Pereiti į pagrindinį turinį

Vasara su linksmaisiais ratukais

2014-07-30 10:00

Vasarą miesto gatvėse vis dažniau galima sutikti jaunuolių, važinėjančių įvairių tipų riedlentėmis, riedučiais ir paspirtukais. Savo pomėgiui jiems tenka pakloti po kelis šimtus litų.

Vasarą miesto gatvėse vis dažniau galima sutikti jaunuolių, važinėjančių įvairių tipų riedlentėmis, riedučiais ir paspirtukais. Savo pomėgiui jiems tenka pakloti po kelis šimtus litų.

Pirkėjai – vaikai ir jaunimas

Prekybininkų teigimu, vasarą susidomėjimas riedučiais, įprastomis ir ilgosiomis riedlentėmis padidėja.

"Visa ši įranga populiarėja kaip laisvalaikio prekė. Galbūt dėl to, kad mieste statomi nauji mikrorajonai, tiesiama nauja asfalto danga, kuria galima važiuoti. Tai turi labai daug įtakos, nes jei danga prasta, nei noro, nei galimybių važinėti tiesiog nebus", – sakė vienos Kaune esančios sportinių prekių parduotuvės darbuotojas Martynas.

Pašnekovo teigimu, šią vasarą ypač madingos ilgosios riedlentės, kartais siekiančios net 120 cm. Klasikinės riedlentės pritaikytos rampoms, o ilgosios – ilgesniam riedėjimui.

"Užsienyje žmonės su ilgosiomis riedlentėmis ir į darbus važinėja. O pas mus šios dar nėra labai paplitusios, jas renkasi žmonės iki 30 metų", – pasakojo Martynas. Anot pardavėjo, vaikai ir paaugliai labiau domisi klasikinėmis riedlentėmis ir riedučiais.

Riedutininkams skirtomis prekėmis prekiaujančios interneto parduotuvės direktorius Žilvinas teigė, kad susidomėjimo tendencijas diriguoja šalies ekonominė situacija.

"Daugiau domisi vaikai. Jie savo finansų neturi, todėl viskas priklauso nuo tėvų. Kuo daugiau šie uždirba, tuo daugiau pinigų gali skirti vaikų laisvalaikiui. Jei pinigėlių nėra, noro gali būti kiek nori", – aiškino jis.

Klaipėda – kruizerių miestas

Anot vienos uostamiestyje įsikūrusios laisvalaikio prekių parduotuvės darbuotojo Manto Vilimo, tikrieji riedutininkai populiarių ilgųjų riedlenčių nevertina. Su jomis esą negalima daryti triukų ar išmokti techninių elementų, jos skirtos tik laisvalaikiui, gražiai ir patogiai riedėti. "Su jomis nieko aktyvaus nenuveiksi. Nebent galima pasiimti į Nidą ir ramiai važinėtis", – sakė vaikinas.

Itin populiari riedlenčių rūšis Klaipėdoje – vadinamieji kruizeriai. Tai mažesnės ilgosios riedlentės, primenančios klasikines riedlentes. Dėl kompaktiško dydžio kruizeriai tampa vis labiau mėgstamesni uostamiesčio gyventojų.

"Su kruizeriu negali užšokti ant šaligatvio ar peršokti kokios kliūties. Visada reikia sustoti, pasiimti jį į ranką ir persinešti. Kruizeris yra žymiai mažesnis už ilgąją riedlentę, tad jį lengviau nešti", – aiškino Mantas, kurio teigimu, kruizerius Klaipėdoje renkasi ir paaugliai, ir 50 metų sulaukę riedutininkai.

Perka ir dalimis

Riedučių, riedlenčių kainos skirtingose parduotuvėse svyruoja. Kokybiškus ir patvarius riedučius galima nusipirkti vidutiniškai už 300 litų. Jei norite geresnių – piniginę teks labiau paploninti. Riedučių kainos kyla net iki 800 litų.

Klasikinių riedlenčių kainos apsiriboja 200–600 litų, o ilgųjų prasideda nuo 300 litų. Vidutinė gerų ir kokybiškų ilgųjų riedlenčių kaina svyruoja apie 500 litų.

Pašnekovų teigimu, riedlentes galima susirinkti ir pačiam. Tiesa, perkant atskiras dalis, teks skirti apvalesnę sumelę. Tai sau leidžia tik tie žmonės, kurie linkę į profesionalų sportą arba šiam malonumui tiesiog gali skirti daugiau pinigų.

"Žmonės atsižvelgia į poreikius, o ne į kainą", – tikino pardavėjai.

Su riedučiais – nuo šešerių

20-metė kaunietė Goda Laucaitytė riedučiais važinėja jau keturiolika metų. Mergina nė nežadanti sustoti, nes riedučiai jai tapo ne tik pramoga, bet ir savotiška susisiekimo priemone. Nuo šešerių gatves riedučiais raižanti Goda sakė, kad susidomėjimą jai įžiebė tėtis. Susidomėti paskatinta tėčio, kuris pats žaidžia ledo ritulį, todėl pačiūžos ir riedučiai jam prie širdies, aiškino mergina.

Pasak jos, būtent pačios entuziazmas padėjo treniruojantis ir tobulinant įgūdžius. Ji neapsiribojo paprastu važinėjimu riedučiais. "Būdama maždaug trylikos susidomėjau riedučių slalomu. Važinėdavau aplink savo gamybos kūgelius. Tuo metu tai buvo reta Lietuvoje, ypač Kaune, tad sulaukdavau daug žiūrovų", – šypsojosi Goda.

"Pirmuosius riedučius, kiek pamenu, pirkome tuo metu buvusioje bazėje. Jie buvo labai kokybiški", – apie pirmuosius riedučius pasakojo Goda. Šiuo metu mergina važinėja žinomos sportinės įrangos firmos riedučiais, už kuriuos sumokėjo apie 600 litų.

Pradedantiesiems riedutininkams Goda pataria neskubėti pirkti riedučių iš populiarių parduotuvių. "Svarbiausia yra išsirinkti patogų ir gerai laikantį batą, o ratukus vėliau vis tiek tenka pirkti naujus, keisti, prižiūrėti", – patarė ji.

Riedutininkė jau yra pakeitusi tris ratukų komplektus. Jie kaunietei atsieina nepigiai: už geresniųjų komplektą tenka paploti apie 250 litų.

Labai populiarūs – paspirtukai

Dvylikamečiai Lukas ir Mantas vasaros dienas leidžia tarp Neries ir Nemuno santakoje pastatytų rampų. Nors berniukai sako, kad parkas labiau pritaikytas BMX dviračiams, o ne paspirtukams, važinėti kitur jiems tiesiog nėra sąlygų, todėl vaikai tenkinasi sulūžusiomis ir išvažinėtomis rampomis.

"Paspirtukai labai populiarėja Lietuvoje. Aš pats jau važinėju kokius ketverius metus. Man labai patinka ir neketinu sustoti", – sakė Mantas. Jo draugas pritarė: "Aišku, vyresni paaugliai, 15–16 metų, iš mūsų ir pasijuokia, ir pasityčioja. Juk neatrodai toks kietas su paspirtuku, kaip su BMX, – apgailestavo jo draugas Lukas.

Mantas paspirtuką susirinko pats. Berniukas atskirai pirko dalis interneto parduotuvėse. Viskas jam atsiėjo maždaug 250 litų. Lukas paspirtuką atsivežė iš Bulgarijos. "Mano paspirtukas nėra geras, pats jo nesusirinkau, tiesiog patobulinau kai kurias detales", – aiškino Lukas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų