„Iš tikrųjų, visos tos idėjos ir tikslai, kodėl jungėme 11 įmonių į vieną – mums buvo sakoma, kad vadovai įtariami korupciniais ryšiais, galbūt dėl to jie nedalyvauja konkursuose. Mes patikėjome ta idėja, kad nebeliktų tų vadovų, išsispręstų tos problemos (...) bet deja, konstatuojam tą patį faktą“ – po Seimo „valstiečių“ frakcijos posėdžio žurnalistams sakė V. Ąžuolas.
Pasak jo, viena pagrindinių problemų yra ta, kad „Kelių priežiūra“ nedalyvauja rangovo konkursuose, kuriuose vėliau dalyvauja kaip subrangovas, o bendrovės vadovai negali paaiškinti, kodėl taip yra.
„Įmonė nedalyvauja konkurse, bet po to buvo subrangovais. Tos pačios problemos buvo ir 2016 metais. Tai dabar galima sakyti praėjo trys metai, ir mes esame tame pačiame taške“, – sakė Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas.
„Iš savivaldybių gaudavom žinių, kad vyksta konkursai, o nėra nė vieno dalyvio. Nors pavyzdžiui valstybės „Kelių priežiūros“ padalinys yra šalia. Piktnaudžiavimas pasireikšdavo tuo, kad kitos įmonės pamatydavo, jog nėra dalyvaujančių konkurse, ateina, nutraukia konkursą, skelbia kitą, kaina 30 proc. didesnė“, – teigė jis.
V. Ąžuolo teigimu, iš situaciją visų pirma yra atsakingas buvęs susisiekimo ministras R. Masiulis.
„Kaip ministerija suplanavo visus darbus, jeigu stovime panašioje vietoje? Kaip bebūtų, atsakingas yra pirmoj eilėj ministras. Žinoma, yra vadovai, valdybos, bet ministras kiekvienos valdybos gali paklaust, kodėl jums sekasi arba nesiseka“, – sakė V. Ąžuolas.
R. Masiulis interviu portalui 15min.lt sakė, kad „valstiečiai“ užsiima „kabinėjimusi“, pati „Kelių priežiūra“ ėmėsi keisti tvarką, o STT naudojosi vidinio tyrimo medžiaga.
STT: yra rizikos veiksnių korupcijai pasireikšti
„Valstiečiai“ trečiadienį į savo frakcijos posėdį kvietėsi STT atstovus, kurie pristatė atlikto audito rezultatus.
STT Korupcijos rizikos skyriaus viršininkas Vidmantas Mečkauskas „valstiečių“ frakcijos posėdyje sakė, kad „Kelių priežiūros“ veikloje buvo aptikta rizikos veiksnių, sudarančių sąlygas korupcijai pasireikšti.
„Nustatėme, kad šiai dienai yra rizikos veiksnių, kurie sudaro sąlygas korupcijai pasireikšti“, – sakė V. Mečkauskas.
„Kelių priežiūra“, kaip akcinė bendrovė, kažkodėl nedalyvauja kai kuriuose viešuosiuose pirkimuose. Taip pat rizikos veiksnys – dėl sprendimų kontrolės. Pamatėme keletą pavyzdžių, kad tikrai ta kontrolė nepakankama ir ją reikėtų stiprinti“, – sakė jis.
Be to, jis pabrėžė, kad „Kelių priežiūra“ toliau dirba su bendrovėmis, kurios yra jai skolingos.
Tyrimo metu STT pareigūnai nustatė atvejų, kai atskiroms „Kelių priežiūros“ konkursų dalims iš kelių tiekėjų būdavo gaunama tik po vieną pasiūlymą – jie nekonkuruodavo. Pavyzdžiui, 60-ties dalių konkurse dalyvavo 6 tiekėjai, pateikę pasiūlymus skirtingoms dalims.
STT analizavo 2016–2018 metų „Kelių priežiūros“ veiklą.
„Kelių priežiūra“ įkurta 2017-ųjų spalį, į vieną sujungus 11 valstybinių kelių priežiūros įmonių. Į naują įmonę perkelta visa iki tol įmonių valdyta technika ir personalas, o kelių valdymas perduotas Kelių direkcijai.
Naujausi komentarai