Pereiti į pagrindinį turinį

Vežėjų asociacijoje "Linava" - vėl kova dėl valdžios

2010-06-05 09:00
Kaltinimai: kai kurie vežėjai tikina, kad "Linavos" vadovybė slepia informaciją apie asociacijos finansus ir vežėjų mokamus narystės mokesčius naudoja savo reikmėms.
Kaltinimai: kai kurie vežėjai tikina, kad "Linavos" vadovybė slepia informaciją apie asociacijos finansus ir vežėjų mokamus narystės mokesčius naudoja savo reikmėms. / ...

Vežėjų asociacijoje "Linava" vėl užvirė kova dėl valdžios. Dalis organizacijos narių tikina, kad dabartinė vadovybė slepia informaciją, kaip ir kur išleidžiami asociacijos pinigai. Pastarieji atkerta, jog šis cirkas – tik rinkimų akcija.

Valdžia slepia duomenis

Apie 1,2 tūkst. "Linavos" narių asociacijai kasmet moka 1,6 tūkst. litų siekiantį narystės mokestį. Dar apie 150 tūkst. litų stojimo mokestį sumoka visi nauji nariai. Maždaug 600 vilkikų parką turinčios tolimųjų reisų bendrovės "Girteka" vadovas Aidas Nakčiūnas tikina pernai asociacijai sumokėjęs apie 600 tūkst. litų, tačiau "Linavos" valdžia esą atsisako nurodyti, kam buvo išleisti jo vadovaujamos bendrovės sumokėti pinigai. Šios informacijos negauna ir kiti asociacijos nariai.

Nemaža dalis asociacijai priklausančių vežėjų nuogąstauja, kad "Linavos" vadovai asociacijos narių mokamas milijonines lėšas valdo neatsakingai, o "Linavos servisui" gali būti paskelbtas bankrotas. Tokiu atveju panašus likimas gali ištikti ir kai kuriuos vežėjus, ypač smulkiuosius.

"Asociacijos vadovai jau keletą mėnesių slepia duomenis apie tikrąją jos ir bendrovės "Linavos servisas" finansinę padėtį tikėdamiesi, jog bus perrinkti. Dėl to tik stiprėja įtarimai, kad "Linavos servisas", smulkiems vežėjams reikalingiausia bendrovė, gali bankrutuoti. Maža to, abejodami asociacijos stiprumu, bankai atsisako skolinti jai pinigus, kurie būtų naudojami vykdant vežėjams aktualius projektus", – rašoma vežėjų, susibūrusių į iniciatyvinę grupę, išplatintame pranešime.

Bijo bankrotų

Pagrindinė bendrovės "Linavos servisas" paskirtis yra teikti įvairias paslaugas vežėjams, tarp jų: tiekti detales, tarpininkauti perkant degalus, padangas, ypač smulkesniems vežėjams, neturintiems finansinių galimybių tai daryti savo lėšomis. Be to, "Linavos servisas" tai darydavo palankiomis sąlygomis, atidėdavo mokėjimus, todėl jos bankrotas būtų rimtas smūgis smulkiesiems vežėjams.

"Mūsų iniciatyvinė grupė nori skaidrumo – žinoti, kur mūsų pinigai padėti, kam jie panaudoti. Kadangi "Linava" valdo antrinę įmonę "Linavos servisas", kurios apyvarta nemaža, norime žinoti, kaip "Linavai" ir jos įmonei sekasi įgyvendinti projektus, nes pastaruoju metu sustabdytas degalų tiekimas, pridėtinės vertės mokesčio mokėjimas", – ketvirtadienį spaudos konferencijoje piktinosi bendrovės "Vilniaus dobilas" prezidentas Remigijus Žitkevičius.

Kreipėsi į teismą

Iniciatyvinės grupės atstovai piktinasi ir dėl, jų nuomone, ydingos rinkimų į organizacijos prezidiumą sistemos. Pagal šiuo metu galiojančią tvarką vienas asociacijos narys turi vieną balsą, nepriklausomai nuo bendrovės dydžio, tačiau kongrese dalyvauti nebūtina – įgaliojimą balsuoti vežėjo vardu galima išrašyti bet kuriam kitam asmeniui ar asociacijos nariui.

