompleksą bei Rusijos anglies kasybos pramonę.
Odesos ekspeditorių ir logistikos įmonės „Ferry plus“ vadovas Artiomas Chačaturianas BNS aiškino, jog anksčiau per Lietuvą gabentas baltarusiškų trąšų krovinys į šį uostą kol kas neatkeliavo.
Šiuo metu vienareikšmiškai galiu jums pasakyti, kad bent jau Odesoje nė vienas laivas nepasiskelbė, jog planuoja gabenti į Lietuvą nebepatenkančias baltarusiškas trąšas,
„Šiuo metu vienareikšmiškai galiu jums pasakyti, kad bent jau Odesoje nė vienas laivas nepasiskelbė, jog planuoja gabenti į Lietuvą nebepatenkančias baltarusiškas trąšas, bent jau tokiomis milijoninėmis apimtimis“, – sakė A. Chačaturianas.
Pavyzdžiui, jo vadovaujama įmonė pernai per keturis mėnesius pervežė apie 200 tūkst. tonų baltarusiškų trąšų.
„Palyginti su lietuviškais kiekiais – tai praktiškai nieko, todėl kartoju, galbūt kažkas tam (baltarusiškų trąšų tranzitui – BNS) rengiasi, tačiau kol kas tokios informacijos bent jau aš neturiu“, – sakė „Ferry plus“ vadovas.
Buvęs „Latvijos geležinkelių“ vadovas Edvinas Berzinis, neseniai pradėjęs vadovauti Ukrainos logistikos aljansui, BNS taip pat negalėjo patvirtinti, jog per Lietuvą iki vasario keliavusios baltarusiškos trąšos buvo nukreiptas į Ukrainą.
„Šiuo metu tokios informacijos neturiu. Ne paslaptis, kad lietuviško trąšų tranzito apimtys buvo didžiulės, todėl susidomėjimas kalio pervežimu yra, tačiau apie konkrečius susitarimus kol kas neteko girdėti“, – BNS sakė E. Berzinis.
Pasak BNS šaltinių, vis dėlto vasario pradžioje Ukrainoje gerokai išaugo mineralinių produktų, įskaitant trąšas, vagonų skaičius. Jų teigimu, vasarį, palyginti su sausiu, jis išaugo apie aštuonis kartus: sausio pabaigoje tokių vagonų šalyje buvo iki 160, tuo metu vasario 13 dieną – 1310.
BNS konsultavusių ekspertų nuomone, jei ne visi, tai bent dalis šių vagonų galėtų gabenti „Belaruskalij“ trąšas.
Baltarusijos autoritarinis prezidentas Aliaksandras Lukašenka pirmadienį pareiškė, kad Ukraina atsisakė kalio trąšų importo iš Baltarusijos, skelbia valstybinė naujienų agentūra BelTA. Anksčiau jis sakė, kad, Lietuvai atsisakius krauti kalio trąšas, Baltarusija dėl jų krovos tarėsi su Ukrainos uostų savininkais, bet galutinis susitarimas nebuvo pasiektas.
„Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą nutrauktas vasario 1-ąją, praėjus beveik dviem mėnesiams po to, kai pernai gruodžio 8 dieną įsigaliojo JAV sankcijos šiai įmonei.
Pagal 2018 metais pasirašytą „Lietuvos geležinkelių“ sutartį su „Belaruskalij“ per Lietuvą ir Klaipėdos uostą buvo gabenama apie 11 mln. tonų baltarusiškų trąšų per metus.
LTG taip pat atmetė kelių „Belaruskalij“ tarpininkų prašymus gabenti šias trąšas per Lietuvą. Dėl kitų prašymų laukiama vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos išvadų, tačiau beveik neabejojama, kad jie nebus patenkinti.
Naujausi komentarai