Kaip pranešė Teisingumo ministerija, nuo šiol VVTAT, gindama vartotojų kolektyvinius interesus, galės verslininkams taikyti laikinąsias apsaugos priemones – įpareigoti pardavėjus ar paslaugų teikėjus paskelbti vartotojams svarbią informaciją ar sustabdyti didelę žalą vartotojams sukeliančius veiksmus.
Pavyzdžiui, tarnyba galės įpareigoti elektroninės parduotuvės svetainėje paskelbti informaciją, kuri nebuvo skelbiama, – nurodyti prekės teisinės garantijos terminą, papildomus mokesčius, taikomus už prekės pristatymą.
Įstatymų pažeidimams tirti VVTAT galės gauti visą reikalingą informaciją, įskaitant ir finansų rinkos dalyvių bei elektroninių ryšių paslaugų teikėjų turimus duomenis.
„Tai ypač svarbu, kai iš vartotojo pateiktų įrodymų neįmanoma nustatyti pažeidėjo arba pažeidėjas nevykdo VVTAT reikalavimų ir t. t.“, – teigiama pranešime.
Plačiai paplitusių vartotojų teisių pažeidimų atvejais ES valstybės narės galės vykdyti koordinuotus veiksmus. Skelbiama, kad tai aktualu nagrinėjant tarptautiniu mastu veikiančio pardavėjo ar paslaugų teikėjo veiksmus, pažeidžiančius ir Lietuvos vartotojų interesus.
Teisingumo ministerija nurodo, kad 2019 metais VVTAT per ES vartotojų apsaugos institucijų bendradarbiavimo tinklą išsiuntė 6 prašymus dėl kitose ES šalyse veikiančių verslininkų, pažeidžiančių Lietuvos vartotojų teises, ir gavo 2 prašymus dėl Lietuvoje veikiančių verslininkų, pažeidžiančių vartotojų teises kitose ES šalyse narėse.
Naujausi komentarai