Nuo kovo įsigaliojo reikalavimas statant namus įrengti dar daugiau vietų elektromobiliams krauti.
„Automobilių saugyklose, kurios yra pastatuose, jei yra daugiau nei penkios vietos, bent vienoje turi būti įrengta elektromobilių krovimo prieiga“, – naujais sprendimais dalijasi Aplinkos ministerijos atstovas Dainius Čergelis.
Kitose vietose turi būti išvesti kabeliai, kad ateityje būtų galima įrengti įkrovimo prieigų. Tokie pat reikalavimai pastatams priklausančioms aikštelėms. Įrengti vietų krauti elektromobiliams reikės ir rekonstruojant ar kapitališkai remontuojant daugiabučius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Jeigu šie sprendimai nebūtų padaryti dabar, mes kovotume su padariniais po kelerių metų, kai reikėtų įrengti infrastruktūrą“, – apie galimus ateities sunkumus kalba D.Čergelis.
Nekilnojamojo turto (NT) plėtotojai sako sveikinantys valstybės norą mažinti taršą, bet prabyla ir apie iššūkius.
„Mes turime galvos skausmą, kurį sprendžia tiek projektuotojai, tiek ir mes, užsakovai ir investuotojai. Iš kur gauti tiek elektros energijos?“ – retoriškai klausia „Hanner“ valdybos pirmininkas Arvydas Avulis.
„Įdomu, kaip ESO žiūrės į tai, kad tinklas bus žymiai daugiau apkrautas. Ir kokios investicijos į elektros tinklą, pvz., jeigu reikia atsinaujinti pastotę arba neužtenka galios, bus imamos iš vystytojų, nes nuo to priklauso galutinio produkto kaina“, – apie kylančius klausimus svarsto „Citus“ direktorius Mantas Galdikas.
Skaičiuojama, kad dėl reikalavimų paruošti vietų elektromobiliams krauti elektros poreikis name padvigubės.
„Naujam butui imame 8 kilovatus, tai stovėjimo vietai gali būti nuo 5 iki 20 kilovatų, jeigu tai greitasis momentinis įkrovimas“, – sako M.Galdikas.
Elektros skirstymo operatorius ramina – atvesti daugiau galios problemos nėra, tik verslas turės susimokėti.
Bet koks reikalavimų kėlimas ir didinimas dar labiau brangina būstą.
„Galios netrūks. Svarbiausia, kad vystytojai, statybininkai, kurie vykdo projektus ir turi numatyti daugiau galios elektromobilių įkrovos skolelėms, informuotų skirstymo operatorių apie reikalingą galią. O mes visą laiką pasirūpiname, kad ji būtų atvesta“, – ramina ESO atstovas Paulius Kalmantas.
NT plėtotojai sako, kad dėl naujojo reikalavimo ne tik ilgėja projektavimas, didėja savikaina, bet ir mažėja būsto įperkamumas.
„Preliminariai skaičiuojame, kad nuo 30 iki 50 proc. gali brangti viena automobilių stovėjimo vieta. – teigia „Citus“ direktorius M.Galdikas
„Bet koks reikalavimų kėlimas ir didinimas dar labiau brangina būstą ir artėjame prie ribos, kai būstas gali būti ir neįperkamas“, – apie galimus pavojus svarsto A.Avulis.
Tačiau Aplinkos ministerija sako, kad elektromobilių įkrovimo vietomis būtina pasirūpinti jau dabar.
„Atskirų statytojų laikini iššūkiai arba laikinos investicijos turbūt neatsveria svarbesnio tikslo ateityje – jau dabar investuoti į tai, kas neišvengiamai ateis“, – sako D.Čergelis.
Šiuo metu Lietuvoje yra 5,5 tūkst. elektromobilių, tai kone du kartus daugiau nei prieš porą metų.
Naujausi komentarai