Vežėjai grįžta į degalines Pereiti į pagrindinį turinį

Vežėjai grįžta į degalines

2009-09-09 23:59
Atpigo: Lietuva vėl gali konkuruoti su aplinkinėmis šalimis, bet tik dyzelino kaina.
Atpigo: Lietuva vėl gali konkuruoti su aplinkinėmis šalimis, bet tik dyzelino kaina. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Sumažinus dyzelino akcizo tarifą Lietuvos vežėjai vis dažniau degalų pilasi mūsų šalies degalinėse, o ne užsienyje. Grįžę vilkikai – ypač gera žinia pusmetį dejavusiems degalinių valdytojams.

Aplink – brangiau

Nuo rugpjūčio 1-osios Lietuvoje įsigaliojo mažiausias dyzelino akcizo tarifas, leidžiamas ES šalyse. Sprendimą mažinti akcizą nuo 1140 iki 947 litų už 1000 l degalų Vyriausybė priėmė įsitikinusi, kad didesnis akcizas išgynė Lietuvos vežėjus į užsienį. Dėl akivaizdaus kainų skirtumo mūsų šalies krovinių pervežimo bendrovės dyzeliną pirkdavo Lenkijoje, Baltarusijoje ir kitose valstybėse. Nuo metų pradžios pasienyje kai kurių degalinių apyvarta smuko net penkis kartus.

Degalinių valdytojai skelbia jau pajutę tokių pokyčių rezultatus. Bendrovė "Lukoil Baltija" apskaičiavo, kad šio tinklo degalinėse per rugpjūtį dyzelino parduota 8 proc. daugiau. O Lietuvos ir Lenkijos pasienyje esančiose degalinėse "Lukoil" šių degalų parduota 2,5 karto daugiau nei įprastai.

"Lietuviškos kainos pagaliau konkurencingos. Dyzelinas Lietuvoje, palyginti su Baltijos valstybėmis ir Lenkija, šiuo metu pigiausias. Latvijoje dyzelinas dabar kainuoja beveik 20 centų brangiau nei mūsų šalyje", – sakė Romas Turlinskas, bendrovės "Lukoil Baltija" Baltijos regiono mažmeninės prekybos direktorius.

Dėl pablogėjusios ekonominės padėties ir pakilusių mokesčių per pirmą šių metų pusmetį dyzelino pardavimas "Lukoil" tinkle buvo sumažėjęs iki 15 proc.

Sugrįžo ne iškart

Kitų degalinių tinklų valdytojai dar skaičiuoja atpigusio dyzelino naudą.

Audrius Miežys, bendrovės "Neste Lietuva" Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas, taip pat patvirtino, kad dyzelino pardavimas padidėjo: "Konkrečių skaičių kol kas pasakyti negaliu, tam reikia šiek tiek daugiau laiko. Tačiau Lietuvos ir Lenkijos pasienyje dyzelino šiuo metu parduodame dukart daugiau nei anksčiau. Skaičiai atrodo įspūdingai, bet anksčiau pardavimo apimtis buvo labai kukli."

Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje sumažinus dyzelino akcizą vežėjai ne iš karto grįžo į mūsų šalyje veikiančias degalines: "Kalbėjome su vežėjais ir supratome, kad įmonės turėjo įsipareigojimų Lenkijoje, kur buvo sudariusios sutartis su vietos degalinių valdytojais. Dabar Lietuvoje dyzelino kainos jau yra konkurencingos ir vežėjai prieš važiuodami į Vakarus pilasi degalų mūsų šalyje."

Benzinas nepigs

Įmonės "Ventus-Nafta", valdančios degalinių tinklą "Orlen Lietuva", generalinio direktoriaus pavaduotojas ir komercijos direktorius Saulius Žilėnas taip pat sakė, kad reikia sulaukti spalio, kol galės nurodyti konkretesnius skaičius, tačiau sumažintas akcizas davė teigiamą rezultatą.

Tiesa, pigesniais degalais gali pasidžiaugti tik vežėjai ir kiti dyzelinu varomų automobilių vairuotojai. Kadangi Vyriausybė nesvarstė galimybės mažinti benzino akcizą, už šios rūšies degalus Lietuvoje tenka pakloti apie 70 centų daugiau nei už dyzeliną.

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacija siūlė Vyriausybei peržiūrėti visų rūšių degalų akcizų tarifus, tačiau valdžios atstovams svarbiausias argumentas pasirodė biudžeto skylės, atsivėrusios gerokai sumažėjus dyzelino pardavimui.


Degalų kainos, litais už litrą

Šalis Dyzelinas Benzinas
Lietuva 3,01–3,07 3,72–3,75
Latvija 3,13–3,24 3,46–3,49
Estija 3,39–3,41 3,56
Lenkija 2,95–3,17 3,57–3,68
Rusija 1,35–1,40 1,63–1,68

Šaltinis: "Lukoil", cenapaliw.pl

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų