Kol patys nepradėjo dirbti, jauni žmonės apie Lietuvos verslą žino nedaug – dažniausiai apie įmonių kasdienybę vaikai išgirsta iš tėvų bei pažįstamų pasakojimų apie jų darbą, taip pat yra kažką girdėję apie žinomus šalies verslininkus. Todėl kai bendrovėse verdantį gyvenimą moksleiviai pamato savo akimis, jie neretai nustemba. Ir viskas dėl to, kad kai kurie, iš pirmo žvilgsnio, maži dalykai iš tiesų turi nemažai įtakos darbuotojų savijautai bei verslo sėkmei.
Apie jaunus žmones labiausiai stebinančius dalykus Lietuvos įmonėse pasakoja Živilė Drėgvaitė, vadovaujanti „Kam to reikia?!” iniciatyvai, kurios tikslas – organizacijų ir mokyklų bendradarbiavimas: „Lietuvos moksleiviai neretai tampa ekonomistų, teisininkų, IT specialistų ar kitų profesionalų „šešėliais“ – kartu su darbuotojais ateina į darbą, dalyvauja susitikimuose, padeda atlikti užduotis“.
Pasak jos, dauguma susitikimų skirti jaunus žmones supažindinti su konkrečiomis profesijomis.
„Tačiau kai kurie jų turi ir kitokį poveikį – mokiniai sugriauna savo profesinius mitus, kurių iki tol turėjo apie darbą. Šie moksleivius stebinantys dalykai gali būti įdomūs ir suaugusiems, kurie norėtų į savo darbą iš naujo pažvelgti vaikų akimis“, – pasakoja Ž. Drėgvaitė.
Studijos ne visada lemia ateities profesiją. Mokyklos baigimas jauniems žmonėms atveria galimybes kelionėms, darbui, studijoms ar kitiems įvairiems pasirinkimams. Ir nors baigdami mokyklą moksleiviai dažniausiai mano, kad nuo jų studijų priklausys visas gyvenimas, pabendravę su specialistais supranta, jog tai nebūtinai tiesa. Svarbiausia, kad pasirinktos studijos jaunam žmogui patiktų, tačiau jos nebūtinai įpareigos dirbti vieną darbą.
Darbuotojai mokiniams pabrėžia, kad gyvename ir dirbame labai greitai besikeičiančioje aplinkoje, kurioje asmeninės savybės, tokios kaip loginis mąstymas, iniciatyvumas, atsakingumas ar greita reakcija, ir tinkamas jų pritaikymas reikiamu metu yra daug svarbesni nei studijų kryptis, kurią pasirinkai prieš keletą metų. Todėl vaikams labai įdomu pamatyti, kad įgytą išsilavinimą ar specialybę gali pritaikyti keliose srityse.
Sėkmingas darbuotojas turi aktyvų laisvalaikį. Mokiniai įprastai linkę manyti, kad norėdamas padaryti gerą karjerą žmogus neturės asmeninio gyvenimo ir visą laiką praleis darbe. Nors sėkmingi profesionalai darbui skiria labai daug laiko ir pastangų, jie taip pat žino, kad norint gerai dirbti reikia ir gerai nuo darbo pailsėti.
Todėl mokiniams darbuotojai bando parodyti, jog domisi menu, aktyviai sportuoja, keliauja bei bando kitais būdais paįvairinti savo kasdienybę, kad vėliau galėtų sėsti prie darbų visiškai pailsėję. Atkreipkite dėmesį – garsūs šalies verslo pasaulio atstovai bėgioja maratonuose, dainuoja choruose, taip pat domisi maisto kultūra, literatūra, lankosi teatre ar užsiima kitomis veiklomis, kurios plečia jų akiratį.
Verslas rūpinasi savo darbuotojais. Gal tai ne visada lengva pastebėti, bet sėkmingas verslas daug dėmesio skiria savo darbuotojams. Mokiniams įdomu sužinoti, kad vadovai rūpinasi ne tik savo komandos gerbūviu, bet ir skiria dėmesio jų šeimos nariams – kviečia dalyvauti įvairiose šventėse, skatina duoti kraujo, savanoriauti ar dalyvauti kituose socialinės atsakomybės projektuose. Tokios iniciatyvos ne tik didina darbuotojų motyvaciją bei kuria draugišką aplinką, bet ir prisideda prie visuomenės gerbūvio kūrimo.
Kolegos ne draugai, bet sutaria puikiai. Vaikai mokyklose su bendraamžiais praleidžia daug laiko ir natūraliai tampa draugais. Profesiniame gyvenima viskas šiek tiek kitaip – komandos nariai gali kartu leisti laiką, dalintis įspūdžiais ir išgyvenimais, bet išlaiko tam tikrą ribą, kurią peržengti gali tik labai mažas kiekis žmonių. Tai – profesionalumas, kurio reikalauja darbo aplinka, jei norima tinkamai bendradarbiauti. Jauni žmonės tai supranta tik su laiku – kad ir kaip gerai sutaria kolegos, pirmiausia jie bendradarbiai, o ne draugai.
Per 2014 m. tokiais „šešėliais“ tapo beveik 130 moksleivių, kurie lankėsi įvairiose šalies įmonėse ir ten stebėjo jų darbuotojų dienas. Be to, per pastaruosius mėnesius keturi mokiniai – Šešėliavimo konkurso laimėtojai – gavo progą pabūti garsių šalies įmonių „šešėliais“ – praleido po dieną drabužių mainų startuolio „Vinted“ biure, kartu su „Swedbank“ ekonomistų komanda, telekomunikacijų bendrovės „Omnitel“ darbuotojais bei mokslinių technologijų įmonėje „Brolis Semiconductors“. Vaikai išgirdo verslo atstovų sėkmės pasakojimus, taip pat istorijas apie jų studijas, karjeros pradžią bei sudėtingiausius profesinius iššūkius. „Šešėliai“ taip pat stebėjo darbą komandoje, dalyvavo susitikimuose ir kartu atlikinėjo kitas užduotis. Tokių susitikimų tikslas yra ne tik įkvėpti jaunus žmonės siekti savo tikslų, bet ir padėti vaikams suprasti, ar ateityje jie norėtų dirbti tokį darbą.
„Kam to reikia?!“ yra programa, prie kurios prisijungę organizacijų atstovai visoje Lietuvoje padeda mokiniams sužinoti apie skirtingas profesijas bei karjeros galimybes.
Naujausi komentarai