"Dėl tokios rinkimų tvarkos išsigimsta pati asociacija. Prieš rinkimus vyksta aktyvi įgaliojimų medžioklė, o tai leidžia organizacijos vadovams dar iki kongreso abejotinais metodais užsitikrinti įgaliojimus ir jais piktnaudžiaujant garantuoti sau šiltas vietas bei palankius sprendimus. Tokia sistema sudaro sąlygas jiems savavaliauti ir nekreipti dėmesio į narių interesus", – tvirtino iniciatyvinės grupės nariai.

Dėl šių priežasčių iniciatyvinė grupė kreipėsi į teismą ir sustabdė naujos vadovybės rinkimus.

Vilniaus 2-asis apylinkės teismas gegužės 17 d. bendrovių "Girteka", "Dejusta", "Vilniaus dobilas", "Transekspedicija" ir "Vievio transportas" prašymu sustabdė Vilniaus regiono vežėjų susirinkimo nutarimų vykdymą, todėl gegužės 28 d. turėjęs vykti "Linavos" kongresas, kuriame buvo numatyta išrinkti naujus vadovus, atidėtas.

Rinkimų kovos

Dabartinis "Linavos" prezidentas Algimantas Kondrusevičius visus kaltinimus atmeta ir iniciatyvinės grupės nariams dėl informacijos apie organizacijos finansus siūlo kreiptis į revizinę komisiją ir generalinį sekretorių, mat pagal įstatus jie atsakingi už asociacijos finansus. "Siūlau tiems ponams pasiskaityti asociacijos įstatus, ir nereikia tokių dalykų spręsti per žiniasklaidą, tai vidinis asociacijos reikalas. O kalbant apie "Linavos servisą", tai čia ne tie ponai, o prezidiumas pradėjo kelti klausimus, kai tik pamatė kad kažkas negera vyksta", – dienraščiui pasakojo A.Kondrusevičius.

Anot jo, dalis vežėjų į teismą kreipėsi norėdami peržiūrėti jiems nepalankius Vilniaus regioninio susirinkimo rezultatus, kuriuose jie buvo siūlomi kandidatais į prezidiumą. Jis taip pat pridūrė, kad asociacijos Teisinių reikalų komitetas nustatė, jog rinkimų tvarkos pažeidimų Vilniaus regioniniame susirinkime nebuvo užfiksuota.

"Vyksta rinkimų batalijos – tik taip galima tai paaiškinti. Dar nepriėmus nutarimo nekartoti Vilniaus regioninio susirinkimo jau buvo pateiktas šių penkių vežėjų skundas teismui. Taip šie vadovai savo asmenines ambicijas iškėlė aukščiau visų Lietuvos vežėjų interesų ir siekia pakartoti Vilniaus regiono kandidatų į asociacijos vadovybę rinkimus", – situaciją apibūdino A.Kondrusevičius.

Kova dėl valdžios asociacijoje užverda ne pirmą katą. Dar 2002 m., renkant "Linavos" prezidiumą, pirmu smuiku opozicijoje grojo ir versti seną valdžią agitavo dabartinis sostinės vicemeras Romas Adomavičius. Tačiau jis pralaimėjo A.Kondrusevičiui.


"Linavos serviso" nuostoliai

Asociacijos "Linava" antrinė įmonė "Linavos servisas" pernai patyrė 6,84 mln. litų audituotų nuostolių – 7,1 karto daugiau nei 2008 m., kai jie buvo 963 tūkst. litų. Bendrovės pajamos pernai smuko 1,96 karto, iki 9,1 mln. litų, veiklos sąnaudos augo 55 proc., iki 9,1 mln. litų.

Registrų centrui pateiktoje "Linavos serviso" 2009 m. veiklos ataskaitoje rašoma, kad dėl blogėjančios ekonominės padėties šalyje ir ypač transporto sektoriuje 2009 m. "Linavos serviso" klientų nemokumas sparčiai augo – vien per 2009 m. susikaupė 2 mln. litų klientų skolų už degalus.

2009 m. gruodžio 31 d. įmonėje dirbo 50 darbuotojų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų